Принципи и тактики за дигитално изживяване в магазина: Приложения, клиенти, мобилност

Принципи и тактики за дигитално изживяване в магазина: Приложения, клиенти, мобилност

Възприемането на мобилни устройства дава на потребителите достъп до брандирано изживяване както онлайн, така и в магазина, докато технологиите в магазина пренасят дигиталния свят във физическия.

За да се погрижат за купувачите, без значение къде и как пазаруват, марките трябва също така да се уверят, че балансират физическото и дигитално изживяване.

Insider Intelligence дава четири съвета за подобряване на омниканалната стратегия.

Фокус върху мобилното изживяване

Все повече онлайн покупки се правят от мобилни устройства. Тази година електронните продажби от смартфони само в САЩ се очаква да достигнат 428,1 млн. долара, което би представлявало ръст от 16,7% в сравнение с 2022 г. През следващите четири години обемът се очаква да достигне 793 млн. долара.

Мобилните устройства имат място и във физическите магазини. Една трета от купувачите в САЩ казват, че намирането на купони или изгодни сделки е основната причина да използват мобилното приложение на търговец в негов магазин. Други основни причини включват проверка на наличността на инвентара, четене на отзиви за продукти или намиране на продукти в магазина.

Един пример е компанията за козметика Sephora - с нейното мобилно приложение клиентите в САЩ клиентите могат да купуват онлайн и да получават доставка в същия ден, да вземат продуктите от магазин или да пазаруват в магазин с предоставени от приложението отстъпки и препоръки. Тази стратегия гарантира, че независимо къде се намират потребителите, те могат да разглеждат, проучват и пазаруват продукти на компанията.

Дигитално изживяване в магазина

Има различни начини да се внесе дигитално изживяване във физическия магазин. Интелигентни колички за пазаруване например позволяват на потребителите да сканират и плащат артикули, без да се налага да чакат на опашка. Има и интелигентни витрини, които могат да се използват за рекламни и други цели.

Amazon предоставя на потребителите по-безопасен и по-лесен начин за плащане с биометрична технология за плащане.

В края на миналата година Nike отвори първото си място в САЩ за своята концепция Nike Rise. Магазинът разполага с LED екрани, които показват спортни моменти в реално време и сезонни кампании на марката, както и специфични за града данни за членове от приложенията Nike Training Club и Nike Run Club. Има и спортен център, където членовете на Nike имат достъп до различни услуги.

Физически и цифрови награди

Ако програмата за възнаграждения на дадена марка клони твърде силно към магазина или онлайн, това няма да насърчи истинско омниканално изживяване. Не забравяйте да предлагате оферти, които обслужват онлайн купувачите, пазаруващите в магазина и тези, които се намират някъде по средата.

Amazon Prime Day например през 2015 г. като събитие за чисто онлайн пазаруване. Amazon обаче се разширява и във физически магазини, затова и компанията разшири Prime Day, за да включи и купувачи във физическите обекти.

Бъдете там, където е вашият клиент

Всякакви брандове се опитват да намерят правилната комбинация между търговия на едро и D2C търговия. Успех постигат тези, които знаят къде е техният клиент. Това може да означава преминаване към нов канал или коригиране на стратегията, така че да стане по-подходяща.

И един пример - като D2C компания Solo Brands генерира по-голямата част от бизнеса си чрез своя сайт за електронна търговия. Компанията обаче, едновременно с разрастването си, преосмисля как и къде продава своите продукти и се ориентира и към физически обекти.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.