Показатели и метрики за отчитане на инфлуенсър кампании: Кое е най-важното?

Показатели и метрики за отчитане на инфлуенсър кампании: Кое е най-важното?

Обмисляте да добавите инфлуенсър маркетинга към своя маркетингов микс или вече редовно провеждате инфлуенсър кампании? Важна част от успеха на всяка кампания, включително и партньорствата с инфлуенсъри, е коректното проследяване и отчитане на резултатите.

Знаем, че понякога дефинирането на ключовите метрики може да бъде затруднение. Затова в тази статия сме идентифицирали ключовите показатели, които да проследявате на база целите на кампанията, за да оцените ефективността ѝ.

Повишаване на разпознаваемостта на бранда

Голяма част от кампаниите с инфлуенсъри целят именно генериране на по-голям интерес към нов или съществуващ бранд, продукт или услуга. Има редица начини, по които можете да проследите повишаването на разпознаваемостта в зависимост от вида и обхвата на кампанията си. Ние препоръчваме два от най-често използваните методи, които могат да бъдат приложени в почти всички случаи.

-Проследяване на генерираните импресии в социалните мрежи

Докато генерираните достигнати потребители (Reach) невинаги могат да бъдат отчетени до точност поради включването на инфлуенсъри с преплитаща се аудитория, то импресиите могат да бъдат проследени във всяка дигитална инфлуенсър кампания. Чрез отчитането на общите импресии можете да проследите обхвата на кампанията и броя пъти, в които съдържанието е било видяно.

Съвет: След приключване на инфлуенсър кампанията проследете генерираните импресии от съдържанието на всички инфлуенсъри във всяка една от мрежите, в които са публикували съдържание.

-Проследяване на обема търсения на бранда в Google

Добър начин за измерване на този конкретен показател е чрез сравняване на статистически данни преди и след в Google Trends. Например ако хората търсят името на вашия бранд по-често през месеците или в периода, след който инфлуенсър кампанията е била активна, тогава можете да сте сигурни, че разпознаваемостта на бранда се е увеличила.

Повишаване на имиджа и създаване на общност около бранда

Ако се опитвате да подобрите имиджа на бранда, да изградите взаимоотношения с потребителите и да създадете общност около продуктите, съсредоточете се върху показателите, свързани с ангажираността. Погледнато в метрики, това са коментари, запазвания на публикации, нови последователи в Instagram и използване на хаштагове.

-Проследяване на посещенията в уебсайта и в социалните мрежи на бранда

Редовното наблюдение на трафика на уебсайта и социалните мрежи на бранда е сигурен начин да проследите интереса на аудиторията. Той най-често се реализира в увеличаване на броя на посещенията, времето на престой и преглед на съдържанието. Друг добър признак е органичното повишаване на последователите на бранда в социалните мрежи.

-Проследяване на ангажираността в социалните мрежи

Ангажираността е един от най-важните KPI за проследяване, за да се определи ефективността от голяма чат от инфлуенсър кампаниите. Освен ангажираността в каналите на инфлуенсъра, е важно да бъдат проследявани и метриките в каналите на бранда.

Докато харесванията са лесно преброими и са знак за обществено одобрение, коментарите, запазванията и споделянията са по-ясна индикация за активно ангажиране. Конкретно броят на генерираните коментари показва, че съдържанието ви е повлияло на аудиторията и тя е отделила време, за да остави своето мнение по темата.

Какво да правите в случай, че броят на последователите на бранда се е увеличил след провеждане на кампания, но ангажираността остава ниска? Това може да е знак за несъответствие между интересите на потребителите и съдържанието, което създавате. Именно затова е хубаво преди, по време на и след инфлуенсър кампания да продължавате да създавате релевантно съдържание в каналите си.

-Проследяване на споменаванията на бранда - Social listening

С инструменти за т.н. social listening, или проследяване на споменаванията на бранда онлайн, можете да измервате какво и къде потребителите говорят за вашите брандове. Силата на инфлуенсърите е именно в създаване на диалог с потребителите, затова те често могат да повлияят на споменаванията на бранда.

Някои от най-популярните инструменти за social listening са платформи като Brandwatch, Hootsuite, Buzzsumo и Buffer, които предлагат различни ценови оферти и пакетни предложения.

Генериране на посещения и продажби

Ако целите да повишите възвръщаемостта на инвестицията си, то е подходящо да следите генерираните посещения и в идеалния случай - директните продажби. Възвръщаемостта на инвестицията, или ROI, може да се дефинира като приходите или печалбата, генерирани от инфлуенсър кампания, разделени на общите разходи за нея.

Проследяването на този показател ще ви помогне да разберете кои инфлуенсъри носят максимална стойност за бизнеса. Ако хонорарите на инфлуенсърите не превишават възвръщаемостта от тяхното участие, то продължаването на партньорство с тях е логичният ход. Чрез следващите 2 механизма лесно можете да проследите възвращаемостта на инвестицията:

-Линкове с уникален тракинг (UTMs)

Ако кампанията го позволява, съветваме да използвате линкове с добавен уникален тракинг (UTMs), персонализирани за всеки инфлуенсър, техен канал и дата на публикуване. Така ще можете не само да разберете кои лица носят положителна възвръщаемост, но и как се представят техните резултати в течение на времето в различните канали.

Винаги имайте предвид, че резултатите при партниране с инфлуенсъри се натрупват с течение на времето. Ако си партнирате за първи път с определен инфлуенсър, метриките от неговата активност може да не са толкова впечатляващи, колкото тези от инфлуенсър, с когото си партнирате от месеци или години. Именно затова дългосрочното партньорство с инфлуенсъри и превръщането им в т.н. посланици на бранда (Brand Ambassadors) е толкова предпочитана практика в последните години.

-Персонализирани кодове за отстъпка

Ако бизнесът ви е в ритейл сферата и имате онлайн магазин, чиито посещения искате да увеличите, то персонализираните кодове за отстъпка са чудесен механизъм. С тях можете да привлечете нови клиенти, както и да проследите продажбите, тъй като ще можете да отчетете колко потребители са въвели кода при завършване на поръчката си.

Автор: Агенция Xplora

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.