Осем тенденции в инфлуенсър маркетинга, които набират скорост

Осем тенденции в инфлуенсър маркетинга, които набират скорост

Инфлуенсър маркетингът става все по-незаменим за брандовете, които искат да навлязат в нови потребителски сегменти.

По-голямата конкуренция за внимание и бързият темп на нововъзникващите тенденции поставиха инфлуенсърите в основата на всяка дигитална кампания. Тъй като маркетолозите търсят по-голяма възвръщаемост на инвестициите в своите стратегии за социални медии, силата на инфлуенсърите да увеличат растежа на марките ги прави забележителни в съвременния набор от маркетингови инструменти.

MarketingMag обобщава основните тенденции в инфлуенсър маркетинга за 2024 г.

Възходът на водещия инфлуенсър

Възходът на водещия инфлуенсър отразява естественото сближаване на маркетинга и социалните медии в дигиталната ера. Въпреки че титлата водещ инфлуенсър все още не е универсален стандарт, появата ѝ подчертава няколко ключови тенденции. Първият от тях е упадъкът на традиционната реклама поради липсата на доверие на потребителите в нея, в съчетание с употребата на адблокери.

В този контекст инфлуенсърите осигуряват много по-автентична връзка с аудиторията, особено когато наистина използват или вярват в продуктите, които подкрепят. Благодарение на платформи като Instagram, TikTok и YouTube инфлуенсърите добавят личен щрих, който може да бъде трудно съпоставим.

Запознатите бизнеси реагираха на това развитие, като започнаха да взаимодействат с един основен, водещ инфлуенсър, който да курира управлява връзките с другите ключови за бизнеса инфлуенсъри. Това гарантира по-добро привеждане в съответствие с марката и по-добри резултати от кампаниите.

Инфлуенсърите печелят от личния бизнес

Инфлуенсърите използват базите си от последователи от името на марките, които ги наемат, но напоследък те също се възползват от влиянието си, за да започнат собствен бизнес, да дадат тласък на мечтаната си кариера, да изградят множество потоци от приходи. В Австралия например много влиятелни личности, представлявани от Talent 26 Agency, стартираха собствени проекти на фона на успеха си.

Като един от най-успешните инфлуенсъри в света Худа Катан е един отличен пример за това явление. Тя започва като блогър в сферата на красотата и гримьор, който в последствие създаде своя собствена марка козметика. Нейната аудитория играе огромна роля за успеха на марката.

След като са инвестирали много време и усилия в култивирането на своята аудитория, инфлуенсърите се радват на завиден контрол върху своята марка. Вместо да разчитат единствено на партньорства с марки или приходи от реклами, започването на собствени начинания позволява на влиятелните лица да диверсифицират приходите си и да поддържат пряка връзка с феновете си.

Изграждане на дългосрочни взаимоотношения

Инфлуенсърите все повече се фокусират и върху изграждането на дългосрочни взаимоотношения с марки, тъй като се стремят да изградят устойчиви кариери. За тази цел поддържането на дългосрочни взаимоотношения с техните последователи гарантира постоянен поток от приходи и възможности за сътрудничество.

Постоянното популяризиране на марка или продукт във времето се оказва по-истинско от еднократните препоръки. Освен засилената достоверност, повтарящите се партньорства също рационализират процеса на създаване на съдържание, тъй като брандът и инфлуенсърът се запознават взаимно с очакванията, стиловете на комуникация и предпочитанията си.

Така е по-лесно да се изгради и последователен имидж на марката във времето. Тъй като инфлуенсърите се стремят да подхранват и задълбочават връзката си с аудиторията, тези дългосрочни взаимоотношения сигнализират за ангажираност и проницателност от двете страни и допринасят за създаването на лоялна и ангажирана публика.

Работодателите търсят кандидати с онлайн последователи

Работодателите все повече ценят кандидатите с онлайн последователи, които се чувстват комфортно да споделят опита си с компанията онлайн. Служител със значителни онлайн последователи е особено ценен в роли с висока видимост, като тези в областта на маркетинга, връзките с обществеността или продажбите, където обхватът на аудиторията може да се превърне директно в повишено внимание за компанията.

В допълнение към готовата аудитория, която носят със себе си, тези служители са дигитално грамотни и са майстори в изграждането и поддържането на онлайн последователи.

Със своето задълбочено разбиране на дигиталните платформи, алгоритми и стратегии за съдържание, съчетано с техните знания за принципите на брандиране и управление на репутацията, кандидатите с онлайн база от фенове потенциално са отлични служители.

Тъй като брандовете се стремят да усъвършенстват бъдещата си конкурентоспособност, служителите с активна онлайн аудитория са запознати с потока от ценна обратна връзка, която може да помогне при усъвършенстване на продукти, стратегии и кампании. На фона на бързо променящата се цифрова среда служителите, които успешно са изградили и поддържат онлайн последователи с течение на времето, вероятно притежават адаптивността и устойчивостта, които работодателите ценят.

Микро риалити инфлуенсърите стават все по-популярни

Инфлуенсърите с микро риалити шоута или тези, които демонстрират откъси от ежедневния си живот в платформи като TikTok, Instagram и YouTube, се увеличават, тъй като публиката търси забавление и откровени моменти. Тези, които владеят изкуството да споделят автентични, нефилтрирани моменти от ежедневието си, са склонни да се радват на по-високо ниво на ангажираност и доверие в сравнение с традиционните знаменитости.

Благодарение на възхода на TikTok има нарастващ апетит за кратко, лесно смилаемо съдържание. За феновете на микроинфлуенсърите това означава директно ангажиране, като зрителите са по-склонни да коментират, харесват и споделят. Това допълнително създава впечатлението, че съществува истинска двупосочна връзка между инфлуенсъра и неговата аудитория.

Инфлуенсърите в микро риалити шоуто често имат специфични ниши, независимо дали става дума за родителство, срещи, готвене, "направи си сам" или фитнес. Това позволява на зрителите със специфични интереси да намерят влиятелни лица, чието съдържание пряко резонира със собствения им живот. Така тези инфлуенсъри стават по-доверен източник на препоръки.

Достъпността, непосредствеността и интимността, които характеризират микроинфлуенсърите, ги поставят в уникална позиция да станат вирусни и да генерират допълнителни възможности да се появяват по-често.

Ръст на пазаруването на живо

Пазаруването на живо или комбинацията от предаване на живо и електронна търговия е област със значителен растеж и предстои да превземе света. На пазари като Китай тази тенденция вече се развива в сложна машина, където инфлуенсърите са двигатели на най-вълнуващото и ефективно съдържание.

От демонстрации на живо, по време на които инфлуенсъри показват продукти в реално време, до ексклузивни партньорства с брандове, за да се създаде шум около автентична сесия за пазаруване в реално време.

Точно като традиционния партньорски маркетинг инфлуенсърите печелят комисиона от всяка продажба. За да увеличат ангажираността и продажбите, инфлуенсърите могат да включат игри, викторини или предизвикателства при излъчванията, да предложат ограничени във времето отстъпки или награди за участие или да обединят своите аудитории, като си сътрудничат с друг инфлуенсър.

Плащането, базирано на резултати, е новата норма

Базираните на ефективността сделки с инфлуенсъри отчитат резултатите от кампаниите. Необходимостта от повече отчетност и измерими резултати ще стимулира увеличаването на партньорствата, базирани на ефективност, при постигане на конкретни цели (определен брой регистрации, инсталирания на приложения, кликове, абонаменти, продажби и т.н.).

Независимо дали са сключени с договор за стимулиране на продажбите, или ангажираността, силно измеримият характер на взаимодействието в дигиталната сфера оттук нататък ще се прилагат в инфлуенсър маркетинга.

Изкуственият интелект си проправя път и в инфлуенсър маркетинга

Тъй като изкуственият интелект си проправя път в различни индустрии, инфлуенсърите са доста пред останалите, когато става въпрос за използване на AI за създаването на съдържание, подобряване ангажираността на публиката и личната марка.

Като за начало, AI алгоритмите могат да анализират минало съдържание и показатели за аудиторията, за да предложат подходящи теми за ново съдържание, формати и време за публикуване. Това са едни от най-мощните инструменти в арсенала на инфлуенсъра.

С помощта на AI инструменти отнемащите преди това време задачи за редактиране на снимки и видео могат да бъдат изпълнени за няколко минути. Подкастърите и създателите на видео ще открият, че изкуственият интелект е от голяма помощ при гласова модулация, създаване на глас зад кадър на различни езици, надписи, генериране на синтетични гласове и др.

В областта на прогнозирането на тенденциите способността на AI да пресява огромни масиви от онлайн данни помага на влиятелните лица да останат пред кривата и да приведат съдържанието си в съответствие с това, което предстои да стане популярно.

AI може също така да оценява коментарите и обратната връзка, за да прецени настроенията на публиката.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.