БАР апелира за прилагането на добрите практики за инфлуенсър маркетинг

БАР апелира за прилагането на добрите практики за инфлуенсър маркетинг

Във връзка с нарасналия обществен интерес към търговската комуникация в социалните медии, при която се използват влиятелни личности (инфлуенсър маркетинг), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) апелира към всички рекламодатели за етична, коректна и отговорна работа. Асоциацията заклеймява лошите практики, като непосочване на брандирано съдържание и неспазване на етични стандарти в комуникацията.

БАР е част от Националния съвет по саморегулация (НСС), а членовете ни се съобразяват с препоръките за инфлуенсър маркетинг. (Препоръки за инфлуенсър маркетинг - Национален съвет за саморегулация (nss-bg.org)) Те са приети с цел осигуряване на ефективна защита на потребителите и обществото от неетични форми на търговска комуникация.

Особено внимание се обръща при търговската комуникация на продуктови категории като цигари, алкохол, енергийни напитки, хазарт предвид необходимостта от защита на най-уязвимата група от обществото - децата.

Съгласно приетата в Етичния кодекс на НСС дефиниция "всяко съдържание, създадено от влиятелна личност, което промотира даден бранд и/или продукт/услуга, се приема за търговска комуникация при две условия:

а) наличие на контрол от страна на рекламодател върху съдържанието;

б) заплащане на влиятелната личност или друга насрещна престация".

Основни елементи са разпознаваемостта и обозначаването, при които комуникационното съдържание следва да е създадено по начин, който не би заблудил аудиторията относно комерсиалния му характер, а именно:

  • незабавно обозначаване;
  • лесно забележимо, непосредствено до съдържанието;
  • ясно обяснено и лесно разбираемо

Препоръчва се да се използва знака "#" (хаштаг), да се посочи името на бранда/рекламодателя и в допълнение да се употребяват думи на български или английски език, описващи естеството на споразумението между рекламодателя и влиятелната личност: например #реклама/аd #спонсорирано/sponsored, #безплатни мостри/free samples, #в партньорство с/in partnership with и пр. Освен хаштаг, брандирано съдържание може да се обозначи и през настройките в социалната платформа (Branded Content).

Особено важен е принципън за отговорна комуникация, при който не само рекламодателите, но и влиятелните личности следва да познават добрите европейски практики за отговорен маркетинг и да спазват етичните правила в рекламната индустрия, от която те също са станали част.

Чрез добрите практики за "маркетинг чрез влиятелни личности", които членовете на БАР приемат и използват, асоциацията иска да даде пример за етична и отговорна комуникация в социалните медии на всички рекламиращи бизнеси в България.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.