Осем бизнес правила за етикета в социалните медии, които никога да не нарушавате

Осем бизнес правила за етикета в социалните медии, които никога да не нарушавате

Етикетът в социалните медии за бизнеса е по-важен, отколкото може да изглежда на пръв поглед. Подобно на други социални етикети, етикетът на социалните медии за бизнеса може да ви помогне да се свържете с хората, с които разговаряте, като демонстрирате, че следвате общоприетите правила на поведение.

Бизнес етикетът в социалните медии се развива от много години. Точно както обикновените хора трябва да следват етикета за публикуване, за да покажат уважение към другите в онлайн общността, етикетът на бизнес социалните медии е знак, че бизнесът цени времето и вниманието на своята аудитория, пише онлайн медията business2community.com.

Това е незаменима част от представянето на една компания в социалните медии.

Маниерите в социалните медии може да не изглеждат важни за някои хора, но те могат да създадат или разбият един бранд. Етикетът в социалните мрежи ви помага да избегнете неудобни грешки, които генерират отрицателно внимание. Това е особено важно, тъй като грешките могат да бъдат заснети на екранна снимка и да бъдат използвани срещу вас - завинаги.

Правилата на социалните медии винаги се развиват, но има някои основни, които никога не трябва да пренебрегвате. Медията обобщава.

Винаги знайте какво означава хаштаг, преди да публикувате

Хаштаговете помагат, като улесняват търсенето в социалните мрежи. Много марки са били унижавани, защото са използвали хаштаг, свързан с неприятни или смешни теми. Дори ако някой хаштаг е в тенденция и носи много трафик, уверете се, че разбирате напълно за какво става дума и че е подходящ за вас.

Освободете се от потребител на социални медии, ако иска да мълчите

Колкото и приятелски да се държи вашата марка, не всеки иска да говори с нея. Ако се свържете с някого и той/тя даде да се разбере, че предпочита вашето мълчание, освободете се и продължете напред. Тези потребители ясно са изразили чувствата си, така че е учтиво да ги уважите. Освен това никога не знаете дали тези хора няма да действат войнствено срещу вас.

Ако тагвате потребител, уверете се, че това е положително изживяване

@ ("at") е символ, използван в повечето социални медийни мрежи за маркиране на отделен потребител, който след това ще получи известие. Трябва да използвате @, за да създадете положително изживяване на марката. Не забравяйте, че всички ваши последователи може да гледат всяко взаимодействие.

Винаги е добре по този начин да изразявате благодарност или да привличате вниманието на публиката към нещо положително, което е направил този човек.

Не изпращайте директни съобщения на потребител без позволение

Дори ако потребителят следва вашата марка, това не означава, че иска да получава директни съобщения. Ако трябва да привлечете внимание от конкретен потребител, вместо това го тагнете. Директните съобщения трябва да се използват само ако лицето инициира или се съгласи за това, например при предоставяне на контакти във връзка с обслужване на клиенти.

Не спорете публично

Винаги се опитвайте бързо да насочвате темите за обслужване на клиенти към съответния отдел, така че личната информация да не бъде публикувана случайно. Понякога потребителят може да има оплакване, към което иска да привлече много внимание. Този потребител може да не се интересува от конструктивна дискусия или разрешаване на проблема. В случаи като тези предайте въпроса на екипа за обслужване на клиенти. Те ще имат допълнителни опции за стимулиране на потребителя да промени поведението си.

Внимавайте за силно "наострени" субекти

Когато работите по справянето с противоречия, уверете се, че вашите социални медии са в съответствие с вашия план за корпоративна социална отговорност и ценности на марката. Не се забърквайте в спорове, които могат да навредят на вашата марка. Винаги помнете, че не е нужно да отговаряте на всяко съобщение, дори когато акаунтът ви бъде тагнат.

Наблюдавайте споменаванията на вашата марка, за да можете да отговорите проактивно

Има много различни начини за търсене на споменавания на марки. Те могат да бъдат под формата на хаштаг, @ или споменаване в текст на името на вашата марка. Всяко подобно споменаване трябва да се счита за съгласие да отговорите, дори ако лицето прави оплакване или общо наблюдение. Уверете се, че вашият набор от технологии за социални медии включва инструменти за наблюдение на споменавания и ви предупреждава за такива.

Бъдете учтиви и уважителни по всяко време

Вашата марка винаги трябва да остане учтива и уважителна, независимо от всичко. Не забравяйте, че марката не е човешко същество - тя е характер. Последователите вярват, че имат връзка с този герой и вашето поведение е ключово за поддържане на тяхното потапяне.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.