Как проекционното картографиране намира място в рекламата и маркетинга

Как проекционното картографиране намира място в рекламата и маркетинга

Светът на маркетинга и рекламата през последното десетилетие се промени драстично и кампаниите все повече се цифровизират.

Една отлична възможност за маркетинга е 3D мапингът (или още проекционно картографиране) - метод за трансформиране на ежедневни физически обекти в произведения на изкуството чрез цифрови ефекти и анимации, пише business.com.

Проекционното картографиране може да показва виртуални изображения на всяка повърхност, включително градски забележителности, обществени сгради и промишлени места, независимо от размера, обхвата и местоположението. Проекционното картографиране позволява на фирмите и марките да споделят своите истории с публиката динамично и запомнящо се, отвъд краткотрайните фойерверки.

Много инициативи, които използват този метод на цифрово прожектиране, са промоционални. Например Target нае Chicago Projection Mapping, продуцентска фирма, която е специализирана в тази визуална среда, за да проектира тематична инсталация за Хелоуин.

Друг пример за проекционно картографиране върху архитектура е от 2018 г. в Royal Exhibition Building в Мелбърн, Австралия. Тогава се провежда тридневно публично събитие, посветено на изкуството и културата, което включва концерти, светлинни шоута и други зрелища в целия град.

Скорошен пример за технология за проекционно картографиране е изложбата за потапящо преживяване на Ван Гог, която се проведе в Ню Йорк от 5 юни 2021 г. до 10 април 2022 г. Целта беше да се трансформират стените и пода на изложбата със серия от проектори, които работят заедно, за да предоставят на посетителите 360-градусово изживяване на произведенията на художника.

Как се използва проекционното картографиране

Проекционното картографиране е процес на прожектиране на видео, анимация или други ярки изображения върху триизмерна повърхност, например сграда. Когато тези изображения се проектират върху повърхността, те "обгръщат" нейните физически характеристики и изглеждат сякаш са нарисувани върху или са част от нейната структура.

Проекционното картографиране се използва и в по-малък мащаб в маркетинговия сектор, за да се проектират например изображения на виртуални дрехи върху манекени или изображения върху облекло, обувки и автомобили, за да се симулират промени в цвета и текстурата на тези обекти.

Има няколко различни типа проекционно картографиране: прожекция на медия върху плоска повърхност, сферична проекция чрез няколко проектора, панорамна проекция за широкоекранна хоризонтална проекция, синхронизиране на изображение с музика и др.

Когато този нов начин на прожектиране се появи за първи път, първоначалният фокус беше върху въздействието, което може да има върху визуалното изкуство и музикалните представления на живо.

Различни данни показват, че използването на проекционно картографиране като кинематографично изживяване за разказване на истории ангажира за по-дълго публиката и осигурява по-широк социален обхват.

Разходите обаче може да са доста високи, а и регулациите са местни и различни навсякъде, което усложнява нещата.

Погрешни схващания относно проекционното картографиране

През последното десетилетие напредъкът в дигиталната проекция и компютърните технологии намалиха бариерите пред проекционното картографиране. Едно от най-честите погрешни схващания за тази технология е, че ефектите могат да се постигнат евтино. За разлика от прожектирането на филм върху екран, проекционното картографиране не може да бъде осъществено чрез включване на лаптоп в цифров проектор и насочването му към сграда.

За промоционална кампания, включваща 3D мапинг, няколко производствени отдела трябва да бъдат включени в планирането на събитието, да се осигури и настрои оборудване, както и да се работи прецизно по програмирането и звука. Ако визията на клиента е технически сложна, разходите могат да станат огромни, а времето, което се изисква за подготовка, значително да се увеличи.

Друго погрешно схващане, което много клиенти имат, е, че могат да използват съществуващи или фондови медии, за да спестят пари. Трябва обаче да се създаде ново съдържание или съществуващите изображения или видеоклипове трябва да бъдат преработени, за да отговарят на геометрията на повърхността на сграда (или обект) за проекцията. В противен случай предвидените анимирани ефекти няма да бъдат толкова въздействащи.

Съдържанието на проекциите трябва да бъде редактирано според типа обекти. Комуникацията между техническите и творческите страни по тези проекти е от решаващо значение.

Какво следва за проекционното картографиране в рекламата

Сега, след като светът усети вкуса на проекционното картографиране, прогнозите са глобалният пазар да достигне 8,1 милиарда долара до 2026 г., според IndustryArc. Растежът на индустрията се очаква да се концентрира в САЩ поради ранното приемане на технологията за виртуална реалност и търсенето на завладяващи развлекателни изживявания.

Интерактивността вероятно ще бъде следващият етап в еволюцията на проекционното картографиране. Хората биха могли да манипулират прожектирани изображения в инсталационната среда, като се доближат до тях или докоснат прожектираните повърхности. Това преживяване би било подобно на виртуалната реалност, без посетителят да носи очила.

Има нови платформи, които позволяват на публиката да използва зрението, слуха, осезанието и носимите технологии, за да повлияе на картографирането в реално време.

Това предполага, че проекционното картографиране ще стане още по-важен високотехнологичен инструмент за рекламодателите. Живеем в свят, наситен с медии, но все още се нуждаем от начини да пресечем шума и да задържим вниманието на публиката. Проекционното картографиране връща това внимание, като създава огромни и мощни визуализации.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.