Можете ли да предположите колко реклами дневно може да види един човек? Според експерти в рекламната индустрия числото варира от 4 хил. до около 10 хил. Това може да изглежда прекомерно, но като се вземе предвид, че средностатистическият американец например прекарва над 7 часа пред екрани, числата изглеждат правдоподобни.
Какво означава това за търговците, които искат да привлекат вниманието на потребителите? На първо място, че екраните са невероятно претъпкани и оказването на въздействие може да бъде трудно с постоянния шум, бомбардиращ потребителите, пише prnewswire.com.
Второ, това означава, че каналите, които не разчитат на екран, стават още по-ценни като възможности за капитализиране на повече взаимодействия.
Сред най-бързо развиващите се инструменти за търговците, които искат да привлекат вниманието на потребителите, са 3D и добавената реалност (AR), които вдъхват живот на продуктите с реалистични и завладяващи изживявания. Това - доказано, води до подобряване на реализациите.
Въпреки че цифровите платформи са най-често срещаните приложения за 3D и AR, те далеч не изчерпват потенциала за 3D и AR в търговията.
Пет начина за приложение на 3D/AR в уебсайта
Увеличават прекараното време на сайта. Колкото повече време потребителят прекарва с даден продукт, толкова по-вероятно е да осъществи реализация. Независимо дали марката използва 3D конфигуратор, AR обектив или визуализация на AR продукт, времето, прекарано с AR реклама или на уебсайт с активиран AR, се оказа значително по-високо от традиционните медии. Времето, прекарано с AR реклами, е средно 75 секунди, което е 4 пъти повече от видеото.
Подобрено клиентско изживяване. 80% от потребителите казват, че изживяването при покупка е толкова важно в процеса им на вземане на решение, колкото и самият продукт, а 66% казват, че биха били по-заинтересовани да пазаруват с марки, които включват 3D и AR технологии в изживяването. Тъй като все повече марки възприемат тези технологии като част от своите основни дигитални предложения, 3D и добавената реалност ще станат стандарт в бъдеще и няма да се считат за иновации.
Споделен опит. Дори в дигиталната ера от уста на уста все още е златният стандарт на маркетинга, като препоръките от приятели и семейства генерират най-голямо доверие. Вълнуващо е да научим обаче, че потребителите на MediaPost споделят 62% от рекламите, задвижвани от AR, с които взаимодействат. Според проучвания % от респондентите споделят AR съдържание, за да получат обратна връзка за това как изглежда нещо. Това са доста убедителни данни за компаниите за облекло например, които се колебаят дали да въведат виртуална пробна.
По-високи реализации. Крайната цел на повечето марки е да продават повече продукти. Тъй като конкуренцията става все по-ожесточена и бариерите за навлизане на пазара са все по-ниски, необходимостта да спечелите и задържите лоялни клиенти е от първостепенно значение. Осигуряването на по-добро изживяване на клиентите привлича нови клиенти и насърчава лоялността. Данни на лидера в електронната търговия Shopify показват, че продуктите с приложена AR водят до 94% повече реализации от тези, които не предлагат AR възможности.
Спад на връщанията. Средното ниво на връщане на продукти за електронната търговия варира от 20-30%, което води до сериозни загуби. Потребителите връщат продукти по много причини, но едно от най-често съобщаваните оплаквания е, че продуктът не изглежда като на снимката в сайта. 3D конфигураторите с висока прецизност и добавената реалност минимизират този проблем, като предоставят на купувачите реалистични модели на продуктите.
Как да използвате AR с традиционния маркетинг
Средно 58% от маркетинговите бюджети се разпределят за дигитален маркетинг, но тъй като търговците на всички нива се стремят да извлекат повече стойност от своите канали. Традиционните медии също са готови да се възползват от технологиите по иновативни начини.
Списанията и каталозите може и да изпаднаха в немилост за известен период от време, но желанието за по-бавен контакт между потребителите и марките и от двете страни доведе до повишен интерес към тях. Различни брандове залагат на традиционните печатни медии със собствени каталози, както и реклами и спонсорирани статии в популярни хартиени издания.
Докато значителна част от имейлите ще бъдат изтрити, без изобщо да бъдат отворени, много потребители не могат да устоят да прелистят няколко страници от нов каталог. По същия начин купоните и листовките за директна поща се преглеждат поне бегло, преди да бъдат изхвърлени, и често остават в дома на получателя дълго след доставката.
За да свържат това аналогово откритие с дигиталното поведение при покупка, брандовете се обръщат към дигитални изживявания, задействани от традиционни маркетингови активи. Това може да стане с QR кодове, които задействат AR изживяване - например потребител да "постави" колекция градински мебели в собствения си двор, за да прецени как биха изглеждали там.
Добавената реалност може да се използва и за повторно ангажиране на собственика на изоставена количка. 3D конфигураторите са популярен инструмент сред марките, които предлагат разнообразие от цветове и функции. Както беше посочено по-горе, колкото повече време прекарате с даден продукт, толкова по-голям е шансът за реализация. Въпреки че не всички потребители, които конфигурират продукт на уебсайт на марка, ще бъдат купувачи, времето, прекарано в персонализиране на продукт според техния вкус, обикновено се отплаща.