Как да откриете възможности за растеж, като проучвате клиентите

Как да откриете възможности за растеж, като проучвате клиентите

Независимо дали управлявате голяма корпорация, или стартирате малък бизнес, намирането на нови пътища за растеж е предизвикателство. Добавянето на нов продукт или услуга може да отнеме много време, да е скъпо и/или рисковано. Така че преди да инвестирате, трябва да сте сигурни, че стратегията за растеж предлага стойност.

Най-добрият начин да проверите накъде сте тръгнали е да проучите и откриете нови клиенти, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Изключително важно е да изграждате бизнеса си около болезнените точки и цели на потребителите. Кампания за откриване на клиенти ще разкрие къде бизнесът може да се подобри и ще идентифицира нови области за потенциален растеж, ако се изпълни правилно.

Бизнесът обикновено намира възможност за растеж в четири области. Разбирането на вашия специфичен пазар е единственият начин да определите коя стратегия ще работи за вашия продукт или услуга.

Проникване на пазара: започвате отначало

Проникването на пазара изисква да се установи какво прави бизнесът на съществуващ пазар, за да се удвои. Понякога фирмите се нуждаят от валидиране на клиентите, преди да имат увереността да инвестират ресурси в нов продукт или услуга. В противен случай рискуват да губят време и пари, за да създадат нещо, което потребителите няма да намерят, че е достатъчно ценно, за да го купят.

Развитие на пазара: навлизане на нов пазар

Gap наскоро направи голям залог след неизследвания пазар за препродажба, доминиран от Nike, Jordan и Supreme, с инвестиция от 1 милиард долара в Kanye West. Сега стоките на бранда се продават добре, а акциите поскъпват силно през последната година.

Разработване на продукт: създаване на нов продукт на съществуващ пазар

Стратегията на Tesla в САЩ е перфектен пример за разработване на продукти. EV гигантът се стреми да разшири внедряването на електромобили в световен мащаб, но възприема различен подход в САЩ. Telsa планира да пусне компактна кола от 25 000 долара, произведена в Китай, за да се хареса на пазарите в чужбина, като същевременно натиска Cybertruck, произвеждан в Остин, у дома.

Диверсификация: добавяне на нови продукти към неизследван пазар

Големите технологични компании постоянно се опитват да разширят своята потребителска база, предлагайки нови продукти или услуги. Apple AirTag, придобиването на WhatsApp от Facebook и опитът на Twitter да погълне Clubhouse са примери за диверсификация.

Използване на методи за изследване на клиенти за намиране на области с потенциал за растеж

Процесът започва със създаване на план за получаване на възможно най-голям обем информация от клиентите. Хубаво е да се използва комбинация от качествен и количествен анализ, за ​​да се намерят области с потенциал за растеж чрез обширни изследвания за откриване на клиенти.

Преди да се потопите в нова стратегия за растеж, за да разширите обхвата на компанията, тествайте идеите чрез процес от пет стъпки.

Избройте критичните си предположения

Какви предположения трябва да бъдат потвърдени, за да бъде успешна новата стратегия за растеж? Опишете своите очаквания, за да ги проверите.

Преобразувайте хипотезите

Теорията трябва да бъде проверена спрямо критериите за минимален успех, за да се определи дали стратегията за растеж трябва да я включи, или да продължи напред.

Провеждайте интервюта за откриване на клиенти

Интервютата на място от реални клиенти са изключително качествени. Така задълбаваме в надеждите, мечтите и стремежите на потенциалния потребител. Получаването на качествени резултати от анкети или интервюта не е толкова лесно, колкото задаването на няколко въпроса. Използваме нашия опит, за да избегнем уклончиви отговори, да задаваме отворени въпроси и да измерваме как успяваме да въздействаме върху точката на болка на клиентите.

Анализ на обратната връзка

Претеглете данните спрямо вашата хипотеза. По време на обратната връзка трябва да намерите области на растеж, от които можете да се възползвате. Съответствието на продукта или пазара се установява, ако повече от 40% от участниците казват, че биха били много разочаровани, ако вашият продукт не съществува.

Фокусирана итерация

Провеждането на интервюта за откриване на клиенти е само половината работа. Време е да използвате тези прозрения за разработване на вашия продукт. Наличието на реална обратна връзка от потребителите помага да се създаде фино настроен процес за минимизиране на разликата между това, което прави вашият продукт, и това, което вашият клиент иска продуктът да прави.

Независимо дали искате да идентифицирате нова стратегия за растеж, да потвърдите първоначалната бизнес идея или да тествате потребителския си интерфейс, откриването на клиенти е от решаващо значение. Всички предприемачи трябва да държат пръст на пулса на своите потенциални потребители и единственият начин да го направят е като ги чуят.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.