Всички маркетолози и собственици на бизнес споделят една и съща належаща грижа: разбиране на болезнените точки и отговор на уникалните желания и потребности на клиентите.
Проблемите често се свеждат до желание да се намалят разходите за продукти или услуги, нужда от помощ за изпълнение на определени задачи или просто желание за по-рационализиран начин за правене на определени неща, пише entrepreneur.com.
Когато разберете най-належащите проблемни точки на вашите целеви клиенти, можете ясно да рекламирате как вашата услуга решава съответните им проблеми.
Разбира се, първо трябва да определите кои са тези болезнени точки. Ето и няколко идеи как да го направите.
Прочетете отзивите си
Удивителните 98 процента от клиентите четат онлайн рецензии за местни фирми, като 75 процента казват, че рецензия, която описва положителен опит с марката, е най-важният фактор при вземането на решение.
Отговарянето на клиентски отзиви със сигурност е важно. Можете да научите повече за притесненията на вашата целева аудитория, като се заровите в подробностите. Нещата, които хората споменават в рецензията си (добри или лоши), са пряко свързани с болезнените точки, които са най-важни за тях.
Независимо дали става въпрос за представа за това как хората използват вашия продукт или за факта, че те са привлечени от вашите услуги поради цената, тези подробности предлагат представа за това какво оценява аудиторията във вашия бизнес.
Разговаряйте с клиентите
Един от най-лесните начини да научите повече за болезнените точки на вашите целеви клиенти е просто да попитате. Онлайн анкети, които задават целенасочени въпроси относно техния опит с вашата марка, техните интереси или предизвикателствата, пред които са изправени, могат да ви дадат важна информация. Изпращането на последващ имейл малко след като клиент направи покупка е чудесен момент да се свържете с него, докато вашата марка все още е в мислите му.
Не е задължително да се ограничавате до онлайн взаимодействия. Можете да се срещате и лично с клиенти на специално организирани събития, за да обсъждате потребителското преживяване. Това ще ви даде още една гледна точка какво можете да подобрите, за да отговорите на техните потребности и очаквания.
Говорете с вашите екипи
Персоналът ви за продажби и обслужване на клиенти имат най-тясната връзка с вашата целева аудитория. Тези хора разговарят с клиенти и потенциални клиенти по цял ден, всеки ден. В резултат на това те имат представа от първа ръка за предизвикателствата, пред които са изправени вашите клиенти. Попитайте тези членове на екипа какво казват клиентите за вашите продукти и услуги.
Насърчете екипа си да задава допълнителни въпроси. Това ще ви помогне да откриете допълнителни прозрения за болезнените точки на вашата целева аудитория. Да попитат какво пречи на клиентите ви да изпробват вашата марка или защо вместо това избират конкурент може да ви помогне да разберете къде вашите съобщения - или аспекти на самата услуга - пропускат целта.
Разгледайте специализирани форуми
Получаването на представа за вашата ниша като цяло всъщност може да бъде дори по-лесно от фокусирането върху предишни клиенти. Форумите остават популярен източник за комуникация по специални теми.
Има социални медийни групи, форуми и други онлайн общности, където потребителите взаимодействат помежду си. Проверявайте темите за разговор в такива форуми и групи. Можете дори да отворите ваша собствена тема.
Четете коментарите в блога си
Дори ако собствената ви аудитория е сравнително малка, можете да научите повече за нейните проблемни точки, като разгледате коментарите в блогове, видеоклипове и друго съдържание от най-популярните производители във вашата ниша.
Въпреки че не всеки коментар ще има стойност, съсредоточете се върху коментари, които споменават проблеми, пред които са изправени потребителите, или такива, които са критични към съдържанието, защото не покрива желана тема. Доста често категориите, които другите във вашата ниша избират да покрият със съдържанието си, могат да ви дадат представа кои точки са най-подходящи за вашата целева аудитория.