Как да изградите аудитория в Substack (и заслужава ли си усилията)

Как да изградите аудитория в Substack (и заслужава ли си усилията)

Substack - платформа с над 2 милиона платени абонати и 20 милиона активни потребители, се превръща в невероятен неизползван ресурс за малкия бизнес.

Substack не е само ценна платформа за свързване и ангажиране с клиенти, но е също и чудесен източник на приходи. Топ 10 автори в Substack колективно печелят по 25 милиона долара годишно, според данни от Backlinko.

Изграждането на аудитория и постигането на успех в тази платформа изисква време и отдаденост. Ако проучвате платформата, ето откъде да започнете.

Определете целите си

Както при всеки нов маркетингов канал, първата стъпка е да определите какво се надявате да постигнете с присъствие в Substack. Тази цел ще насочи стратегията ви за привличане на аудитория.

Substack може да ви помогне да се позиционирате като авторитет, да привлечете нови приходи и/или да се срещнете с други собственици на бизнес във вашата област. Приоритизирането на една цел като за начало ще ви помогне да разберете какво съдържание работи, дали трябва да предлагате безплатни или платени абонаменти и как тази платформа се вписва в цялостната ви маркетингова стратегия.

Определете аудиторията си

Заедно с определянето на цел, дефинирайте кои са идеалните ви читатели.

Част от тези данни могат да бъдат намерени в съществуващите ви данни за маркетинг на съдържание. Разгледайте последователите си в социалните мрежи, за да изградите профил на най-активните си последователи.

Можете също така да се задълбочите в данни от програмата си за лоялност, за да видите дали има общи черти между най-добрите ви клиенти и активните ви последователи.

Помислете какво би могла да извлече тази група от вашия Substack. Отговорите на тези въпроси могат да ви помогнат допълнително да се фокусирате върху начина, по който ще използвате този канал:

  • От какво имат нужда най-добрите ми клиенти?
  • Каква е промяната, която желаят?
  • Какъв проблем биха могли да решат заедно?

Създаване на мрежа

Дори преди да започнете да изграждате библиотека от съдържание, уведомете другите, че ще пускате канал в Substack. Някои създатели на съдържание рекламират своя Substack в други социални медийни канали, като TikTok или YouTube. Други започват от нулата, като използват студени имейли или QR кодове в магазини, за да разпространят информация за канала си в платформата.

Някои хора считат, че е по-лесно да помолят други хора, които познават, да бъдат първите им последователи. Помислете например за трима или петима приятели, колеги, поддръжници или ментори, които са ви насърчавали в миналото. Те биха могли да са първата ви публика в Substack.

Разработете редакционен календар

Докато разпространявате информация за вашия Substack, разработете редакционен календар, който ви позволява да изградите инерция, когато започнете да публикувате. Редовното и последователно писане е най-големият предиктор за успех за новите създатели на съдържание в платформата.

Данните от платформата показват, че публикуването поне веднъж седмично е необходимо за писателите, които искат да генерират приходи от Substack. Опитайте се да разнообразите типовете съдържание, което споделяте: Substack позволява текстови публикации, дискусионни теми, подкасти и видеоклипове. Тествайте всеки формат, за да видите кой получава най-голямо ангажиране, и редовно разнообразявайте медиите си, за да поддържате канала интересен.

Ангажирайте се с платформата

Substack функционира като общност. Създателите подкрепят други създатели, а читателите очакват да взаимодействат с писателите, които следват. Изграждането на аудитория изисква да отделите време и усилия, за да се ангажирате с платформата. Ето няколко действия, които можете да правите последователно, за да увеличите последователите си:

  • Коментирайте други публикации. Substack показва профила ви на читател и писател, когато коментирате други Substacks, като така помага на читатели със сходни интереси да намерят страницата ви;
  • Отговаряйте на имейли и коментари от читатели. Същите правила за всеки друг канал в социалните медии важат и тук. Независимо дали водите дискусионни теми, или изпращате бюлетин, отговаряйте бързо, когато някой се ангажира с публикацията ви;
  • Провеждайте анкети сред читателите. Substack предлага функции за проучвания, които ви помагат да разберете какво намират читателите за най-интересно и насърчават ангажираността;
  • Партнирайте си с други създатели. Публикувайте гостуващи постове. Помолете създатели с голям брой последователи да споделят публикациите ви. Промотирайте канала си с инфлуенсъри на други платформи. Колкото повече можете да се възползвате от мрежите на други хора, толкова по-голям шанс имате да привлечете и техни последователи.

Ако целта ви е да увеличите приходите, започнете с безплатно съдържание, преди да таксувате платени абонаменти. Безплатното съдържание демонстрира стойността на абонамента ви. Когато привлечете лоялна аудитория, значителна част от тези хора биха се радвали да платят за още.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.