Автор: Netpeak
Недоволни ли сте от резултатите на email маркетинг бюлетина си? Знаете ли, че може би изпращате имейлите си с грешки, поради което получателите не искат да извършат желаното от вас целево действие или ви маркират като спам?
Не губете време - променете бюлетина си, за да не бъдете задминати от конкурентите си.
Помислете за темата на имейла
Именно темата е тази, която "привлича" погледа на потребителя. Ако се заинтересува, той ще отвори посланието.
За да напишете правилната тема:
- Изберете подходящия тон за аудиторията си, не бъдете прекалено скучни или твърде закачливи. Възрастта и интересите на потребителите определят допустимата реторика, а не предложението;
- Не злоупотребявайте с информацията, старайте се темата да отговаря на съдържанието и да не дава фалшиви обещания. Не заблуждавайте съзнателно;
- Персонализирайте имейлите си;
- Задавайте подходящи и интересни въпроси;
- Оперирайте с числата, които могат да завладеят четящия;
- Премахвайте знаци от типа !!!, ???, $$$ и като цяло се опитайте да не прекалявате с препинателните и специалните знаци/емотиконки;
- Бъдете лаконични в темата - до 40 знака за мобилни устройства и до 60 знака за настолни компютри.
Спомнете си за прехедъра
След темата на бюлетина ви идва още един текст и това е прехедъра. Неговата функция е да допълни темата на имейла, така че потребителят да разбере точно за какво става дума в него. Ако не обърнете внимание на това, ще създадете впечатлението, че самият подател не е прегледал писмото си преди да го изпрати в базата данни.
- Напишете в прехедъра срока на валидността на промоцията или размера на отстъпките;
- Увеличете любопитството, ако целта на темата на писмото е такава;
- Персонализирайте писмото, като се обърнете по име към получателя;
- Отправете призив за целенасочено действие.
Проверете граматиката и пунктуацията си
Печатни, правописни и пунктуационни грешки, оформление "на бърза ръка" и шрифтове с "ослепителни" цветове - всички те, поотделно или заедно, оставят неприятно впечатление.
- Преди да изпратите бюлетина, прегледайте текста няколко пъти и го проверете с онлайн приложение за проверка на правопис;
- Използвайте правилните тирета (има средни и дълги) и кавички в случаите на цитати и където трябва да цитирате дума в цитираната фраза;
- Направите дизайна приятен за окото;
- Разделете текста на параграфи - разредете го с връзки, списъци, тематични картинки и бутони.
Оставете информация за себе си накрая
Странно е да получавате писма от неизвестен подател. На тях обикновено не се реагира.
- Посочете всички начини за връзка: поща, телефон, добавете бутони за социалните мрежи и чат;
- Формулирайте на разбираем език;
- Предразполагайте към общуване.
Добавете снимка на служителя или хубави думи в края на писмото. Това оставя приятно впечатление от личната комуникация. Важно е също да има телефонни номера (ако е приложимо), имейл, връзки към чатове във Viber и Skype, бутони за социалните медии