Геймификацията - работещ метод за увеличаване на ангажираността и продажбите

Геймификацията - работещ метод за увеличаване на ангажираността и продажбите

Търсите нов начин за ангажиране, възнаграждение и дори задържане на клиенти? Помислете за използването на геймификация във вашите маркетингови и продажбени кампании.

Геймификацията е ценен начин за изграждане на взаимоотношения с клиентите, защото въздейства на емоциите на хората, пише онлайн изданието business2community.com.

Терминът "геймификация" е въведен за първи път през 2002 г., но придоби особено голяма популярност след 2010 г., след като компаниите започнаха да прилагат игровизация в бизнеса за приложения, насочени към клиентите.

През цялата история на бизнеса обаче геймификацията винаги е била използвана под различни форми. Игрифицирането е една от най-старите форми на ангажираност и човешко социално взаимодействие и се споделя почти във всяка култура.

В основата си играта използва поведенчески елементи и техники в неигрови контекст, за да стимулира ангажираността с конкретен бранд. Клиентите могат да бъдат вдъхновени да се ангажират с марката, като се поставя определен срок за действие, за да постигнат определена цел, например да трупат точки с конкретна цел, да печелят награди и пр.

Интегрирането на геймификацията в маркетингова и продажбена кампания може да увеличи нивото на допамин в мозъка на клиента, което допринася за чувството на удоволствие и удовлетворение от марката.

Една от кампаниите за пример е на Canadian Club Whisky. Преди много години производителят обяви, че е скрил кутии с уиски на различни места в САЩ и насърчаваше хората да ги търсят. Всяка седмица компанията обявяваше следа към "съкровището". Играта се превърна в основна тема на разговор в много приятелски компании, а хората до ден днешен я помнят.

Геймификацията увеличава нивата на ангажираност и на лоялност. Пример за такава кампания е McDonald"s. Веригата за бързо хранене използваше елементи от играта Монополи от 1987 г. до 2015 г., за да привлича клиенти. Клиенти, закупили определени елементи от менюто, получаваха жетони. Някои от тях печелеха веднага - обикновено друг елемент от менюто, който е малък, и клиентите, за да могат да се нахранят, купуват още.

Други жетони криеха символи, които клиентите на веригата събираха, за да получат други награди.

Геймификацията може да стимулира социалната ангажираност, защото насърчава маркетинга от уста на уста. Слухът за някакво интересно предизвикателство се разпространява бързо сред хората.

Геймификацията може да помогне на бранда ви да се открои на изключително конкурентен пазар. Тя също така може да създаде впечатлението за недостиг и да изгради търсене. Всички помним филма "Уили Уонка и шоколадовата фабрика". Във филма имаше само пет златни билета за спечелване на обиколка във фабриката и доставка на шоколад за цял живот. Перспективата за ценна награда и наличието на само пет билета създадоха лудост за закупуване на шоколад в града.

Геймификацията може да създаде не само шум за вашия продукт или услуга, но и да се превърне в ефективен инструмент за увеличаване на приходите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.