Езиковата бариера - рискове и възможности при експанзията на многоезични пазари

Езиковата бариера - рискове и възможности при експанзията на многоезични пазари

Предприемачите продължават да търсят начини да разширят глобалния си отпечатък, но често се сблъскват с едно сериозно препятствие - езиковата бариера и риска, който тя представлява. Лошото общуване и недоразуменията могат да доведат до скъпи грешки, похабяване на времето на компанията и пропуснати възможности.

Въпреки че в началото може да изглежда контрапродуктивно, преодоляването на езиковата пропаст и разширяването на нов пазар може да бъде един от най-печелившите начини за разрастване на бизнес, пише Entrepreneur.com.

Стратегическата подготовка на вашата компания за преодоляване на езиковите бариери ще ви настрои за дългосрочен успех на бъдещите пазари.

Идентифицирайте езиковите и културни предизвикателства

Липсата на езикови умения на служителите е най-очевидната бариера за бизнеса, разширяващ се на нов пазар. Следователно, най-очевидното решение за идентифициране на езиковите бариери е просто да "наемете двуезични служители", но това недалновидно и редуктивно разсъждение всъщност може да не е най-доброто дългосрочно решение.

Служителите, владеещи работния език на компанията и езика на новия пазар, със сигурност ще успокоят способността за общуване с клиенти, доставчици и служители. Културните нюанси обаче могат да усложнят нещата, тъй като това, което се счита за учтиво или уважително в една култура, може да бъде обидно в друга.

Потенциалните рискове от погрешна комуникация са значителни и могат да доведат до загуба на продажби, накърнена репутация или дори правни проблеми. Един такъв пример е преводът на логото на KFC, когато компанията за първи път стъпва в Пекин, Китай. Учете се от подобни грешки в превода, направени от международни компании, включително McDonald's, Clairol, Sony и Rolls Royce, и не забравяйте да вземете под внимание както езиковите, така и културните нюанси в работните си процеси.

Ефективни комуникационни стратегии

За да преодолеят подобни езикови бариери, предприятията, които дават приоритет на ефективната комуникация като бизнес стратегия, вероятно ще постигнат по-добър успех на своя нов целеви пазар. Ето някои практически стратегии:

-Преводачески услуги. Наемането на професионално сертифицирани преводачи гарантира, че съобщенията са предадени точно. Инструментите за машинен превод се подобряват, но човекът е този, който се справя с нюансите и културния контекст.

-Езиково обучение. Инвестицията в езиково обучение за служители, които взаимодействат с клиенти, доставчици или партньори, може значително да подобри комуникацията. Това може да стане чрез онлайн курсове, програми за езиков обмен или други класове.

-Многоезично обслужване на клиенти. Предоставянето на обслужване на множество езици демонстрира ангажимент за обслужване на клиенти по целия свят. Това може да се постигне чрез наемане на многоезичен персонал или партньорство с доставчик на услуги на множество езици.

Софтуерът за превод, управляван от AI, става все по-усъвършенстван, като предлага по-точни и естествено звучащи преводи. Този софтуер може да се използва и от чатботове на уебсайтове на множество езици за подпомагане при обслужване на клиенти и отстраняване на проблеми.

-Културна чувствителност. Разбирането и зачитането на културните различия е от съществено значение за ефективната комуникация. Предприятията трябва да провеждат културни изследвания на ранен етап от разработването на продукти и маркетинговите кампании и да обучават служителите да имат предвид културните нюанси.

Локализация за успех

Локализацията е процес на адаптиране на продукти, услуги или маркетингови материали към конкретен пазар. Това включва повече от просто буквален превод на съдържание; това е съобразяване с културни предпочитания, местни обичаи и законови изисквания. Например компания, която продава хранителни продукти, може да се наложи да коригира съставките или опаковката, за да се погрижи за местните вкусове и диетични ограничения.

Netflix използва локализацията в своя полза, когато навлезе на пазара за стрийминг на видео по заявка в Индия през 2016 г. Компанията умишлено надхвърли стриктните преводачески услуги, за да навлезе на пазара, като взе предвид и културната и потребителска екосистема в Индия. Netflix стратегически използва влиятелни местни социални медии, дублирани на индийски диалекти (в допълнение към добавянето на преведени субтитри), подобрено бюджетно мобилно приложение за гледане поради навиците за гледане на индийците и дори разработи оригинално съдържание за този нов пазар.

Netflix отиде отвъд простото закупуване на правата върху боливудски филми, за да увеличи пазарния си дял в Индия и вместо това възприе адаптирането към индийския пазар като основен пазар, а не просто "допълнителен" пазар. Към отчета за печалбата за второто тримесечие на юли 2024 г. Индия вече е вторият по големина пазар за Netflix.

Партньорствата като решение

Партньорството с компания, която редовно работи с многоезична работна сила, може да осигури спокойствие и специфичните за пазара разузнавателни бизнеси биха могли да пробият с минимален риск и максимална полза. Това гарантира, че езиковите бариери и местните разпоредби не възпрепятстват ангажираността на служителите или оперативната ефективност.

Чрез внедряване на ефективни комуникационни стратегии, прегръщане на локализацията и мобилизиране на съмишленици фирмите могат успешно да се справят с предизвикателствата да оперират на многоезични пазари и да намалят ненужния риск. Преодоляването на езиковите бариери трябва да се разглежда като най-добрия начин за постигане на устойчив растеж.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.