Индустрията за електронна търговия непрекъснато се разраства в световен мащаб. С всеки изминал ден се появяват нови пазари за електронна търговия, а установените достигат нови етапи.
Ето един поглед към най-големите пазари за електронна търговия в света (по отношение на продажбите) по държави, според данните на eMarketer, цитирани от business.com.
Ако обмисляте да продавате на някой от пазарите по-долу, трябва да прегледате местните закони за правене на бизнес в тази област.
Три от петте най-големи пазара за електронна търговия са в Азия. Според eMarketer Азиатско-тихоокеанският регион представлява 62,6% от световната електронна търговия.
Китай
Китай е най-големият пазар за електронна търговия в света, воден от дъщерни дружества за електронна търговия на групата Alibaba - Taobao, Alibaba.com и Tmall. С годишен темп на растеж от 21% Китай също е един от най-бързо развиващите се пазари за електронна търговия с годишни онлайн продажби за 2,78 трилиона долара.
Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 52%.
САЩ
САЩ в момента са вторият по големина пазар за електронна търговия. Водещи в страната са гигантите Amazon и eBay. В САЩ се наблюдава здравословен растеж на електронната търговия във всички сектори и в по-голямата си част задават и тенденциите в електронната търговия.
Годишните онлайн продажби в страната са за 843 милиона долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 19%
Великобритания
Въпреки по-малкия си размер в сравнение с Китай и САЩ, Обединеното кралство е голям играч в електронната търговия. Amazon UK, eBay UK и Asos са най-популярните уебсайтове за електронна търговия във Великобритания и страната има един от най-високите проценти от общите продажби на дребно в електронната търговия.
Стойността на годишните онлайн продажби е 169 милиона долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 4,8%.
Япония
Япония е водещият играч в m-commerce (мобилната търговия, която е бъдещето на електронната търговия) в света. Rakuten е водещата платформа за електронна търговия в Япония, която през годините придоби много сайтове за електронна търговия по целия свят, включително Play.com в Обединеното кралство.
Годишни онлайн продажби: 144 милиарда долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 3%.
Южна Корея
Това е страната с най-бърз безжичен интернет. Южна Корея също е един от водещите пазари за мобилна търговия. Най-големите имена за електронна търговия в страната включват Gmarket и Coupang.
Годишни онлайн продажби: 120 милиарда долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 2,5%.
Германия
Германия е вторият по големина пазар за електронна търговия в Европа. Amazon също е основен играч на пазара в Германия. eBay и местният онлайн търговец на дребно Otto са другите големи играчи в сектора.
Годишни онлайн продажби: 101,5 милиарда долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 2,1%.
Франция
Водещите местни играчи са Cdiscount и Veepee, но Amazon успя да изпревари местните марки и царува и във Франция.
Годишни онлайн продажби: 80 милиарда долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 1,6%.
Индия
Индия е един от най-бързо развиващите се пазари за електронна търговия. Според eMarketer, благодарение на увеличаването на търговците на дребно, които се присъединяват към редиците за онлайн пазаруване, в Индия дигиталните продажби се увеличават с 27% през 2021 г.
Годишни онлайн продажби: 67,5 милиарда долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 1,4%.
Канада
Канада е огромен пазар за електронна търговия, но с малка конкуренция. Amazon доминира и на този пазар, следван от Walmart. Предвид възможностите, които Канада представя като пазар за електронна търговия, чуждестранни марки също се опитват да се наложат.
Годишни онлайн продажби: 44 милиарда долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 1,3%.
Испания
Три основни компании доминират на пазара за електронна търговия в Испания - Amazon, El Corte Ingles и PcComponentes представляват 30% от всички онлайн приходи в Испания.
Годишни онлайн продажби: 37 милиарда долара. Дял на електронната търговия от общите продажби на дребно: 0,72%.
Глобалните тенденции в електронната търговия
Интернет на нещата (IoT) ще продължи да оказва влияние върху електронната търговия през 2022 г. и след това. С IoT компаниите могат да събират данни по-бързо в реално време.
Друга тенденция в електронната търговия е търговците на дребно да продават по множество канали. Вместо да продават изключително чрез специален уебсайт на марката, компаниите разширяват своите канали за продажба, за да включат сайтове като Amazon, eBay, Facebook и Pinterest.
Опростеността на плащането е основна тенденция в електронната търговия тази година. Купувачите често изоставят количките си, след като осъзнават, че процесът на плащане е дълъг и сложен.
Най-големите онлайн търговци на дребно в света
Най-големите онлайн търговци на дребно имат несравнима опора не само на собствените си територии, но и по целия свят. Повечето от тях са американски.
Ето и най-големите сайтове за онлайн търговия в света според Statista:
Amazon.com - компания с нетни продажби за над 120 милиарда долара
JD.com - най-големият онлайн търговец на дребно в Китай с нетни продажби за над 83 милиарда долара
Walmart.com - веригата универсални магазини се справя доста добре и в електронната търговия с 41,1 милиарда долара нетни онлайн продажби
Apple.com - технологичната компания постига повече от 32 милиарда долара нетни онлайн продажби през 2020 г.
Suning.com - китайска компания за търговия на дребно, която продава дрехи, храни, електроника и уреди, с повече от 21 милиарда долара нетни онлайн продажби
BestBuy.com - нетните онлайн продажби на технологичния гигант от 18,67 милиарда долара го нареждат като един от най-големите онлайн търговци на дребно
Amazon.de - германският сайт на Amazon има близо 18 милиарда долара нетни онлайн продажби
HomeDepot.com - популярният магазин за подобрения на дома бързо се разрасна, за да доминира в своята индустрия в електронната търговия. Той реализира 16,9 милиарда долара онлайн продажби
Target.com - универсален магазин, който регистрира 16,2 милиарда долара нетни онлайн продажби
Amazon.co.uk - това е третата компания на Amazon в този списък, от Великобритания, като реализира повече от 16,1 милиарда долара нетни онлайн продажби.