Десет показателя за оценка на работата с инфлуенсъри

Десет показателя за оценка на работата с инфлуенсъри

Инфлуенсър маркетингът е един от най-ефективните маркетингови канали. Най-малко 90% от анкетираните в проучването на Influencer Marketing Hub вярват в това.

Много B2C марки използват инфлуенсър маркетинг като част от своите маркетингови дейности и това не е изненадващо. Сътрудничеството с популярни блогъри в съответната бизнес ниша се представя по-добре от обикновените публикации и реклами в социалните страници на компанията, пише business2community.com.

Измерването на ефекта от инфлуенсър маркетинга е най-голямото предизвикателство, посочват 62% от анкетираните в същото проучване на Influencer Marketing Hub. Няма набор от често използвани показатели и повечето специалисти не знаят как да оценят резултатите. Много от тях често игнорират влиянието на работата с инфлуенсъри върху бизнеса.

Как да използваме ефективно инфлуенсърите, за да ни носят печалба ще говорим повече на 26.01.2023 по време на Influencer Marketing Conference.

Защо бизнесът се нуждае от инфлуенсър маркетинг?

Най-хубавото на този маркетингов канал е, че работи за различни кампании, големи и малки. В сътрудничество с влиятелни хора в индустрията стартиращите фирми могат да се представят в социалните мрежи, компаниите, работещи в конкурентни ниши, могат да спечелят доверие, а солидните марки могат да освежат своите стратегии за съдържание.

Инфлуенсърите - и малки, и големи, стават говорители на бизнеса. Те споделят информация за продуктите и услугите и говорят за това с аудиторията си. Тяхното въздействие върху хиляди лоялни последователи - а те са потенциални клиенти, помага за изграждането на силна общност около бранда.

Има по-голям шанс тези дейности да монетизират по-добре от повишаването на публикациите във Facebook и платените истории в Instagram.

Защо работи?

Инфлуенсърите знаят най-доброто време за публикуване, използват напълно подходящ тон на гласа в своите съобщения и създават изключително автентично съдържание. Ключовият момент обаче е, че те са хора, а не компании, живи, несъвършени и уникални.

В социалните мрежи хората следват хора. Те търсят своите сродни души, съветници, дори доверени приятели и често ги намират сред блогъри, експерти, популярни личности. Никоя марка не може да постигне такова ниво на доверие сред публиката.

В резултат на това инфлуенсър маркетингът разчита на високото доверие към инфлуенсърите. Това си струва повече от броя посетители, средното време за гледане или рейтинга на домейна. Ето защо дори микроинфлуенсъри, които резонират с вашата марка, могат да генерират потенциални клиенти.

Показатели за измерване на ефективността на инфлуенсър маркетинга

Възвръщаемост на инвестициите (ROI). Този показател е крайъгълният камък на много маркетингови дейности поради своята гъвкавост. За да се измери възвръщаемостта на инвестициите си в инфлуенсър маркетинг, може да се приложи следната формула: ROI = (Получени приходи/Обща изразходвана сума)*100.

Преобразувания. Този начин на измерване е много по-лесен от предишния. Проследяването на броя реализации от страницата на инфлуенсър или конкретна публикация е всичко, от което се нуждаете, за да използвате този метод. Терминът "преобразуване" има различни значения. Най-общо казано, това се отнася до броя хора, които са извършили целево действие, например щракване върху връзката към вашата уеб страница.

Цена на клик (CPC). Можете да се потопите по-дълбоко в показателите за реализациите и да изчислите цената на кликване. CPC се основава на броя кликвания на последователите върху рекламна публикация, която води към уебсайт, и цената на рекламата. Формулата, която може да се приложи за изчисляване на показателя, е CPC = Разходи за реклама/брой кликвания. Логиката е проста - колкото повече хора кликат върху рекламата, толкова по-успешно (и по-евтино от гледна точка на маркетингов бюджет) е сътрудничеството. Средната СРС може да се използва и като критерий за подбор на инфлуенсъри за сътрудничество.

Честота на кликване (CTR). Този показател дава малко повече информация за взаимодействието на последователите с публикация, видеоклип или текст, които инфлуенсър е споделил. Това е съотношение между хората, които кликват върху връзката в публикацията, и хората, които я виждат в своя фийд. Изчислява се по формулата CTR = (Общ брой кликвания/Общ брой показвания)*100 Най-добрият CTR може значително да варира в зависимост от вашата ниша и особеностите на продукта. 2% CTR се счита от маркетинг специалистите за добър резултат.

Препоръчан трафик. Това показва източниците, които привличат трафик към вашия уебсайт. Това може да са социални мрежи, блогове, сайтове, други медии и т.н. Отчетът на Google Analytics показва откъде са дошли посетителите на сайта. Така можете да видите дали сътрудничеството ви с инфлуенсър се представя добре, или не.

Растеж на списъка. Това е един от основните показатели за специалистите по имейл маркетинг. Можете обаче да го използвате и в инфлуенсър маркетинга. Това показва колко бързо нараства броят на вашите абонати или последователи. Формулата е следната: (Нови последователи - Неабонирани потребители)/Общо последователи = Ръст на списъка. Така можете да сравните скоростта на растеж с показателите за трафика на препоръчани потребители и да прецените кои канали се представят добре.

Лоялност на аудиторията на инфлуенсърите. Има десетки уебсайтове, където всеки може да купи абонати за канал в YouTube или да получи последователи за страница в Instagram срещу пари. Много инфлуенсъри се опитват бързо да осигурят повече признание на профилите си по този начин. Проверката на лоялността на аудиторията на инфлуенсърите ще ви помогне да избегнете неуспешно сътрудничество, защото ако аудиторията е купена, тя не отвръща с лоялност. Много инструменти за социално слушане и мониторинг на медии предоставят функция за анализ на настроенията. Ако настроението за конкретен инфлуенсър е по-скоро негативно, отколкото положително, помислете отново дали си струва да си сътрудничите с него/нея.

Авторитет на канала. Този показател е сложен, защото е трудно да се постави социална достоверност на едно число или формула. Авторитетът на канала се състои от няколко аспекта: брой следвания, активност на публикуване, ангажираност, видимост на съдържанието. В социалните мрежи последователите са реакция на доброто съдържание, а не причината. Можете да обърнете внимание на броя на ретуитовете или споделянията като сигнал, че идеите на този човек намират отзвук у хората.

Ангажираност. Степента на ангажираност се измерва с броя на харесванията и коментарите на вашата публикация. Докато харесванията се отнасят до отношението на публиката към съдържанието - в Instagram те са склонни да харесват всички публикации с красиви и естетични визуализации, коментарите показват дали темата е важна за последователите на инфлуенсъра. Ето защо измерването на ангажираността е малко трудно. Инфлуенсърите с хиляди последователи могат да спечелят стотици харесвания, които хората поставят, без да мислят за какво е публикацията. Много коментари са доказателство за влиятелната сила, която има един блогър. Ангажираните последователи са готови да обсъждат темата, да задават въпроси, да спорят, да участват в конкурси, които инфлуенсърите насърчават.

Обхват на социалните медии. Последният ключов индикатор за ефективност — обхват — показва колко показвания потенциално може да спечели вашата публикация. Обхватът на социалните медии зависи от броя на последователите и активността на популяризиране на страницата на инфлуенсъра. Някои инфлуенсъри са активни в две или три социални платформи едновременно. За да изчислите обхвата, можете отново да използвате инструментите за наблюдение на социалните медии.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.