Десет болезнени точки на клиентите, които пазаруват онлайн, и възможни технологични решения (I част)

Десет болезнени точки на клиентите, които пазаруват онлайн, и възможни технологични решения (I част)

Всеки от нас е изпитвал разочарования, свързани с електронната търговия. Някои не са толкова сериозни - например неправилни описания или изпратен погрешен артикул, който е заменен, но други са огромни - измами със скъпи продукти например (има съвсем реален случай на поръчка на iPhone, но вместо устройство клиентът получава тухла).

Проблемите с електронната търговия не се изчерпват само с гореизброените примери. Те могат да бъдат всякакви - от липса на достатъчно опции за плащане до лош UI/UX, скрити разходи, бавно разплащане и т.н., пише appinventiv.com.

Според проучване на компанията почти половината американци са изоставяли кошницата си заради скрити разходи, които са оскъпили крайната цена, а една четвърт - защото сайтът е искал задължителна регистрация. Една пета са се отказали от покупка заради твърде бавна доставка. Още почти също толкова - заради сложен процес по завършване на покупката, а една десета - заради проблеми с уебсайта на търговеца.

Електронната търговия е изключително перспективен, но и конкурентен сектор. Затова е важно търговците да са наясно какви са "болезнените точки" на потребителите, за да предложат качествени решения.

Проблемите на клиентите в електронната търговия обикновено произтичат от непланирани логистични промени или пропуски в платформите за онлайн търговия. Крайният резултат от всички е един и същи - клиентите не получават очакваното изживяване и се отказват.

Неточно търсене на продукти

С начина, по който се разви дигитализацията, особено около гласовото търсене и интелигентното филтриране и категоризиране, клиентите очакват брандовете да успяват да го приложат. Клиентите очакват платформата да разбере какво точно търсят, но това е един от най-често срещаните проблеми.

Когато изграждате уебсайт или приложение за електронна търговия, дайте възможност на клиентите да търсят по множество параметри - марка, регионален език, дълги описания, цел на продукта, име на продукта и т.н. Можете да интегрирате по-интелигентно решение за търсене, базирано на изкуствен интелект.

Колкото по-точни резултати от търсенето получават клиентите, толкова по-добре.

По-малко внимание на киберсигурността

Един от основните елементи, които предприемачите търсят в решенията за електронна търговия, е сигурността на данните. Безопасен за използване уебсайт е ключът към увеличаване на обема на продажбите.

Има много начини това да се постигне във front-end - с добавяне на печати за доверие, сертификати за сигурност на страниците, избор за възстановяване на пари на клиентите, опция "първо опитайте, после платете" и др.

Истинската работа обаче се случва в back-end. Изключително важно е функциите на избраното от вас технологично приложение за електронна търговия да са създадени така, че да бъдат на първо място сигурни. Трябва да има опция за многофакторно удостоверяване, което да гарантира, че клиентите, които влизат в приложението ви, всъщност са хората, за които се представят. Колкото по-стабилно е приложението в back-end, толкова по-голям е шансът то да устои на хакване.

Ограничени възможности за плащане

Когато става въпрос за пазаруване онлайн, клиентите искат лесен процес на плащане и най-вече - да имат достъп до предпочитан от тях начин на плащане. Добавете най-популярните методи на плащане - в България на първо място е наложеният платеж, както и дебитни и кредитни карти, PayPal и други варианти за трансакции.

Можете да интегрирате и все по-популярната опция "купете сега - платете по-късно". Каквито и технологични решения за плащания да изберете, важно е това да става на базата на предпочитанията на клиентите ви и съобразно сложността и рисковете при интеграцията им.

Липса на персонализация

Ключът към отличното потребителско изживяване в електронната търговия се крие в персонализацията. С начина, по който се развиха интелигентните решения за електронна търговия, запомнянето на имената и рождените дати на клиентите няма да е достатъчно.

Необходимо е създаването на техническа архитектура, при която пътят на клиентите се подравнява безпроблемно между устройствата. Може да се използват и възможностите на изкуствения интелект за анализиране на пътуванията на клиентите и къде са спрели. Така ще могат да се правят подобрения и да се изграждат ретаргетинг кампании.

Управление на големи поръчки и тяхното връщане

Една от най-големите болезнени точки на потребителите е връщането на поръчка, без значение дали заради получен погрешен артикул, или поради други причини. Решението на този проблем се крие зад инвестицията в система за управление на поръчките.

Системата за управление на поръчки е една от технологиите в електронната търговия, която управлява целия жизнен цикъл на поръчката - проследява цялата информация за продукта, управлява инвентара, проследява изпълнението на поръчката и извършва следпродажбено обслужване.

Тези системи дават пълна видимост както на бизнеса, така и на купувачите - те знаят къде е пратката им във всеки един момент по пътя ѝ до тях и обратно.

Може да се използва и блокчейн технология за проследяване на веригата на доставки и осигуряване на видимост в логистичното пространство.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Остава само една седмица до E-Commerce Annual Summit 2023! Ако искате да научите повече за всички новости в сферата на електронната търговия, заповядайте на събитието. Повече информация за лекторите, регистрацията и билетите можете да намерите на сайта https://ecommsummit.enterprise.bg/!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.