Десет болезнени точки на клиентите, които пазаруват онлайн, и възможни технологични решения (II част)

Десет болезнени точки на клиентите, които пазаруват онлайн, и възможни технологични решения (II част)

Всеки от нас е изпитвал разочарования, свързани с електронната търговия. Някои не са толкова сериозни - например неправилни описания или изпратен погрешен артикул, който е заменен, но други са огромни - измами със скъпи продукти например (има съвсем реален случай на поръчка на iPhone, но вместо устройство клиентът получава тухла).

Проблемите с електронната търговия не се изчерпват само с гореизброените примери. Те могат да бъдат всякакви - от липса на достатъчно опции за плащане до лош UI/UX, скрити разходи, бавно разплащане и т.н., пише appinventiv.com.

Според проучване на компанията почти половината американци са изоставяли кошницата си заради скрити разходи, които са оскъпили крайната цена, а една четвърт - защото сайтът е искал задължителна регистрация. Една пета са се отказали от покупка заради твърде бавна доставка. Още почти също толкова - заради сложен процес по завършване на покупката, а една десета - заради проблеми с уебсайта на търговеца.

Електронната търговия е изключително перспективен, но и конкурентен сектор. Затова е важно търговците да са наясно какви са "болезнените точки" на потребителите, за да предложат качествени решения.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Лошо обслужване на клиентите

Тъй като броят на платформите за електронна търговия се увеличава всеки ден, за клиентите става все по-трудно да разберат кое приложение или уебсайт е коректно към тях. Начинът, по който те търсят тази информация, е като говорят с екипа за обслужване на клиенти.

Голяма част от клиентите не се чувстват удовлетворени от автоматизираните отговори на чатботовете. Част от решението на проблема е създаването на базирани на AI разговорни чатботове. Те са предназначени да разбират контекст, жаргон, неправилен правопис, сарказъм и дори множество езици.

Ефект от това може да се види в по-добро управление на пика на обажданията, персонализирани разговори и по-добър брой продажби.

Трансгранична търговия

Един от най-големите примери за болна точка на клиентите в електронната търговия може да се види в трудността да купуват продукти в международен план. Фактори като данъци, разлика в цените и време за доставка ги възпират от извършване на трансгранични покупки.

Има три начина, по които бизнесът за електронна търговия може да разреши тези проблеми:

- Партньорство с логистичен доставчик, който се занимава с изпълнение на международни поръчки;

- Използване на управлявана от изкуствен интелект автоматизация, за да се даде информация за реализациите в реално време;

- Прилагане на блокчейн технология в решения за електронна търговия за безпроблемно захранване на трансгранични трансакции с пълна прозрачност по веригата на доставки.

По-добра връзка между офлайн и онлайн пазаруване

Клиентите често са изправени пред предизвикателство, при което не са в състояние да си представят как нещо, което са видели онлайн, би изглеждало върху тях в реалния живот. Този случай или ги кара да отидат до офлайн магазина или напълно да се откажат от идеята за покупката.

Технологичните решения за клиентите в този случай са две:

- Използване на beacon технология за информиране на клиентите за отстъпки и оферти чрез известия, когато са близо до физическия магазин;

- Интегриране на AR и VR технологии в приложението, така че клиентите да "пробват" продукти там, където се намират.

Бавна скорост на страницата

Една от най-големите неприятности за потребителите, заради която те често изоставят кошници, е ниската скорост на зареждане. Има много начини да се подходи към това - избор на високоефективно собствено приложение, оптимизиране на изображения и съдържание, намаляване на броя на рекламите, промяна в сървърите и инструментите за кеширане или използване на мрежа за доставка на съдържание.

Претоварване на сървъра

Лошо изградените приложения и уебсайтове за електронна търговия не могат да управляват трафика и множество плащания, извършвани наведнъж, което води до бавен процес на плащане и сривове.

Технологичните решения на този проблем са свързани с изграждането на стабилна архитектура на уебсайт или сървър за приложения, която поддържа висока едновременност на преден план. Това позволява управление на голям обем трафик.

Остава само един ден до E-Commerce Annual Summit - едно от най-важните и интересни събития за електронна търговия! Не пропускайте да научите за най-актуалните тенденции в сферата на електронната търговия и да се срещнете с топ експерти с огромен опит в тази конкурентна индустрия. Повече за лекторите, програмата и регистрацията можете да видите на сайта https://ecommsummit.enterprise.bg/ 

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.