Четири тенденции при онлайн пазаруването, които да приложите през 2022 г.

Четири тенденции при онлайн пазаруването, които да приложите през 2022 г.

През 2021 г. над 2,14 милиарда души са купували стоки и услуги онлайн. Броят им ще се увеличи през следващите години.

Много се промени по отношение на маркетинга, обхвата и SEO. Сега има повече възможности от всякога, което е както добро, така и лошо, пише онлайн изданието business2community.com.

Технологичната и маркетингова експлозия е добра, защото дава на бизнес лидерите повече гъвкавост и свобода, което обикновено води до повече иновации. Недостатъкът е, че всички тези нови методи, инструменти и стратегии идват и си отиват невероятно бързо.

Медията обобщава 4 тенденции за онлайн пазаруването за 2022 г., които са важни за ритейлърите.

Съдържанието остава цар

Публикуването на съдържание е отличен начин да привлечете нови посетители към вашия сайт, като същевременно поддържате съществуващите клиенти ангажирани с вашата марка. Изследванията показват, че 47% от хората консумират 3-5 публикации с различно съдържание, преди да пазаруват от непознат за тях бизнес. Това е свързано с факта, че потребителите искат да се уверят, че компаниите разбират техните цели и проблеми.

Публикуването на разнообразно, точно и ясно съдържание ви помага да изградите репутацията си, да задържите посетителите на вашия сайт, а това води до повече продажби.

Променят се само типовете съдържание, които потребителите искат да видят. Виждаме огромен прилив на хора, които искат повече видео съдържание. Изчислено е, че около 43% от онлайн купувачите искат повече видеоклипове от любимите си марки.

Има и доказателства, които предполагат, че видеосъдържанието може драстично да подобри класирането ви при търсене. Едно проучване установява, че добавянето на видеоклипове към вашия сайт може да увеличи трафика ви от SERP с невероятните 157%. С други думи, тази на пръв поглед малка промяна може да помогне за подобряване на вашия органичен трафик и цялостната възможност за търсене.

Автоматизацията влияе на продажбите и ангажираността

Автоматизацията се превърна в задължителен маркетингов инструмент за бизнеса във всички индустрии. Най-общо казано, автоматизацията е полезна, тъй като позволява на собствениците на фирми да облекчат служителите си от повтарящи се или ежедневни задачи, като същевременно събират бързо данни.

Автоматизирането на различни маркетингови процеси също може да ви помогне да увеличите продажбите чрез персонализиране. Близо 80% от онлайн купувачите очакват марките да им показват съдържание и оферти, които резонират с техните специфични цели и проблеми.

В старите дни се нуждаехте от някой, който да анализира числата и да изгради подробни персони на клиентите въз основа на данните. Времената се промениха. Сега данните за това как потребителите се ангажират с вашия сайт са готови и организирани за секунди, което прави планирането на персони много по-лесно.

След като съберете достатъчно информация за посетителите си, можете да правите предложения чрез други автоматизирани маркетингови канали, като имейл, които показват подходящи продукти и услуги. Говорейки за имейл, ако не автоматизирате процеса на генериране на потенциални клиенти и сегментиране, сега е идеалният момент да започнете.

Гласовото търсене е на върха

Вярвате или не, очаква се продажбите от гласово пазаруване да достигнат зашеметяващите 40 милиарда долара до 2022 г. Тази поразителна статистика е доказателство, че бизнес лидерите и търговците трябва да насочат своята SEO стратегия към гласово търсене, ако искат да растат.

Гласовото търсене е, когато купувачите използват гласово активирано устройство, като Alexa на Amazon, или техния смартфон, за да търсят в интернет. Често тези търсения водят до покупка. Всъщност 62% от хората с тези устройства казват, че са купили нещо чрез своето гласово устройство.

Когато създавате целеви страници, публикувате публикации в блогове или по друг начин добавяте съдържание във вашия сайт, използвайте разговорен език, когато е възможно. Нещото, което трябва да запомните при гласовото търсене, е, че хората често говорят различно от начина, по който пишат. Ако се фокусирате само върху това, което вашата аудитория пише, може да пропуснете много трафик и продажби.

Помислете за въпроси, които клиентите ви могат да зададат на своите гласови устройства, когато планирате съдържанието си. Когато включите тези въпроси в публикациите си, имате по-голям шанс да се появите в представеното поле за отговори на потребителите, независимо дали използват клавиатура, или интелигентен високоговорител.

Социалните медии са пълни с нови маркетингови възможности

Потребителите прекарват около 2 часа и 29 минути в разглеждане на различни социални медийни платформи всеки ден и в много случаи търсят неща, които да купят. Ако можете да достигнете до хората в тези критични моменти, има отличен шанс да генерирате повече продажби и потенциални клиенти в социалните си акаунти.

Създайте профили в социалните мрежи, където са вашите клиенти. Споделяйте съдържание от вашия уебсайт, новини за бъдещи актуализации на продукти, анкети, за да опознаете аудиторията си, видео. Разнообразните публикации водят до повече ангажираност и социално споделяне.

Инвестицията в динамични реклами на сайтове като Facebook и Instagram ви дава инструментите за създаване на персонализирани реклами, които се показват на потребителите на социални медии въз основа на техните интереси и навици за купуване. Ако сте прекарали времето си в разработване на звездни купувачи, сега е моментът да приложите тези данни в действие.

Трябва също да вземете предвид ползите от добавянето на чатбот към вашите социални канали. По-голямата част от купувачите очакват омниканална подкрепа от бизнеса. Ако разполагате с екип, който незабавно да помогне на потребителите, когато имат въпроси или притеснения, ще има много възможности да превърнете тези хора в клиенти.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.