Да генерирате търсене може да е трудна задача. Има обаче няколко бюджетни инструменти, с които можете да постигнете успех - социалните медии са сред тях, пише Business.com.
Влезте в Google Ads
Google се превърна в задължителен инструмент за генериране на потенциални клиенти.
Когато търсите нещо в Google - независимо дали е зъболекар, ресторант, водопроводчик и т.н. - веднага виждате три неща:
- Платени резултати от Google в горната част на страницата за търсене
- Google maps резултати, директно под платените реклами
- Органични резултати
Повечето кликвания се случват на първата страница в резултатите от търсенето и по-рядко на втората и по-нататък, трябва да прегърнете Google като жизненоважен маркетингов инструмент за генериране на търсене на вашия бизнес.
Сравнително лесно е да поставите бизнеса си на страница 1 от резултатите от търсенето, като използвате платената рекламна платформа на Google. В този случай резултатът от вашето търсене ще попадне в категория № 1 по-горе и ще има означение "реклама".
Разположението на вашата реклама се определя от ключови фрази, които се задават. Колкото по-висока е вашата оферта, толкова по-високо ще се показва рекламата ви в класирането и толкова по-вероятно е рекламите ви да генерират потенциални клиенти.
Всеки път, когато някой кликне върху вашата реклама, за да посети уебсайта ви, вие плащате на Google. Кликванията могат да ви струват от няколко стотинки до няколко десетки лева - зависи от това колко конкурентни са вашата индустрия и ключови думи.
Позицията ви зависи освен от това колко сте склонни да платите на клик и от качеството на сайта ви, колко време хората се задържат на него, колко страници от него посещават, колко подходящи са вашите реклами за търсената ключова дума и др.
Ако вашият бизнес е с локален фокус, можете да пускате реклами директно в Google Карти. Вашите реклами не само ще се виждат в приложението Google Maps (което има 1 милиард изтегляния) с лилава рекламна икона, но също така ще се показват на първа страница в Google в областта "Карти".
Другото предимство, предлагано от рекламите в Google Maps, е, че можете да използвате вашата регистрация в Google My Business за вашата реклама в картите. Още нещо - за вашите местни реклами се уверете, че сте активирали "разширение за местоположение" в Google Ads. Това ще синхронизира рекламите ви с адреса на вашия бизнес и ще предложи много предимства за насърчаване на трафика и местните обаждания.
Недостатъкът е, че тези реклами изискват активно наблюдение и настройване, за да поддържате разходите си под контрол.
Координирани реклами във Facebook и Instagram
Можете да достигнете до потенциалните си клиенти там, където те прекарват време и консумират съдържание всеки ден: социалните медии. Тъй като Facebook притежава Instagram, можете да пускате реклами и в двете мрежи едновременно от Facebook Business Manager, който работи по модел на плащане на кликване, подобен на Google Ads.
В зависимост от вашия бюджет можете да ограничите сумата, която искате да изразходвате, или като дневен бюджет, или да пуснете рекламата за определен период от време и да ограничите бюджетните разходи до определени дати.
Обмислете всяка реклама в детайли според нейната цел - ако привличате хора към уебсайта си, уверете се, че страницата, на която попадат, съответства на рекламата и е настроена да привлича потенциални клиенти.
Тествайте различни аудитории, за да видите кои генерират най-много кликвания. Тествайте различни реклами, за да оцените коя работи най-добре.
Каквото и да предлагате в рекламите си в социалните медии, поставете формуляр за контакт на видимо място в целевата страница, на която пращате потенциалните си клиенти, за да не търсят дълго как да се свържат с вас. Когато някой щракне върху вашите реклами в социалните медии, той трябва да пристигне на уебсайта ви, да разпознае къде се намира и да знае как точно да се свърже бързо с вас за това, което иска.
Тези реклами също изискват стриктно управление и не го забравяйте никога.
Публикувайте в други блогове и списания, за да изградите доверие
Връзките с обществеността са област, за която не много бизнеси отделят време и внимание. Репутацията на бизнеса ви обаче е по-важна от всякога за генериране на доверие към вашите продукти и услуги.
Има два модела на пиар, които работят за бизнеса:
-Медия пише публикация за бизнеса ви
-Вие създавате експертна публикация, свързана с вашата област на експертиза.
Можете да започнете от втория модел. Намерете блогове, списания, вестници, подкаст и радио предавания, на които вашата аудитория обръща внимание. Създайте съдържание, което да представи решение на проблем за вашата целева аудитория - обикновено проблем, с който сте уникално и професионално квалифициран да се справите.
Ето няколко примера:
Ако сте водопроводчик, напишете статия за това как да избегнете замръзването на тръбите през зимата или да подобрите налягането на водата.
Ако сте зъболекар, напишете статия, в която сравнявате различните ортодонтски алайнери, които се предлагат днес - има толкова много и е трудно на хората да се ориентират.
Ако сте агент по недвижими имоти, пишете за тенденциите в квартала, в който работите, или дизайнерските решения, които имат най-голямо влияние върху продажбата.
Свържете се с подходящи медии, за да обсъдите дали имат интерес към подобни публикации. Друг начин за генериране на медийно внимание е да сте там, когато журналисти и писатели имат нужда от експерт за коментар.
Не забравяйте, че целта на връзките с обществеността не е рекламирането на вашите постижения. Това е маркетингова стратегия, която позиционира вашия бизнес сред харесвани каузи, марки, хора и цели.
Използвайте директна поща, за да достигнете до потребителите
Вярвате или не, старата школа работи. Директната пощенска реклама не е толкова коментирана, колкото дигиталната, а най-големият разход е цената на услугата за разпространение, като можете да избирате конкретни пощенски маршрути.
Последователността надделява над всичко, когато става въпрос за директна поща. Така че каквото и да решите да правите, изпълнете ангажимента си. И не изпускайте от поглед своя най-ценен ресурс №1 - това не са парите, а времето. След като успешно сте пилотирали маркетингова тактика и сте доказали, че възвръщаемостта на инвестициите е налице, продължете с нея. На първо място обаче намерете маркетингова формула, която емпирично работи за вашия бизнес. И за това не е нужно да "обирате банка".