Да спечелите нов клиент ви струва в пъти по-скъпо, отколкото да задържите съществуващ клиент. Винаги е във ваш интерес да спечелите лоялността на клиентите си, вместо да се фокусирате твърде много върху привличането на нови клиенти.
Това е напълно логично. Когато клиентите се връщат, не е нужно да харчите почти толкова за маркетинг. Освен това щастливите клиенти са по-склонни да кажат на приятелите или семейството си за вашите стоки или услуги, пише онлайн изданието business2community.com.
Как обаче да накарате клиентите си да се връщат? Първата стъпка към това е да им направите страхотно първо впечатление. Това започва със закупуване на име на домейн.
Медията обобщава и други 4 стъпки, които да следвате, за да накарате клиентите си да се връщат.
Направете взаимодействието с вас лесно
Чудесен начин да накарате клиентите си да се връщат при вас е да им дадете положително впечатление при първия шанс, който имате. Мислете за това като за първа среща - ако първата ви среща мине зле, вероятно няма да отидете на втора, нали? Същото е и в бизнеса.
Когато взаимодействате за първи път с клиентите си, направете всичко възможно, за да сте сигурни, че изживяването на клиентите ви ще е положително. Така е много по-вероятно клиентите ви да се върнат.
Първото преживяване трябва да бъде лично, интерактивно и най-вече лесно. Хората са склонни да поемат по пътя на най-малкото съпротивление - не само във физически пространства като пешеходни пътеки, но и при навигация в потребителските интерфейси. Ако взаимодействието с вашата марка осигурява много точки на "съпротива", клиентите ви е по-малко вероятно да се върнат.
Ако извършвате бизнес онлайн, вашият уебсайт вероятно ще бъде първият опит на клиентите ви с вашата марка. За да предоставите на клиентите си добро изживяване на уебсайта си, направете го привлекателен. Изберете име на домейн, което е кратко и лесно за изписване. Вашият уебсайт трябва да е приятен за окото и лесен за навигация. Създайте страница "За нас", за да могат новите клиенти да се запознаят с вашата марка. Направете вашата информация за контакт лесно достъпна. Помислете за използването на формуляр "Свържете се с нас".
Слушайте клиентите си
Друг чудесен начин да задържите клиентите е да получите обратна връзка за това какво харесват и не харесват клиентите ви във вашия бизнес. След това можете да правите повече от нещата, които харесват.
Ключът е просто да дадете на клиента лесна възможност да сподели обратна връзка с вас (независимо дали чрез имейл, телефонно обаждане или известие от приложението). Направата на това съобщение лично показва на клиента, че ви е грижа за неговото мнение и го търсите искрено, за да подобрите вашите продукти или услуги.
Събирането на обратна връзка от клиенти също може да бъде добър начин да поддържате контакт с клиентите си, като им благодарите за техния бизнес или ги информирате за други продукти, услуги или дори промоции, които предлагате.
Това води до правило номер 3:
Поддържайте комуникация с клиентите си
Гледайте на съществуващите си клиенти като на основна група, за да съсредоточите маркетинговите си усилия. В днешния свят непрекъснато сме бомбардирани със стотици до хиляди възможности за това къде да харчим парите си. От съществено значение е да поддържате марката си на първо място за клиентите си.
Най-добрият начин да направите това е чрез имейл маркетингови кампании, промоции, състезания, ангажираност в социалните медии. Друг начин да останете в съзнанието на клиентите си е да създавате висококачествено съдържание във вашата индустрия. Това се пренебрегва от много компании, но то дава истинска добавена стойност за живота на вашите клиенти (и това е напълно безплатно за тях!).
Правенето на тези неща може да не доведе директно до продажби, но ще запази клиентите ви ангажирани с вашата марка и те ще ви търсят редовно, за да научават за нови продукти или услуги, които се предлагат.
Наградете най-лоялните си клиенти
Клиентите обичат да се чувстват специални, така че ги накарайте да се чувстват специални. Накарайте ги да се почувстват като част от клуб и те ще продължат да се връщат.
Предложете им отстъпка за първа поръчка, когато клиентът се присъедини към вашата програма за лоялност или имейл бюлетин. Внедрете точкова система и давайте отстъпки при постигане на определен брой точки. Изпращайте на редовните си клиенти изненади след определен брой поръчки, предложете им някакъв безплатен период при годишен абонамент и т.н. Възможностите са много.
Всичко това кара клиентите ви да се чувстват специални - сякаш получават страхотна сделка.