Намирането на добър служител с нужните умения и компетенции е трудна задача. Намирането на служител с нужните „меки“ умения е още по-трудна задача.
Има някои универсални умения, които трябва да търсите във всички служители. Тези умения осигуряват основата за специфични за позицията или отрасъла умения, които се изграждат с течение на времето, докато служителят напредва през кариерата си. Универсалните умения трябва да включват както основни твърди умения – например използване на Excel, така и „меки“ умения, като комуникативност и работна етика, пише онлайн изданието business.com.
Пет основни умения, които да търсите у служителите
Желание за учене. Това умение е ключово и е такова, за което повечето хора се обучават от много малка възраст. Когато започва нова работа, за служителя е жизненоважно да възприема нова информация и да има способността да научи и приложи тази нова информация.
Управление на времето. Днешният бизнес свят е забързан и по всяко време на деня се очаква средният служител да жонглира с множество задачи. Ето защо управлението на времето е толкова важно. Служителите трябва да могат да определят приоритетите на задачите си и да организират времето си, за да свършат всичко.
Основни компютърни умения. Неразумно е да очаквате, че всеки нов служител ще знае как да програмира например, но той трябва да може да навигира в компютърна система, да използва приложения за електронна поща и текстообработка и да бъде компетентен машинописец.
Комуникация. Комуникацията се счита обикновено за „меко“ умение и е безценна на работното място. Добрият комуникатор споделя своите мисли и идеи по ясен начин и може да слуша и разбира какво казват другите. Тази способност поддържа работата на екипите и помага на всички в компанията да разберат какво се случва. Лошите комуникативни умения могат да доведат до конфликт и объркване на работното място, което може да има отрицателен ефект върху производителността.
Трудова етика. Служителите, които имат желание да работят и да се справят добре на работните си места, могат да окажат голямо влияние върху вашата култура на работа. Новите служители, които проявяват тази характеристика, могат да енергизират вашия екип и да вдъхновят други работници да се отдадат отново на работата. За да намерите някой със силна работна етика, потърсете историята на назначенията му, развитието на кариерата му и търсете точност и надеждност.
Кои са най-ценните умения на служителите, които работодателите трябва да търсят?
Емоционална интелигентност. Емоционалната интелигентност, наричана още емоционален коефициент (EQ), се превръща във високо търсено умение в различните отрасли. Това е способността да разбирате, използвате и управлявате собствените си емоции в положителни начини.
Внимание към детайлите. Обръщането на голямо внимание показва, че ви е грижа, показва на клиентите, че всъщност сте мислили за техните бизнес проблеми и сте мислили добре как да ги разрешите.
Адаптивност. Технологиите са толкова динамични, но по-младите поколения израстват с тях. Те имат способността да се адаптират в движение, когато внедряват нови технологии, тъй като са толкова свикнали да го правят. Работодателите ценят наистина много служителите, които лесно могат да се адаптират към промяната и са мотивирани да се справят добре.
Междуличностни умения. Въпреки че много хора притежават техническо мислене и перфектна квалификация, много малко от тях притежават способността да разговарят свободно и да убеждават другите в алтернативни гледни точки, а това е изключително ценно.
Работа в екип. Според Rasmussen College, работата в екип е умение, което е много търсено от работодатели от всякакъв вид. Повечето позиции изискват известно ниво на работа в екип, дори някои позиции, които са предимно независими по своя характер. Работодателите се нуждаят от служители, които могат да работят добре с други типове личности в среда, ориентирана към екип.
Дигитална грамотност. Живеем в свят, основан на технологиите. Работодателите се нуждаят от хора, на които им е удобно да работят с компютри, онлайн приложения, специфичен за отрасъла софтуер и други и които не се страхуват от технологиите.
Лидерство. Работодателите предпочитат да наемат хора с лидерски способности. Лидерските умения помагат на служителите (и екипите) да останат мотивирани и да изпълняват задачите си. Тези с лидерски способности не се страхуват да поемат инициативата и често отиват отвъд и отвъд, за да изпълнят своята роля или като мениджър, или като член на екип. Освен това е по-лесно за работодателите да повишат съществуващи служители на ръководни длъжности, вместо да се налага да излизат извън компанията, за да запълнят тези длъжности.
Организационни умения. Организацията винаги е изключително важно умение, което трябва да притежават служителите, които искат да бъдат разглеждани като актив за всяка компания. То може да помогне на служителите да останат продуктивни, да управляват времето си и да постигнат целите си навреме. Това са умения, които могат да бъдат от полза за всеки сектор и всяка позиция.
Творческо решаване на проблеми. Това умение е много търсено, защото всеки бизнес има своя дял от пречки, които трябва да преодолее. Работодателите обичат да наемат хора, които не се страхуват да мислят креативно, за да решават всякакви въпроси. Тези с умения за творческо решаване на проблеми обикновено са много ценени като служители, тъй като могат да спестят време и пари на компаниите.
Силна работна етика. Притежаването на силна работна етика осигурява известна увереност на работодателите, че работникът или служителят е готов да изпълни задачите, да спазва срокове, да изпълнява квоти и т.н.
Как да определите какви умения търсите и как да ги верифицирате?
На първо място, създайте подробна длъжностна характеристика. В нея ще определите кои умения трябва да търсите. Работете с HR специалисти, ако е възможно.
След това отидете малко по-дълбоко и помислете какви умения биха били необходими на вашия идеален кандидат, за да успее на тази позиция. Помислете за уменията или качествата, които в момента липсват във вашата организация, и се опитайте да ги запълните с този нов служител.
Инструментите за оценка на личността, като Crystal AI, ще помогнат за изграждането на точна картина на кандидата, когото търсите. Започнете със скица на личността, изградете аватар и уменията ще последват.
Служителят може да окаже огромно въздействие върху вашия бизнес с това, което внася, така че е важно да се уверите, че уменията, изброени в автобиографията на кандидата, са точни. За да получите по-добро разбиране на уменията на кандидата и как те се прилагат на работното място, свържете се за референции, поискайте портфолио. Референциите могат да ви дадат отлична представа за лидерските умения на кандидата, технологичните умения, компетентността в специфични за ролята задачи и меките умения.
За да сте сигурни, че получавате кандидатури от кандидати, които имат правилните умения, уверете се, че в обявата ви за работа ясно се виждат уменията, които търсите, и отделете време за правилна оценка на кандидатите по време на интервютата.