Как да напишете идеалната длъжностна характеристика?

employment-carreer

Когато наемате нови служители, описанието на длъжността въвежда кандидатите във вашия бизнес, така че е важно да направите всичко възможно, за да осигурите добро първо впечатление. Освен това, длъжностната характеристика ще представи  най-важните аспекти на работата и нейните изисквания.

Ето какво трябва да научите, за да напишете перфектната длъжностна характеристика, пише онлайн изданието business.com.

Какво е длъжностна характеристика

Описанието на длъжността очертава основните функции, задължения, отговорности и умения за съответна позиция. Документът дава на кандидатите рамки за очакванията към тях и от работата.

Какво трябва да бъде включено в длъжностната характеристика

Има девет основни неща, които трябва да включите в длъжностните характеристики.

На първо място е наименованието на длъжността. То трябва да отразява точно естеството на длъжността, включително как се класира спрямо останалите длъжности във фирмата. Уверете се, че е в съответствие с други работни места във вашия бранш и има смисъл за кандидатите.

Следва целта на работата. Това е общ преглед на работата, който показва защо вашият бизнес се нуждае от тази длъжност.

Основни задължения – как служителят се очаква да прекарва по-голямата част от времето си, какви са основните очаквания за работата му. Нека този раздел бъде кратък; не е нужно да детайлизирате всеки час от деня. Просто направете преглед на това, което ще се работи.

Умения и компетенции. Този раздел обхваща това, което кандидатът трябва да може да прави, за да заеме позицията. „Умения“ и „компетенции“ са неща, които кандидатът е научил чрез опит или квалификации.

Ред за отчитане. Включването в характеристиката на лицето, на което кандидатът ще докладва, показва как е организиран вашият бизнес и къде новият служител ще се впише в йерархията. Това също така дава на кандидата ранна рамка за картографиране на кариерата и определяне на целите във вашата компания.

Необходими квалификации. Този раздел изброява необходимото ниво на познания за работата, например години опит, образование, умения и способности.

Образование. Включете нивото на образование, което очаквате да има кандидатът (диплома за средно образование, бакалавърска степен, магистърска степен) и всички предпочитани области на обучение.

Заплата. Диапазонът на заплатите, който е в рамките на индустриалния стандарт, може да даде ясно разбиране служител на какво ниво търсите.

Условия на работа. Тук можете да дадете информация за работната среда (офис, на открито, отдалечена позиция), потенциални експозиции, физически изисквания, пътуване или необичайни часове на работа.

Как да напишете длъжностна характеристика

Писането на длъжностна характеристика е относително лесно, особено ако сте подготвени с отговори на деветте ключови въпроса по-горе.

Създайте си шаблон, след това пишете точно, ясно и конкретно.

Защо е важна длъжностната характеристика?

Длъжностните характеристики са жизненоважна част от процеса на набиране и оценяване на кандидатите и на извършване на самата дейност. Те казват каква е работата и как тя се вписва в организацията като цяло. Силната длъжностна характеристика също служи на някои важни цели, например дава на кандидатите ясни очертания на задълженията и функциите на работата, представя  правно основание на вашия бизнес да защити решение за наемане въз основа на способността на кандидата (или неспособността) да изпълнява задълженията, както е описано.

Длъжностната характеристика показва и как позицията функционира във вашия бизнес като цяло и помага на вашата компания да напредва. Тя дава на служителите рамка за целите за напредък в работата, определя отговорностите им, позволява на набиращите персонал лесно да идентифицират квалифицирани кандидати.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.