Няма две мнения по въпроса – 2020 г. беше необичайна година. Сред хаоса и лудостта, породени от големите промени в нашето общество, много индустрии - включително маркетингът, трябваше да се развият и адаптират, за да се впишат в новото нормално.
Глобална криза или не, всички знаят, че маркетинговите тенденции се променят със скоростта на светлината, пише envato.com. Нови статистически данни и технологии се появяват всеки ден, начинът, по който привличаме, свързваме се и предлагаме продуктите си на нашата аудитория, също непрекъснато се променя. Толкова много, че понякога може да е трудно да се справиш!
За да успеете в тази забързана индустрия, трябва да направите нещо повече от това просто да следите тенденциите в маркетинга - трябва да мислите една стъпка напред в тази игра. Сега, към края на една от най-непредсказуемите години в историята, започнаха да се появяват някои големи и вълнуващи нови маркетингови тенденции.
Изданието предлага седем тенденции, с които да ви помогне да се ориентирате в динамиката на маркетинга от бъдещето и да осъществите маркетинговата си магия.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Бранд активизъм
С нарастването на политическия активизъм по много социални и екологични проблеми по света не е изненадващо, че наблюдаваме голямо нарастване и на бранд активизма и корпоративната социална отговорност.
Бизнесите, брандовете започнаха да говорят по-силно за своите ценности и убеждения. Големи имена като Reebok, Nike, Netflix и много други заеха позиция по отношение на движението Black Lives Matter през 2020 г. и я популяризираха в социалните медии. Някои марки стигнаха още по-далеч, като насочиха своята активност към брандиране и дори продукти.
В САЩ Pure Gold стартира своята програма 6 For 6-Pack в подкрепа на биологичното земеделие, а Ben & Jerry се обединиха с Климатичния съвет за последната си кампания „Unfudge our Future“ - нова гама от продукти, призоваващи австралийското правителство да се откаже изкопаемите горива и за възприеме възобновяемата енергия.
Това е тенденция, която ще продължи и през 2021 г. и след това, тъй като много потребители вече не само подкрепят активизма, но очакват марките, които обичат, да заемат позиция по важни за обществото въпроси.
Най-важното е бизнесите да са автентични в своята активност, да има съответствие между въпросите, по които говорят, и проблемите, в които активно инвестират, защото подкрепата от аудиторията ви може да се оттегли бързо, ако изглеждате фалшиво.
Google Core WebVitals
Core Web Vitals е новият фактор за класиране на Google. Гигантът го обяви в средата на 2020 г. Ключовото е, че тези промени се въртят около реалния потребителски опит, който включва скорост на зареждане на страници и мобилно изживяване. Сигналите, анализирани от Core Web Vitals, ще повлияят на това какви страници ще са в челните резултати от търсенето, както и на „водещите истории“ на Google.
Носталгичен маркетинг
Описан като „рекламен еквивалент на любимата храна за утеха“, носталгичният маркетинг наистина набра скорост в последната година. В този забързан, задвижван от технологии свят погледът назад към миналото може да бъде добре дошла утеха за мнозина. Всъщност носталгията е толкова мощна, че ни прави по-склонни да харчим пари за потребителски стоки и услуги. Това я превръща в перфектна маркетингова стратегия.
Вместо да очакваме следващото велико нещо, маркетингът с носталгия ни приканва да се съсредоточим върху неща, които вече знаем, и да използваме добре познатото старо, за да продадем новото.
Една от причините, поради която носталгията работи толкова добре за маркетинга, е поради силния си ефект върху нашето психическо благосъстояние.
Проучванията са установили, че носталгията дава на живота ни усещане за смисъл и приемственост, което води до по-силно усещане за взаимосвързаност и цел. Носталгията също помага да се облекчи чувството на безпокойство и нестабилност, които носи бъдещето, позволявайки на хората да се реконтекстуализират в днешния свят, да придобият чувство за цел и да подхождат към бъдещето с обнадеждаваща перспектива. Комбинирайте тези чувства със страхотен продукт и ще си имате маркетингова кампания.
На живо
През изминалата година видеото на живо бързо се превърна в един от най-популярните видове съдържание онлайн. Не само Instagram Live и Facebook Live процъфтяват. Един от всеки пет видеоклипа във Facebook са потоци на живо и 1 милион потребители на Instagram гледат видео на живо всеки ден. Други платформи, като Twitter, YouTube и дори LinkedIn, се ориентираха към видеото на живо.
Само през 2019 г. интернет потребителите са гледали 1,1 милиарда часа видео на живо. Глобалната криза в момента подклажда огъня и видеото на живо сега се превръща в необходимост за много индустрии - особено модата, музиката и развлеченията. Дори много типични офлайн събития - фестивали, модни ревюта, концерти и изложби, излъчват на живо.
За много хора и индустрии видеото на живо е спасителят на 2020 г. поради удобството, свързаността и достъпността, които предоставя. Затова тази тенденция ще продължи не само през 2021 г., но и напред.