Седем тенденции в маркетинга, които ще доминират през 2021 г. (II част)

digital-business-Pixabay

Няма две мнения по въпроса – 2020 г. беше необичайна година. Сред хаоса и лудостта, породени от големите промени в нашето общество, много индустрии - включително маркетингът, трябваше да се развият и адаптират, за да се впишат в новото нормално.

Глобална криза или не, всички знаят, че маркетинговите тенденции се променят със скоростта на светлината, пише envato.com. Нови статистически данни и технологии се появяват всеки ден, начинът, по който привличаме, свързваме се и предлагаме продуктите си на нашата аудитория, също непрекъснато се променя. Толкова много, че понякога може да е трудно да се справиш!

За да успеете в тази забързана индустрия, трябва да направите нещо повече от това просто да следите тенденциите в маркетинга - трябва да мислите една стъпка напред в тази игра. Сега, към края на една от най-непредсказуемите години в историята, започнаха да се появяват някои големи и вълнуващи нови маркетингови тенденции.

Изданието предлага седем тенденции, с които да ви помогне да се ориентирате в динамиката на маркетинга от бъдещето и да осъществите маркетинговата си магия.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Бранд активизъм

С нарастването на политическия активизъм по много социални и екологични проблеми по света не е изненадващо, че наблюдаваме голямо нарастване и на бранд активизма и корпоративната социална отговорност.

Бизнесите, брандовете започнаха да говорят по-силно за своите ценности и убеждения. Големи имена като Reebok, Nike, Netflix и много други заеха позиция по отношение на движението Black Lives Matter през 2020 г. и я популяризираха в социалните медии. Някои марки стигнаха още по-далеч, като насочиха своята активност към брандиране и дори продукти.

В САЩ Pure Gold стартира своята програма 6 For 6-Pack в подкрепа на биологичното земеделие, а Ben & Jerry се обединиха с Климатичния съвет за последната си кампания „Unfudge our Future“ - нова гама от продукти, призоваващи австралийското правителство да се откаже изкопаемите горива и за възприеме възобновяемата енергия.

Това е тенденция, която  ще продължи и през 2021 г. и след това, тъй като много потребители вече не само подкрепят активизма, но очакват марките, които обичат, да заемат позиция по важни за обществото въпроси.

Най-важното е бизнесите да са автентични в своята активност, да има съответствие между въпросите, по които говорят, и проблемите, в които активно инвестират, защото подкрепата от аудиторията ви може да се оттегли бързо, ако изглеждате фалшиво.

Google Core WebVitals

Core Web Vitals е новият фактор за класиране на Google. Гигантът го обяви в средата на 2020 г.  Ключовото е, че тези промени се въртят около реалния потребителски опит, който включва скорост на зареждане на страници и мобилно изживяване. Сигналите, анализирани от Core Web Vitals, ще повлияят на това какви страници ще са в челните резултати от търсенето, както и на „водещите истории“ на Google.

Носталгичен маркетинг

Описан като „рекламен еквивалент на любимата храна за утеха“, носталгичният маркетинг наистина набра скорост в последната година. В този забързан, задвижван от технологии свят погледът назад към миналото може да бъде добре дошла утеха за мнозина. Всъщност носталгията е толкова мощна, че ни прави по-склонни да харчим пари за потребителски стоки и услуги. Това я превръща в перфектна маркетингова стратегия.

Вместо да очакваме следващото велико нещо, маркетингът с носталгия ни приканва да се съсредоточим върху неща, които вече знаем, и да използваме добре познатото старо, за да продадем новото.

Една от причините, поради която носталгията работи толкова добре за маркетинга, е поради силния си ефект върху нашето психическо благосъстояние.

Проучванията са установили, че носталгията дава на живота ни усещане за смисъл и приемственост, което води до по-силно усещане за взаимосвързаност и цел. Носталгията също помага да се облекчи чувството на безпокойство и нестабилност, които носи бъдещето, позволявайки на хората да се реконтекстуализират в днешния свят, да придобият чувство за цел и да подхождат към бъдещето с обнадеждаваща перспектива. Комбинирайте тези чувства със страхотен продукт и ще си имате маркетингова кампания.

На живо

През изминалата година видеото на живо бързо се превърна в един от най-популярните видове съдържание онлайн. Не само Instagram Live и Facebook Live процъфтяват. Един от всеки пет видеоклипа във Facebook са потоци на живо и 1 милион потребители на Instagram гледат видео на живо всеки ден. Други платформи, като Twitter, YouTube и дори LinkedIn,  се ориентираха към видеото на живо.

Само през 2019 г. интернет потребителите са гледали 1,1 милиарда часа видео на живо. Глобалната криза в момента подклажда огъня и видеото на живо сега се превръща в необходимост за много индустрии - особено модата, музиката и развлеченията. Дори много типични офлайн събития - фестивали, модни ревюта, концерти и изложби, излъчват на живо.

За много хора и индустрии видеото на живо е спасителят на 2020 г. поради удобството, свързаността и достъпността, които предоставя. Затова тази тенденция ще продължи не само през 2021 г., но и напред.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.