От бакалии до магазини за дрехи и търговци на едро, през последните няколко месеца имаше драматични промени в търговския сектор и продажбите на дребно. Някои категории стоки отбелязаха сериозен срив, например мебели и електроника, заради отказа на потребителите да харчат на фона на пандемията и риска от загуба на работни места. Много компании започнаха да подават заявления за фалит.
Не всички търговци на дребно обаче са изправени пред такива проблеми, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Много от тях се адаптираха бързо, за да отговорят на нуждите на все по-дигиталното общество.
Независимо от продуктовата категория, в която оперирате, предприемането на стъпки за адаптация ще се окаже от съществено значение за повишаване на рентабилността както сега, така и в бъдеще.
Увеличаване на инвестициите в електронната търговия
Електронната търговия става все по-важна за много търговци на дребно. Резултатите от онлайн продажбите по време на икономическата блокада илюстрират колко важен ще бъде този сектор. Target например отчита огромно увеличение на цифровите продажби - с 275%, като компенсира спада на продажбите във физическия магазин, останал затворен за дълго. Walmart също отбеляза значително увеличение на електронните продажби, с което избегна срив на общите приходи.
Брандовете със силно присъствие в електронната търговия се оказват в още по-силна позиция. По-малките търговци на дребно, които инвестират в електронната търговия, виждат подобни резултати.
В проучване Self Point, AI платформа, която помага на бакалиите да създават операции за електронна търговия, се отчита, че от началото на блокадата са правени 100 демонстрации на месец и са вграждани по 23 хранителни продукта. Търговците, използващи платформата, значително са разраснали бизнеса си. От март 2020 г. онлайн бакалиите, задвижвани от Self Point, отбелязват 286 процента ръст в обема на транзакциите.
Една проста платформа за електронна търговия ще подобри рентабилността, като предостави на клиентите повече възможности да направят покупка. Това важи особено за магазините с много клиенти, които попадат в категориите с по-висок риск. Такива хора вероятно ще се чувстват по-удобно да купуват от дома, дори когато се премахнат ограниченията.
Рационализиране на цифровото изживяване
Не може да се отрече, че цифровото преживяване не винаги се сравнява напълно с личното пазаруване. Това важи особено за категории като облекло. Клиентите могат да не желаят да купуват дрехи онлайн, защото не са сигурни в размера, как ще им стои дрехата, как ще усещат плата.
Новите технологични инструменти премахват тази устойчива бариера в електронната търговия. Например Shopify въведе в магазините си функции за 3D моделиране и разширена реалност, което улеснява клиентите и им предоставя опит, подобен на реален магазин.
Предварителните резултати показват, че това може да доведе до съществена разлика за търговците на дребно, които използват тези функции за съответните продукти. Някои търговци откриват, че посетителите на сайтовете, които взаимодействат с 3D модел, са с 44 процента по-склонни да добавят продукт в кошницата си и е 27 процента по-вероятно да направят поръчка, отколкото посетителите, които не взаимодействат с 3D модел на продукт. Посетителите, разгледали продукт с AR, са 65 процента по-склонни да направят покупка.
Като осигуряват по-ангажиращи възможности за пазаруване, търговците на дребно преодоляват много от често срещаните възражения, които клиентите имат, когато пазаруват определени артикули онлайн.
Реорганизиране на дизайна и услугите на магазина
Търговците на дребно не могат да пренебрегнат начините, по които могат да адаптират магазините си, за да обслужват по-добре своите клиенти. Това важи особено за по-малките търговци на дребно, които може да нямат капацитет за доставка.
Хората, които посещават магазините, искат да минимизират риска заради коронавируса. Това накара търговците на дрехи да правят допълнителни инвестиции в предпазни мерки, като дори сгъват дрехите по различен начин, така че клиентите да могат да разглеждат по-бързо и без много докосвания.
Като част от тези усилия може да се наложи някои области да бъдат преструктурирани изцяло, така че да има място за клиентите. Един от тези начини е чрез поставяне на артикули с по-голямо търсене близо до предната част на магазина. Това помага на клиентите да намерят бързо всичко, което търсят, така че да прекарват по-малко време в обикаляне. В периоди, когато капацитетът е ограничен, тази промяна може да бъде жизненоважна за привличане на повече хора в и извън магазина.
Същото важи и за онлайн магазина. Клиентите искат бърза и лесна покупка и благоприятен интерфейс, както и бързо, лесно и сигурно плащане.
Въпреки че настоящите ограничения, засягащи търговците на дребно, няма да съществуват завинаги, не можем да отречем, че промяната в поведението на клиентите и начина, по който правим бизнес, няма да е трайна. Търговците на дребно, които се адаптират към това бъдеще, ще могат по-добре да се справят с това, което предстои, по начин, който ги прави по-печеливши.