Търговците на дребно са изправени пред безпрецедентни предизвикателства тази година. От екстремни метеорологични явления до политическа несигурност, брандовете трябва да са готови за всякакви прекъсвания, но едновременно с това да отговорят на потребителското търсене на стойност.
Икономическите настроения и поведението на потребителите не са съгласувани
Въпреки положителните икономически показатели - ниска безработица и намалена инфлация - потребителите остават песимистично настроени за икономиката. Външни фактори, като политическата несигурност и екстремните климатични явления, стимулират негативните възприятия.
Въпреки това поведението на потребителите при харчене разказва различна история. Те харчат, но се фокусират върху стойността и намирането на сделки, според подкаста Behind the Numbers: Reimagining Retail на Emarketer.
Данните за продажбите на дребно са много добри и се очакват още по-силни резултати през празничния сезон. Празничните продажби само в САЩ се очаква да нараснат с 4,3% тази година и да достигнат 1,353 трилиона долара, според прогнозата на Emarketer.
Търговците на дребно ще трябва да се облегнат на посланията за стойност, за да резонират с предпазливите, но активни потребители.
Готови за неочакваното
От природни бедствия до потенциална несигурност около ключови политически събития, търговците на дребно трябва да са готови за бързи промени през този сезон.
По време на несигурни моменти марките трябва да решат дали да заемат ясна позиция, или да запазят неутралност - и двата подхода носят рискове.
За търговците това означава, че автентичността е ключова при изпращане на съобщения в несигурни времена, затова марките трябва да останат верни на своите ценности.