Подкастът представлява огромна възможност да изпробвате нов инструмент за маркетинг. Как, обаче, подкастът да се внедри във вашата маркетингова стратегия? Зависи.
Онлайн изданието business2community.com дава 7 съвета за включване на подкаста в рамките на по-голямата маркетингова стратегия. Дали да интервюирате потенциални бизнес партньори, или да позиционирате някого от вашата компания като лидер на мнение, дали ще забавлявате слушателите, дали ще записвате сами, или ще поверите това на компания за външна продукция? Това са подробности, които ще разгледаме по-долу.
Разрастване на аудиторията или съществуваща публика
Ако целта ви е да достигнете до нова аудитория, трябва да знаете, че за изграждането на лоялна публика е необходимо време. Това не означава, че не си заслужава. Просто знайте, че пускането на подкаст отнема време. И много работа. Осигуряването на приходи от вашата аудитория чрез продажба на вашите услуги или продукти е стратегия, която много хора използват. Можете да се появявате като гост експерти и в други подкасти, които имат смисъл за вашата стратегия.
Видео, аудио или и двете
Подкастът е технически аудио носител. Това е епизодична поредица от цифрови аудио файлове, които потребителят може да изтегли, за да слуша. В днешния мултимедиен свят много подкасти също записват и публикуват видео файлове. Така че какво да направите? Можете да пробвате. Или пък да реализирате и двата формата. Можете да пуснете звук в пресечена версия, например като 15-минутно интервю, след което да насочите слушателите да „чуят пълния разговор“ във вашия видео канал. Ако искате вашият подкаст да се появи в списъци като Spotify, Apple Podcast и други аудио платформи, ще искате да разпространявате аудиото.
Интервю, монолог или история
Съществуват над 750 хил. подкаста и определено няма недостиг на съдържание, което да консумираме. Стиловите са различни колкото са и творците. Съществуват различни формати, например интервю на гост, новини за дадена индустрия под формата на монолог, предавания, които разказват истории. Съществуват подкасти, които ви карат да се смеете, политически дискусии, образователни и т.н. Някои предавания са 5-минутни ежедневни епизоди (или по-къси), а други продължават с часове и са издания със спорадични дати. Други създатели просто изрязват клипове от всякакви източници и ги публикуват като подкаст, което му придава еклектично усещане. Вие избирате кое е най-подходящо и би работило за вас.
Планирайте график за публикуване
За слушателя няма нищо по-лошо от това да намери страхотно шоу, което обаче е спряло. Не допускайте това, ако стартирате подкаст. Избягвайте фалшиво начало, като планирате определен брой епизоди и отделяте време за това. Можете да планирате сезона за всяко тримесечие, например. Набележете си теми, подгответе се с гости и със съдържание. Планирането на график ще ви помогне да избегнете забавяния.
Изградете екип и създайте интерес
Когато стартирате подкаст, уведомете колегите и приятелите си, както и вашите бизнес партньори и клиенти. Важно е да създадете интерес. Публикувайте в социалните медии, помолете другите да споделят, създайте шум около датата на пускане, така че да наберете първоначална публика.
Създайте медийни материали
Искате хората да слушат вашия подкаст, нали? В допълнение към популяризирането на вашето шоу в социалните медии и по имейл, възползвайте се и от традиционните канали за популяризиране на вашето шоу. Подгответе медийна информация, съберете журналисти, спонсори, партньори на едно място. Да, това е допълнителна работа, но успехът на вашия подкаст си струва вашето време и енергия.
Добрата медийна информация ще омогне на слушателите да намерят и споделят вашия подкаст, дава на журналистите ключова информация за статии за вашия подкаст, казва с какво вашият подкаст е уникален, разказва историята на подкаста, изгражда връзка със спонсори.
Изградете общност
Създайте общност около вашия подкаст, независимо дали ще е група във Facebook, списък с имейли, уебсайт за членство или някаква друга връзка със слушателите. Важно е да се уверите, че хората могат да се свързват с вас.