Запалените слушатели на подкасти вероятно са срещали реклами на брандове, за които не са чували преди. Популярни вече брандове, като Blue Apron, Squarespace, Casper, Audible, които някога разполагаха с ограничен бюджет за генериране на клиенти, вече са популярни имена благодарение на подкастите.
Повечето от тези компании са били стартиращи, когато са започнали да рекламират в подкасти, а популярността им оттогава расте, пише Business.com.
Ако бизнесът все още няма пари за традиционни рекламни и маркетингови кампании, подкаст рекламата може да е решение на проблема. Медията обобщава защо подкаст рекламата е ефективна.
Защо подкаст реклама
Според проучване на U.S. Podcast Revenue на IAB подкаст рекламата се очаква да генерира над 4 милиарда долара до 2024 г., тъй като все повече търговци - включително гиганти като Amazon, Macy"s и Capital One, се насочват към този сегмент от пазара.
Според данни от Statista 26 процента от възрастните в САЩ са слушали подкасти през седмицата преди проучването в сравнение с 19% преди по-малко от 10 години.
При вземане на решение за инвестиция в подкаст реклама трябва да се вземе предвид следвото:
Подкастите обхващат голямо разнообразие от теми. Подкастите осигуряват и висока степен на доверие на слушателите заради склонността на хората да се доверяват повече на хостовете на подкасти като един вид експерти.
Потребителите са по-склонни да реагират на искрени и автентични разговори за продукт, отколкото на предварително написано копие и точки за разговор. Горецитираното проучване на IAB разкрива, че рекламите, които са представени от хост, са отговорни за 55 процента от генерираните приходи от подкаст реклама.
Подкаст рекламата е запомняща се, защото слушателите са по-ангажирани със съдържанието. Оттам идва и по-високата ефективност на подкаст рекламата. Според данните на Podsights процентите на реализация от подкаст реклама са по-добри в сравнение с други канали.
Освен това, конкуренцията между рекламодателите при подкаст рекламата е по-малка, което означава, че бизнесите могат да се отличат по-добре. А и слушателите по-добре приемат този тип реклама, отколкото традиционната.
Как да започнете с подкаст реклама
Представянето на изключителна сделка за слушатели на подкасти ще направи рекламата по-ефективна, особено ако става въпрос за сравнително неизвестна компания.
Рекламата може да е предварително създадена и да бъде вмъкната в началото, средата или края на подкаста. Може обаче да се остави на преценката на хоста кога и как да включи рекламата. В последния случай може да се предоставят някои точки, които са важни за рекламодателя, за да им се обърне внимание.
Изборът на подкаст за реклама се осъществява като избора на всички други рекламни канали - според аудиторията. Цената обикновено е фиксирана и е за 1000 слушатели, но може да се правят и други договорки, които да се фиксират с договор.