Ако сте запален слушател на подкасти, вероятно сте срещали реклами на брандове, за които не сте чували преди, но сега познавате добре. Blue Apron, Squarespace, Casper, Audible и десетки други марки, които трябваше да генерират потенциални клиенти с ограничен бюджет, се превърнаха в популярни имена благодарение на успешната подкаст реклама. Повечето от тези компании са били стартиращи, когато са започнали да рекламират в подкасти, и оттогава популярността им нараства значително.
Ако нямате бюджет за традиционна реклама, подкаст рекламата може да бъде решение.
Business.com разглежда защо подкаст рекламата е ефективна част от маркетингова кампания за малък бизнес.
Според проучването на IAB U.S. Podcast Revenue подкаст рекламата се очаква да достигне границата от 2,6 милиарда долара до 2026 г., тъй като повече търговци, включително гиганти като Amazon, Macy"s и Capital One, инвестират в нея.
Освен това, според данни от Edison Research, 47 процента от американците на 12 и повече години слушат подкасти поне веднъж месечно. Слушаемостта се покачва стабилно от 2014 г. насам, с изключение на лек спад през 2022 г. С тези числа е трудно да се отрече, че подкастите се увеличават и могат значително да повлияят на потребителския избор.
Ако обмисляте да се включите в подкаст реклама, преценете следните седем фактора.
Подкастите обхващат голямо разнообразие от теми
Подкаст рекламодателите могат да избират от голямо разнообразие от предавания и съдържание и могат да намерят подкасти, съвместими с техните компании и продукти. Например, ако имате разсадник или продавате продукти за градинарство, можете да рекламирате в подкаст за градинарство. Ако сте в областта на технологиите, можете да рекламирате новия си софтуер в технологичен подкаст. Компания за бизнес услуги може да иска да рекламира във вдъхновяващи подкасти за предприемачи или в бизнес подкасти.
Подкастите осигуряват висока степен на доверие на слушателите
Подкаст рекламата е уникална, защото слушателите създават връзки с подкаст домакините и се доверяват на това, което рекламират. С течение на времето слушателите често се чувстват сякаш наистина познават домакините, смятат ги за приятели, които никога не са срещали. Тази връзка се превръща в доверие, което прави подкаст рекламите силно въздействащи, особено за малкия бизнес.
Според проучване на IAB реагират по-добре на реклами, прочетени от домакините на подкасти, отколкото на предварително произведени реклами. Рекламите за четене от хост са отговорни за 55 процента от генерираните приходи. Слушателите обикновено приветстват личните възгледи и закачки на домакините за продукт или услуга. Поради тази причина марките често изпращат мостри на продукти на подкаст хостовете. Потребителите са по-склонни да реагират на искрени и автентични разговори за продукт, отколкото на предварително написана информация и опорни точки за разговор.
Подкаст рекламата е запомняща се
Слушателите на подкасти са силно ангажирани със съдържанието. Поради тази причина рекламите са запомнящи се, особено ако са по средата на излъчването. Според проучване на Nielsen подкаст рекламите имат средно 70 процента подпомагано ниво на запомняне.
Освен това слушателите на подкасти обикновено се включват, докато правят нещо друго, като шофиране, чистене или разходка, така че е малко вероятно да прескочат рекламите.
Подкаст рекламата е ефективна
Подкаст рекламата може да ви помогне да генерирате повече потенциални клиенти, които са топло настроени и поради това са по-склонни да купуват. Подкаст потенциалните клиенти са подобни на тези на партньорския маркетинг или рекламата от уста на уста. Според данните на Acast процентите на реализация на подкаст водещи клиенти са по-добри от други канали, като 64 процента от слушателите насочват цялото си внимание към подкаста, а 95 процента от редовните слушатели предприемат действия, след като чуят реклама.
Подкастите предлагат разширен обхват и повторение
Когато плащате за реклама в епизод на подкаст, това обикновено е еднократна такса. Вероятно е обаче да получите повече за парите си, тъй като подкаст рекламите са постоянно в епизодите и ще бъдат чути от всеки слушател, който пуска отново тези епизоди.
Как да започнете с подкаст реклама
Помислете какво искате да рекламирате: Рекламирането на ексклузивна сделка за слушатели на подкасти ще направи рекламата ви по-ефективна, особено ако сте сравнително неизвестна компания.
Създайте реклама: Можете да направите предварително произведена реклама за подкаста, която да вмъкнете в началото, средата или края, или можете да оставите на хоста на подкаста да рекламира вашата компания. В този случай предоставете няколко основни точки за разговор, които бихте искали водещият да спомене.
Намерете подкаст: Изберете успешен подкаст, чието съдържание е в съответствие с целевата аудитория на вашия продукт или услуга. Успехът на един подкаст зависи от прегледите, изтеглянията, броя на слушателите, трафика на уебсайта, средното време за слушане и рейтинга на подкастите. Има услуги, които могат да ви помогнат да намерите правилния подкаст, в който да рекламирате.
Решете къде в подкаста искате да бъде вашата реклама: рекламите преди подкаста се показват преди подкаста, рекламите по средата са в средата на излъчването, а рекламите след видеоклипа са в края. Рекламите по средата на видеоклипа привличат най-голямо внимание, защото слушателите вече са ангажирани със съдържанието, но те са по-скъпи.
Проследявайте резултатите си: Използването на уникален промоционален код улеснява идентифицирането на новия бизнес, произтичащ от вашата подкаст реклама. Изчислете вашата възвръщаемост на инвестициите в подкаст маркетинг, за да определите дали искате да продължите да рекламирате в този подкаст.
Цената на подкаст рекламата
Подкаст рекламните мрежи начисляват различни такси в зависимост от популярността на подкаста, дължината на рекламата, броя слотове, които сте закупили, продължителността на кампанията, разположението на рекламата и други. Тарифите също ще варират в зависимост от подкаст мрежата и конкретното насочване към аудиторията.
Много подкасти използват модела на ценообразуване CPM. CPM означава "цена на хиляда" (което означава цена на 1000 слушатели). Ставката на CPM може да варира в зависимост от размера на аудиторията на подкаста, ангажираността, нишата на съдържанието и разположението на рекламата (преди, по средата или след).
Популярността на даден подкаст или колко добре е установен може да повлияе на CPM. Например, по-нишови подкасти ще искат по-висока цена, както и предаванията на по-високо ниво. Някои популярни подкасти също таксуват минимални рекламни разходи на кампания.
Подкастингът е маркетингова възможност, която дълго време беше пренебрегвана, но най-накрая се налага на рекламния пазар. С разрастването на тази медия ще расте и подкаст рекламата. Добавянето на подкаст реклама към вашия маркетингов план ви позволява да привлечете специална аудитория с уникални маркетингови тактики.
Повече за дигиталните тенденции и цифровото представяне на бизнеса можете да научите на конференцията Digital Community Day