Броят на подкастите се увеличава с геометрична прогресия в последните години. През 2020 г. имаше 700 000 подкаста, а към юни 2022 г. те са вече над 2,4 милиона с повече от 66 милиона епизода.
Очаква се растежът да продължи. Според DemandSage ще има 424 милиона слушатели на подкасти до края на 2022 г., а подкаст индустрията ще генерира 2 милиарда долара, които ще се удвоят до 4 милиарда долара през 2024 г., пише Forbes.
Въпреки огромния ръст обаче, делът на наистина печелившите подкасти е малък. Най-добрите 1% от тях получават около 4 хил. изтегляния на епизод в рамките на първите седем дни, докато останалите в долната половина - не повече от 30.
Да направите печеливш подкаст изисква стратегия. Изданието представя шест начина да монетизирате своя подкаст.
Осигурете си спонсорство
Предлагането на слотове за спонсорство е първият и най-очевиден начин за монетизиране на вашия подкаст. Дори ако имате малка аудитория в малка ниша, ако тя е добре дефинирана и силно ангажирана, доста фирми биха се заинтересували.
Марките търсят възможности да бъдат ултра таргетирани и да използват микроинфлуенсъри като начин за свързване с целевата си аудитория. Бихте могли да представяте продукти във вашите предавания и да добавяте съобщения за спонсори към интрото, в средата или в края на подкаста. Можете също така да включите техните връзки в бележките си към него.
Затова е важно да направите списък на брандовете, с които може да искате да си партнирате. Помислете за продукти и услуги, подходящи за аудиторията на вашия подкаст, и започнете с марките, които вие и те вече използвате.
Ако получавате запитвания от фирми, създайте някои правила. Важно е да съберете и статистика - изтегляния, слушатели, държави, епизоди и т.н. Разбийте слушателите и по демографски показатели. Тази информация ще бъде жизненоважна за спонсорите.
Създайте общност
Увеличете аудиторията от хора, които ви познават, харесват ви и ви вярват с общност. Тя ще е перфектна за вас, ако искате да избегнете спонсорството. По този начин вие използвате вашата мрежа, за да помогнете на хората да намерят следващия си най-добър приятел, бизнес партньор или член на групата. Така улеснявате отношенията между вашите слушатели.
Това е възможно чрез Discord, MightyNetworks или дори група във Facebook. Начислете месечна такса за достъп и след това оставете членовете да се присъединят и да направят своето. Можете да правите също така събития, сесии на живо и ексклузивни интервюта. Можете да наемете мениджър на общността, който да гарантира, че всичко върви гладко.
Групите за членство са сериозен начин за монетизиране на подкаст, което може да означава десетки хиляди месечни периодични приходи в зависимост от вашата ниша.
Улеснете личния контакт
Каквато и да е темата на вашия подкаст, ако сте го развили, вашите слушатели ще ви търсят, за да ги образовате. Те вярват на вашето мнение и са гладни за още. Много от вашите слушатели може би биха искали да ви задават въпроси директно.
Има различни подходи да организирате този личен контакт. Можете също така да организирате микрокоучинг или коучинг сесии на живо с вашите клиенти.
Създавайте и продавайте курсове
Вашите слушатели са свикнали да ви чуват в предварително записан формат, което означава, че е вероятно да обмислят закупуването на създадени от вас курсове. Превръщането на вашите методи в лесни за следване и ценни курсове може да бъде следващата стъпка, която да ви генерира още приходи.
Като начало помислете за въпросите, които ви задават най-често. Запишете ги всички и вижте кои могат да дадат началото на курс.
Помислете и къде да публикувате курсовете си. Използването на Udemy и Skillshare може да работи по два начина - осигурявате приходи от вашата подкаст аудитория и намирате нови слушатели за вашето шоу. Самостоятелното хостване или използването на Teachable означава, че имате пълен контрол и запазвате почти всички приходи.
Какъвто и да е вашият приоритет, успехът на вашите курсове е в планирането и производството. След това ги обявете в шоуто си и отворете записване за някакъв период.
Добавете шоуто си към YouTube
Подкаст рекламните мрежи са в начален стадий, но рекламната платформа на YouTube е напълно оформена. Повторното използване на същото съдържание на друга платформа има смисъл и може даже да стане още по-популярно там. Можете да направите късометражни филми в YouTube, да запишете някои епизоди, докато предавате на живо, или да дадете шанс на рекламите и да увеличите слушателите си от YouTube.
Само 17% от предаванията създават придружаващи видеоклипове и само 10% излизат на живо, но това може да отключи значителен поток от приходи.
Поискайте дарения
Последното предложение е да помолите публиката си за дарения. Въпреки че не е редовен и надежден източник на доходи, това няма да навреди на подкаста. Докато нямате финализиран курс или оферта за спонсорство, това може да ви позволи да тествате склонността на вашите слушатели да останат с вас, както и евентуално да плащат за съдържание.
Добавете бутон за дарение към вашия сайт и оставете вашите слушатели да изберат какво да дадат, след което го споменете в епизодите. Напомнете на слушателите за безплатната стойност, която получават, и ги помолете да дарят цената на чаша кафе например. Много предавания се монетизират само чрез дарения, а някои използват Patreon, за да събират месечни такива.