Електронната търговия все повече притиска физическите магазини и е една от тенденциите в дигитализацията с огромно въздействие. Онлайн шопингът постепенно трансформира начина, по който хората си взаимодействат с ежедневните си контрагенти.
Проникването на смартфона се оказа основополагащото събитие за успеха на електронната търговия, пише онлайн изданието business2community.com. Според Statista до 2020 г. броят на мобилните потребители в световен мащаб ще надмине 3,5 млрд. души. Няма да е изненада за физическите магазини, ако електронната търговия някой ден забие последния пирон в ковчезите им.
Електронната търговия е единственото бъдеще на бизнеса и хората сякаш свикват с това и започват все повече да го експлоатират.
Реално работата офлайн не е проблем, истинският проблем е в получаването на доходоносни възможности за продажби. Така че електронната търговия в днешно време е поток от приходи, който може да се насочи към всеки бизнес дори и когато компанията е на автопилот, например в условията на пандемия.
Ето и 8 основни тенденции в електронната търговия, което ще се наложат през 2020 г.
Първа част на материала можете да прочетете тук:
Криптовалути на хоризонта
От наложен платеж, през онлайн банкиране, до кредитни карти, дебитни карти и портфейли - начинът, по който потребителите извършват плащания за своите покупки, наистина е станал лесен и бърз.
Понастоящем голям брой хора разчитат на електронни портфейли и PayPal акаунти, за да извършват плащания, което показва промяна от модела за плащане в брой към модел на цифрово плащане. През 2020 г. тенденцията за използване на електронни портфейли ще набере сила. Някои гиганти в онлайн търговията ще направят и следващата стъпка – въвеждане на плащания с криптовалути.
Въпреки че тази тенденция няма да е толкова отчетлива точно тази година, тя със сигурност ще остави трайна следа и ще се усети като нововъзникващ модел на плащане.
Изкуствен интелект и усъвършенствана реалност
Разработват се платформи за електронна търговия, които извеждат клиентското преживяване на ново ниво. Ако има нещо, което отличава физическите магазини от порталите за онлайн търговия, това е усещането на клиентите.
През 2020 г. мобилните приложения за електронна търговия ще преживеят трансформация с нотка на изкуствен интелект и разширена реалност. Клиентите ще могат да качват своите снимки в мобилните приложения за електронна търговия и да добият представа как ще изглеждат дрехите, гримовете или аксесоарите върху тях. Подобно преживяване ще увеличи интереса на клиентите към мобилните приложения за електронна търговия.
Персонализацията е новата стандартизирана стратегия
На арената за електронна търговия се наблюдава раздвижване – търговците все повече опознават своите клиенти. Умните ритейлъри правят сделки и оферти въз основа на информация, извлечена от самите потребители – демографски данни, на техни минали покупки, търсения и т.н.
Персонализирането на електронната търговия е решаваща маркетингова стратегия, която води до ръст на продажбите чрез привличане на вниманието на потребителите.
Електронна търговия, базирана на абонамент
Замисляли ли сте се какво прави мобилните приложения за електронна търговия толкова различни от обикновените физически магазини? Привличането на сделки и отстъпки? Не точно. Всъщност по-ниските оперативни разходи. Те значително понижават режийните разходи за управление на бизнеса и дават предимство на търговеца, който реализира печалба дори без да свива много разходите.
Мобилните приложения позволяват и абонамент на потребители, които често купуват едни и същи продукти. Тенденцията ще има голяма видимост при търговията с бебешки артикули, фармацевтични продукти и други.
Някои уточнения
Въпреки че електронната търговия стимулира все повече продажби, за търговците е важно да разберат някои неща, които могат да повлияят негативно на бизнеса им. На първо място, това са данните заради регламента на ЕС за личните данни, или GDPR. Те трябва да се използват внимателно, като има и изисквания, които търговците трябва да покрият, за да гарантират безопасността и сигурността на своите клиенти.
За търговците е важно и да определят кой да е следващият им ход, който да ги изведе по пътя на растежа. Важно е това да стане възможно най-скоро, за да подобрите сайта и мобилното си приложение на фона на конкуренцията.