Повечето американци дават приоритет на компании, които са отговорни (86 процента), грижовни (85 процента), застъпват се за проблеми (81 процента), опазват околната среда (79 процента) и защитават важни каузи (73 процента).
Това показват резултатите от проучване на Porter Novelli, цитирани от онлайн изданието business2community.com. Това доказва, че маркетингът с кауза е във възход.
Маркетингът с кауза се определя като „усилията за сътрудничество между бизнес структура и организация с нестопанска цел за тяхна обща полза“. Въпреки че не е нова концепция, финансовата полза от маркетинга на каузата нараства и се оценява на над 2,2 милиарда долара само в САЩ, което е увеличение с близо 5 процента спрямо миналата година, показват още данните от изследването.
Със сигурност сте виждали кутии за дарения в местния магазин за хранителни стоки. Това е проста, но ефективна форма на маркетинг с кауза. Това създава положителен ореол за бизнеса, който се възприема като насърчаващ филантропията.
Най-честите форми на маркетинг с кауза са:
- Дарение на 100% от продажбите за някакъв период от време за конкретна кауза
- Купете едно, ние даряваме едно
- Горд поддръжник (например когато компанията предоставя безвъзмездна помощ на организация с нестопанска цел л или се асоциира с определено социално или политическо движение)
- Партньорство за доброволчество, при което служителите даряват времето си за определена дейност
- Съвместни събития
и други.
Някои компании разглеждат маркетинга с кауза като "еднократна" дейност около празници или за конкретна промоция. Много бизнеси обаче разглеждат маркетинга с кауза като критичен компонент от дългосрочната им бизнес стратегия.
Ключът към ефективния маркетинг с кауза
Тъй като днешните потребители ценят прозрачността, най-добрите каузи за маркетинговите кампании са тези, които са истински, свързани с дългосрочна подкрепа от марката.
Потребителските марки, които са се ангажирали с кауза, виждат ползи както за себе си, така и за организацията, която са избрали да подкрепят.
Корпоративната социална отговорност (КСО) е огромен двигател при вземането на решения на потребителите. Според едно проучване, когато компания практикува КСО, тя има положителен имидж в обществото, по-вероятно е повече хора да и се доверят, по-вероятно е да ангажира по-голяма лоялност.
Организациите с нестопанска цел, които искат да си партнират с бизнеси, трябва да намерят хора и организации, които вярват в техните мисии и работят в тясно сътрудничество с тях за изработване на програми, които са от полза за двете организации. Връзката и съобщенията трябва да бъдат истински и достоверни.