Имейлът съществува от 1971 г., а имейл маркетингът се ражда само няколко години по-късно, през 1978 г. Както при всяка технология, която се използва повече от 40 години, електронната поща се развива с времето, като се добавят нови функционалности и възможности (интерактивност, графика, HTML съдържание и т.н.).
Имейлът претърпява много промени през десетилетното си съществуване, но едно конкретно технологично развитие до голяма степен революционизира този комуникационен канал - появата на смартфона, пише онлайн изданието business2community.com.
Първият смартфон – разбира се, не такъв, какъвто ние го познаваме, е пуснат на пазара през 1992 г. Тези устройства наистина започнаха да придобиват широка популярност, когато iPhone бе представен през 2007 г.
През 2020 г. приблизително 3,5 милиарда души, което е около 45% от световното население, притежават смартфон, показват данни на Statista и Bank My Cell. Този бурен растеж в използването на интелигентни мобилни устройства ги превърна в предпочитан инструмент за достъп до интернет.
Това се отразява и на електронната поща. През 2019 г. 62% от имейлите са отворени през мобилно устройство.
Ето няколко начина, по които мобилността повлиява имейл маркетинга.
Достъп навсякъде и по всяко време
Когато достъпът до имейли се осъществяваше само на персонален компютър, тогава със сигурност се знаеше, че получателите на електронна поща отварят писмата си или у дома, или на работното си място.
Лаптопите започнаха да добавят преносимост, но едва след като смартфоните навлязоха в живота на хората, имейлът наистина напусна десктопа. Сега потребителите редовно проверяват своите имейл акаунти където и да се намират.
Това има огромно влияние върху имейл маркетинга. Да знаете къде може да се намира вашата аудитория в момента, в който получи вашето съобщение, може да окаже решаващо влияние върху самото съобщение.
Когато маркетолозите можеха да предположат, че получателите на имейли са или на работа, или у дома, това им осигуряваше рамка, структура и други подробности. Днес маркетолозите нямат представа къде може да бъде получател, когато отваря своя имейл, каква социална настройка ще има или какви други неща могат да привлекат вниманието им.
Освен това, получателите ще проверяват имейла си по всяко време на денонощието, а не само когато са пред компютър. Подобно на много промени в технологиите, това представя на маркетолозите различни предизвикателства и възможности.
По-малък екран
Преди ерата на смартфоните се гарантираше, че потребителят ще види съобщението на относително голям екран. Сега всичко е различно. Количеството съдържание – и текстово, и графично, което може да се изобрази на екрана на смартфона, драстично намалява. Сега превъртането, за да видите цялото съдържание, е норма, а не пример за потенциално лош дизайн.
Как изглеждат вашите имейли на екрана на смартфона? Лесно ли е получателите бързо да се ориентират в същността на съобщението ви още в първите редове? Ако не, може да загубите интереса им още преди те да са превъртели надолу, за да прочетат цялото съобщение.
Потребителски интерфейс
След като мобилните устройства превзеха света, начинът, по който хората взаимодействат с уебсайтове, приложения и имейл, се промени драстично. Ранните мобилни устройства понякога бяха предизвикателни за използване с различни видове бутони за движение на курсора и начини за избор на маркирана опция. Тези интерфейси бяха недрюжелюбни.
Това се промени напълно със сензорния екран. Само с едно докосване на потребителите се дадоха прости начини за взаимодействие с мобилните устройства и съдържанието на техните екрани. Днес типичният потребителски интерфейс за мобилни устройства се счита за по-удобен за потребителите от техните настолни компютри.
Когато се използва правилно, тази лекота на използване предлага на маркетолозите по имейл възможността да правят своите имейли силно интерактивни, което може да доведе до по-голяма ангажираност, повече отговори и по-високи проценти на реализация.
Имейлът продължава да се развива през 2020 г. с различни приложения и инструменти, насочени към подобряване на потребителското изживяване. Ако още не сте подходили към своята маркетингова стратегия за електронна поща с мобилно мислене, крайно време е да го направите.