Предимства и недостатъци на краудфъндинг кампаниите

finance1

Малкият и среден бизнес и младите предприемачи с чудесни идеи смятат, че краудфъндингът е подходящ метод за набиране на финансиране при стартиране на компанията. Има много сайтове за краудфъндинг и всички те могат да увеличат експозицията на бизнеса, да създадат публика и да привлекат малки вноски за финансиране.

Въпреки това, нивата на успех са ниски и собствениците на фирми трябва да обмислят плюсовете и минусите на този начин на финансиране, преди да го приложат, пише онлайн изданието fitsmallbusiness.com.

Плюсове на краудфъндинга

Краудфъндингът може да възнагради собствениците на малки фирми и стартиращи компании както финансово, така и по отношение на експозицията пред нова аудитория. спешните кампании в топ сайтовете могат да помогнат на предприемачите да изградят общност около продукта или услугата, която предлагат, както и да получат ценна обратна връзка.

Ето и някои предимства на този начин на финансиране:

Нисък общ риск: Средностатистическата кампания събира 26 400 долара. Най-големите компании успяват да съберат и над 1 млн. долара. Въпреки че има някои административни разходи и разходи за обработка на плащания, общата инвестиция, необходима за стартиране на кампания, е ниска и ако не успее, бизнесът не губи.

Повишена експозиция: Повечето стартъпи нямат голям отдел за маркетинг или връзки с обществеността. Мнозина се обръщат към краудфъндинга и заради допълнителните ползи, като например експозиция пред нови аудитории и спечелване на нови клиенти. Най-големите платформи за набиране на финансиране достигат до над 17 млн. потребители. Много медии също ги следят, за да създават истории.

Установена публика: Въпреки че социалните медии увеличават обхвата на хората извън непосредствените кръгове, повечето малки фирми и нови предприемачи нямат сериозен брой последователи при стартирането на бизнеса им. Платформите за краудфъндинг са уникални, тъй като потребителите ги разглеждат в търсене на нови продукти и идеи, а обръщението към тази аудитория може да усили посланието на предприемача. Предприемачите, които провеждат успешни кампании, могат да превърнат част от тази аудитория в подкрепящи и бъдещи клиенти.

Изграждане на общност: Изграждането на общност около продукт или услуга може да бъде полезно за обратна връзка, тестване и дискусия. Ранните поддръжници често са нетърпеливи да тестват нови версии на бета продукт и е вероятно да популяризират продуктите в социалните си кръгове.

Обратна връзка: С общност и поддръжници става по-лесно да се събира обратна връзка – отзиви, предложения за подобряване на продукта/услугата и други.

Валидиране на продукт и идея: Предприемачите понякога не са сигурни дали продуктът, който разработват, има голямо пазарно търсене. Ако продуктът изисква широко планиране на производството и логистиката, може да бъде важно първо да бъде валидиран с една такава кампания. Ранното отхвърляне може да спести на предприемачите време, пари и допълнителни усилия.

Увеличена инерция: Изграждането на инерция и вълнение около даден продукт е едно от най-големите предимства на провеждането на успешна кампания за краудфъндинг. Много компании често получават медийно отразяване, привличат вниманието на блогъри, а това може да стимулира подкрепа и да доведе до продажби.

Наградете гъвкавостта: Предприемачите трябва да помислят за наградите, докато създават кампанията си. Награди като ранен достъп и псертификати са често срещани, някои кампании за набиране на средства предлагат пътувания и срещи на свои привърженици, някои сайтове дори позволяват кампанията да функционира като магазин за компанията и да генерира продажби.

Малки индивидуални вноски: Набирането на пари от голяма група хора е по-лесно от събирането на пари от приятели и семейство поради обема на вноските. Кампаниите могат да получат над 1 милион долара със среден принос от 50 долара. Това може да бъде най-добрият начин за набиране на финансиране и излизане на пазара.

Нови възможности: Предприемачите може да намерят големи инвеститори в тълпата си от поддръжници, хора в медиите, които могат да популяризират бизнеса им, както и опитни предприемачи, които да им дадат съвети.

Недостатъци на краудръндинга

Има хиляди кампании, активни по всяко време, които не получават достатъчно финансиране. Ето и защо.

Нисък процент на успех. Повечето кампании всъщност не постигат заложената цел за финансиране. За това допринасят много фактори, включително лошо планирани кампании, продукти, които нямат прототипи, и липса на добър бизнес план.

Дълго време за подготовка. Предприемачите и собствениците на малък бизнес, които се подготвят за краудфъндинг, трябва да създадат видеоклипове, реклами, обяснения, нива на принос и награди, преди да започнат кампания. След като кампанията се реализира, те трябва да разполагат с персонал, който да обработва въпроси от сътрудници, читатели и медии. Груповото финансиране може да бъде доходоносно, но са необходими много усилия, подготовка и последващи действия, за да се проведе успешна кампания.

Трудност да се отличи кампания. Предприемачите трябва да генерират вести за своята кампания, да привличат трафик към нея и да увеличават аудиторията си. Някои предприемачи използват социални медии, списъци с имейли и маркетинг от уста на уста, за да насочат трафика към своите кампании. Креативността и достигането до подходящата аудитория са ключови и това понякога може да отнеме значителен капитал и планиране.

Високи такси: Топ сайтовете за краудфъндинг не налагат първоначални такси, но бизнесите могат да очакват такса за повече нишови възможности. Повечето сайтове таксуват процент от приходите при успешна кампания. Средната такса е 5%, което означава, че предприятията, набрали 100 000 долара, ще получат само 95 000 долара. Предприемачите трябва да включват тази такса и всички допълнителни такси в своите прогнози.

Предварителни инвестиции: Собствениците на фирми често подценяват разходите за създаване, стартиране и провеждане на успешна кампания. Маркетингът може да струва скъпо. Отчитането на тези разходи е важно за стартиращите компании.

Имитация на продукти: Предприемачите често живеят в страх някой да не открадне бизнес идеята им. Рискът при кампаниите за краудфъндинг е по-голям, защото всеки детайл на продукта е достъпен за обществеността. Предприемачите трябва да се консултират с адвокат за начините да защитят своя продукт преди такава кампания.

Фалшиви добри новини: Първите седмици на кампанията може да са обнадеждаващи и компаниите могат да се втурнат да произвеждат продукта. Трябва да се знае, че половината от средствата се набират през първата и последната седмица от кампанията, така че има смисъл от инвестиции в популяризиране, преди кампанията да приключи.

Силен натиск: Краткотрайността на кампанията засилва натиска върху бизнеса за успех.

Строги правила: Повечето платформи имат строги правила за проектите, които поемат, наградите за инвеститорите, и количеството информация, която кампанията трябва да включва. За повечето фирми това са добри насоки, но стриктното спазване на правилата може да забави кампанията.

Репутационен риск: Компаниите, които провеждат краудфъндинг кампания, може да навредят на репутацията си, ако се забавят с изкарването на продуктите на пазара, свръхпредлагат или подвеждат по друг начин своите инвеститори. Провеждането на честна и прозрачна кампания е важно, а пътят към намаляване на риска за репутацията е дълъг. Ако се случи нещо неочаквано, собствениците на фирми трябва да общуват със своите поддръжници, за да управляват очакванията им.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.