Ако използвате Instagram за вашия бизнес, може да се чудите дали си струва да създадете бизнес акаунт, или личен такъв ще е достатъчен.
Докато личните акаунти в Instagram работят добре за някои малки фирми, Instagram добави жизненоважни функции към бизнес акаунтите, за да помогне на компаниите да управляват и развиват своите операции.
Бизнес акаунт в Instagram казва на платформата, че я използвате за маркетингови и бизнес цели. Чрез него ще изградите авторитет на марката и ще получите достъп до основни функции, които улесняват оперирането на пазара и дейността в Instagram, посочва Business.com.
Каква е разликата между личен и бизнес акаунт в Instagram?
Повечето хора са съгласни, че техният бизнес трябва да бъде в Instagram.
Основната разлика между личен акаунт в Instagram и бизнес акаунт в Instagram е, че бизнес акаунтът предоставя допълнителни функции, които не са налични в личния акаунт. Сред тях са:
-Възможност за добавяне на плъзгащи се връзки към Stories (ако акаунтът има поне 10 000 последователи);
-Възможност за буустване на публикации;
-Публикации с възможност за пазаруване;
-Прозрения в Instagram;
-Подсилване на публикации;
-Връзки за контакт;
-Планиране на публикации;
-Автоматично публикуване и др.
Плюсове и минуси на личен акаунт в Instagram
Повечето от над 1,6 милиарда регистрирани потребители на Instagram имат лични акаунти. Бизнесът обаче често има различни цели в Instagram от личните потребители, така че отчитането на плюсовете и минусите на всеки тип акаунт е от решаващо значение при избора.
Ползите от използването на личен акаунт за вашия бизнес в Instagram включват:
-Органичен обхват. Най-голямата полза от използването на личен акаунт за бизнеса е да знаете, че ако вашето съдържание се справя добре, това е защото достига до вашите последователи и те наистина харесват и искат да го видят. Всички ангажименти са естествени и органични. Не е нужно да се чудите дали платена реклама или подсилена публикация е причината за интереса.
-Възможност за свързване с множество Facebook страници: С личен профил в Instagram можете да се свържете с множество Facebook страници. За разлика от това, бизнес акаунтът ви позволява да се свържете само с една страница. Ако вашият бизнес има повече от една Facebook страница - например за повече местоположения, личният профил в Instagram може да е по-добър за вашия бизнес.
Недостатъците са следните:
-Липса на функции: Най-голямото предимство на бизнес акаунт в Instagram е неговото богатство от функции, предназначени специално за малкия бизнес. Ако използвате личен акаунт, нямате достъп до тези функции. Това може да ограничи потенциала ви за растеж и да намали шансовете ви за повишаване на осведомеността за марката.
-По-ниска достоверност: Когато хората търсят бизнес, те очакват да видят бизнес акаунт. Може да е отблъскващо да откриете, че вашият бизнес използва личен профил. Това може да направи вашия бизнес да изглежда по-малко професионален и да накара хората да се съмняват дали сте истински бизнес.
Плюсове и минуси на бизнес акаунт в Instagram
Бизнес акаунтът предоставя множество функции, които могат да увеличат възвръщаемостта на вашата инвестиция в дигитален маркетинг.
Instagram Insights е едно от най-добрите предимства на бизнес акаунта в Instagram. Instagram Insights е инструмент за анализ на данни, който предоставя подробни анализи на множество показатели, сред които информация за аудиторията, анализ на хаштагове, обхванати потребители, брой последователи, честота на кликване, информация за потребителите, най-доброто време от деня за публикуване и др.
Instagram Insights може да ви помогне да приспособите вашите публикации и съдържание в Instagram, за да отговарят по-добре на вашата аудитория и да постигнете целите си. Чрез Insights можете да определите кои кампании са най-ефективни, кои публикации се представят най-добре и кои истории водят до най-голяма ангажираност на последователите.
Бизнес акаунтът позволява, освен всичко друго, и да създавате платени реклами, които можете да проследявате с помощта на Insights. Рекламата в Instagram е отличен начин да увеличите познаваемостта на марката, да разширите обхвата си и да се насочите към конкретни аудитории.
Въпреки че недостатъците на бизнес акаунтите в Instagram са ограничени, имайте предвид следното:
-По-малко лично усещане: Социалните медии за бизнеса са свързани с ангажираност и създаване на връзки. Последователите обаче могат да са по-малко склонни да се ангажират с бизнес профил в Instagram, отколкото с личен акаунт, защото смятат, че бизнес профилът е промоционален.
-Потенциал за намалена видимост: емисиите на някои последователи вероятно са пълни с публикации на фирми и инфлуенсъри, които се опитват да продават своите продукти или услуги. Те могат да бъдат претоварени и разочаровани от липсата на органично съдържание и да спрат да следват бизнес акаунти. Избягвайте това, като ограничите промоционалното съдържание. Стремете се към органичен, естествен тон, когато си партнирате с инфлуенсър, за да рекламирате продукти и услуги.
-Повече работа: Бизнес акаунтите изискват надзор и последователност. Ако наемете мениджър на социални медии, управлението на бизнес акаунт в Instagram също може да ви излезе скъпо. Можете винаги да актуализирате личния акаунт, когато пожелаете, без да застрашавате репутацията на бизнеса и потенциалните клиенти.
Ако искате да научите повече за актуалните тенденции в дигиталния маркетинг и за работещи стратегии за силно и успешно дигитално присъствие на бизнеса, разгледайте програмата и лекторите на конференцията Digital Community Day.