Изкуствен интелект помага на брандовете да откриват противоречия в рекламните си кампании и нови пазарни ниши

Изкуствен интелект помага на брандовете да откриват противоречия в рекламните си кампании и нови пазарни ниши

Когато e.l.f. Beauty стартира кампания с участието на противоречивия комик Мат Райф миналия месец, много от целевите потребители на компанията бяха изненадани и обидени от избора.

Райф вече беше критикуван заради неуместни шеги за домашното насилие. За някои потребители на e.l.f. работата му в рекламата е странен избор, предвид голямата женска аудитория на марката и историческото ѝ застъпничество за инициативи срещу домашното насилие, независимостта и социалната и емоционална идентичност.

Когато потребителите контролират дигиталния дискурс, марките са изправени пред засилен натиск да отправят правилните послания. Това създава пазар за генерирани от изкуствен интелект тестове и проверки, които откриват потенциални негативни реакции, пише Emarketer.

Последователите на Райф в TikTok са 80% жени и 75% от тях са под 40-годишна възраст, което го прави подходящ поне на хартия за рекламно лице на компания от бюти индустрията. Технологиите могат потенциално да запълнят празнините в познанията и осведомеността на марките за влиятелните лица, към които се обръщат.

Използване на изкуствен интелект за идентифициране на "слепи петна"

Agency Digital Culture Group включи кампанията на e.l.f в своя Индекс на резонанс на аудиторията (ARI), инструмент, базиран на изкуствен интелект, който прогнозира реакциите на потребителите към кампаниите. След като идентифицира основната, вторичната, нововъзникващата и непреднамерената аудитория на марката, инструментът използва данни в реално време, за да прогнозира реакциите на всяка група.

ARI на Digital Culture Group идентифицира несъответствие между основната аудитория на Rife и e.l.f. Компанията е търсила начин да привлече по-широка аудитория, но е пропуснала да си гарантира, че лоялните ѝ клиенти могат и да не се чувстват комфортно с избора им на рекламен посланик.

Кампанията с Райф се отклонява от основните ценности на аудиторията на e.l.f. за социална отговорност и приобщаване. Брандовете, които се отдръпват от основните ценности на водещата си потребителска група, са изправени пред финансови последици.

Около 40% от по-възрастните представители на поколението Z и 19% от общия брой възрастни в САЩ например са спрели да използват и купуват от марки, които са променили или противоречат на принципите за социална отговорност и приобщаване, според проучване на Ad Age и Harris Poll.

Откриване на пренебрегвани аудитории

Докато разширяването на аудиторията може да създаде нови възможности за марките, рисковете трябва да бъдат внимателни и пресметнати. Що се отнася до рекламата, им оформена култура и бизнесите трябва да са внимателни какво излъчват сред публиката.

Изкуственият интелект може да помогне не само бизнесите да не допускат грешки, но и да разкрие неочаквани възможности за растеж.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.