На 27 март се проведоха престижните награди на Българската асоциация на ПР агенциите - BAPRA Bright Awards 2025, под мотото "PRоменяме се, светът също", които за поредна година отличиха най-добрите постижения в сферата на PR-а и комуникациите. Церемонията по награждаването се проведе в хотел Hilton Sofia и събра 190 експерти от бранша, които заедно отпразнуваха отличителните PR идеи, силата на думите, иновациите и развитието на индустрията.
Сп. Enterprise е медиен партньор на събитието. Издателят и управляващ партньор на медията Надя Гогова връчи наградата в категорията "Специално събитие или лансиране".
Сп. Enterprise и БАПРА стартираха и съвместна рубрика PR Connect powered by BAPRA. Рубриката ще представя интересни теми от индустрията и ще показва комуникацията като връзка между агенциите, медиите и бизнеса. Първият материал от рубриката можете да прочетете тук.
Тазгодишното издание на конкурса BAPRA Bright Awards отчете рекорден брой кандидатури - над 200 в 18 различни категории. All Channels Communication взе престижната награда "Агенция на годината" и грабна златото за "Кампания на годината" с кампанията "Храна За Размисъл".
Всички номинации бяха оценени от международно жури от утвърдени експерти, гарантиращи обективност и високи стандарти. Председател на журито бе Боаз Палди, главен творчески директор на Програмата за развитие на ООН, а на самото събитие присъстваха представителите от журито Димитрис Рулиас, Юрген Ганголи и Саймън Гебауер.
"Годишните награди BAPRA Bright Awards са признание на успешните и въздействащи PR кампании на агенциите и техните клиенти. Победителите тази година определено показват размах, творчество и въздействие, което комуникациите имат сред обществото и поставиха следващата летва за надрагждане на възможностите на PR комуникациите в България", коментира Ива Григорова, председател на БАПРА 2024 - 2026.
Водещи на церемонията бяха Флорина Иванова и Иван Боянов, а за атмосферата и доброто настроение по време на събитието се погрижи Деси Андонова, по-позната като Деси от Phuture Shock, която подготви музикално оформление специално за BAPRA Bright Awards 2025. Главен спонсор на петнадесетото издание на наградите бе Kaufland България, а подаръците за гостите бяха предоставени от Delifideli.
Преди официалната церемония, в същия ден от 10 ч., се проведе и PR събитието на БАПРА "Въздействието на PR". Модератор на събитието бе Елица Кънчева, репортер и продуцент в bTV, а в дискусионните панели се включиха Димитрис Рулиас, който потопи слушателите в темата "Media and PR 2.5: The dynamic landscape and the new tech revolution", Юрген Ганголи, който разказа за "The Power of PR 2.5: Revolutionizing Communications in the Age of Disruption", и Саймън Гебауер, който проведе дискусия на тема "PR Measured 2.5: The meaning and importance of data in PR".
Пълният списък с победителите по категории:
PR агенция на годината:
- Злато: All Channels Communication
- Сребро: Propaganda Group
- Бронз: Huts Group
Кампания на годината:
- Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
- Сребро: Животът няма аутокорект, Huts Group
- Бронз:
- - Избери да имаш избор,
- - Olympus: Сила за новото поколение, Propaganda Group & Noble Graphics
Изгряваща звезда:
- Злато: Радослав Кинаев, d:istinkt
- Сребро: Десислава Костова, Propaganda Group
- Бронз: Силвия Трифонова, Paragraph 42
Комуникация към крайни потребители:
- Злато: Послушай Родопите, proof. & d:istinkt
- Сребро:
- - Да се погрижим ли за здравето на планетата? Време е: #ХапкаСмисъл, Interimage
- - Vibe by Ariana, All Channels Communication
- - Любовни билборди, & Propaganda Group
- Бронз: Отпусни се. Емине е тук, proof.
Корпоративни комуникации (репутация и бранд мениджмънт):
- Злато: Westinghouse: Shaping the Future of Nuclear Energy in Bulgaria, M3 Communications Group, Inc.
- Сребро:
- - Фактори(нг) за успех, Propaganda Group
- - Следи от изчезване, & Propaganda Group
- Бронз: Един Дядо Коледа не стига, Dvrs
Специално събитие или лансиране:
- Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
- Сребро: Твоето здраве е твоя отговорност, Interimage
- Бронз: Интервюта на тъмно, All Channels Communication
Кампания за корпоративна социална отговорност:
- Злато: Yettel: Програма "Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения", d:istinkt
- Сребро: Olympus: Сила за новото поколение, Propaganda Group & Noble Graphics
- Бронз: Земята не пие лекарства, V+O Communication
Комуникации в публичния сектор:
- Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
- Сребро: Тихият убиец - заедно срещу рака на дебелото черво, MSL, Saatchi&Saatchi, Zenith, Digitas, Red Lion part of Publicis Groupe Bulgaria
- Бронз: Животът няма аутокорект, Huts Group
Инфлуенсър маркетинг кампания:
- Злато: Vibe By Ariana, All Channels Communication
- Сребро: Olympus: Сила за новото поколение, Propaganda Group & Noble Graphics
- Бронз:
- - Всички знаци сочат към...VolaLaLa | bg, Propaganda Group
- - Rap-A-Car, Saatchi&Saatchi part of Publicis Groupe Bulgaria
Кампания за работодателска марка:
- Злато: Вътрешно AI състезание на Publicis 2024, Publicis Groupe Bulgaria
- Сребро: Къде е шофьорът?, DNA
- Бронз: Супер хора. Супер технологии., guts&brainsDDB
Вътрешни комуникации:
- Злато: Супер хора. Супер технологии., guts&brainsDDB
- Сребро:
- - Продължаваме напред с висок дух, AMI Communications
- - "МЕТА" - Годишна среща на Пощенска банка, Eurobank Bulgaria AD/ BBDO Group/ Proximity Sofia
- Бронз: Обединени заедно: One Movement by Allianz, Interimage
Кризисни комуникации:
- Злато: Откриване на възстановените Централни хали, V+O Communication
- Сребро: Кризата с ваучерите за храна, Paragraph 42
- Бронз: A1 Смартеница, MSL and Saatchi&Saatchi part of Publicis Groupe Bulgaria
Дигитален PR:
- Злато: Животът няма аутокорект, Huts Group
- Сребро: Храна За Размисъл, All Channels Communication
- Бронз: Коледна кампания на Yettel: Истинското общуване започва, когато оставим телефона, d:istinkt
Награда за PR иновации:
- Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
- Сребро: Животът няма аутокорект, Huts Group
- Бронз: Победи холестерола, PR Play
PR кампания, включваща AI или друга технология:
- Злато: Супер хора. Супер технологии., guts&brainsDDB
- Сребро: Движението 2040, proof.
ESG комуникационна кампания или проект:
- Злато: Kaufland стъпи на Антарктида, V+O Communication
- Сребро: Yettel: Програма "Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения", d:istinkt
- Бронз: Маршрут Е8 - Опознай Родопите, за да ги обикнеш, Tymbark Bulgaria
Комуникационна кампания за образование и професионално развитие:
- Злато: Животът няма аутокорект, Huts Group
- Сребро: Образованието дава шанс на планетата: #ХраненеСмисъл, Interimage
- Бронз: Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България - 2024, MSL part of Publicis Groupe Bulgaria
Инициатива за създаване на ангажираност за вътрешни или външни публики:
- Злато:
- - Вътрешно AI състезание на Publicis 2024, Publicis Groupe Bulgaria
- - Националното пътешествие на доброто: Ти и Lidl за по-добро утре, Interimage
- Сребро: Българската конституция: ако съдим за книгата по корицата, Paragraph 42
- Бронз: "Следи от изчезване" - Велинград ALCALIA, Tymbark Bulgaria
За повече информация и пълния списък с победителите посетете: https://bapra.bg/
Партньори на наградите тази година са международния конкурс Symbol Creative Awards, които отличават иновацията и креативността в сферите на маркетинга, рекламата и комуникациите, БДВО, БАКА, IAB България, EACD България, АСКО, AMEC и BESCO.
Медийни партньори на събитието са bTV Media Group, Капитал и dnevnik.bg, сп.Enterprise, 24 Часа, Darik Business Review, сп. Мениджър, сп. Твоят бизнес, сп. BGlobal, b2bmedia.bg, InfluencerMedia.bg, Boulevardbulgaria.bg, RedLink.bg, Lider.bg.