Неудържимият възход на цифровите портфейли - предимства и възможности

Неудържимият възход на цифровите портфейли - предимства и възможности

Ако все още не използвате цифров портфейл, вероятно скоро ще започнете. Силният растеж при дигиталните портфейли ще привлече повече от 5,3 милиарда потребители до 2026 г. - повече от половината население на света.

Въпреки това, приемането на тази иновативна и вероятно критична платежна инфраструктура може да бъде възпрепятствано от погрешни схващания, според BofA Global Research.

Растежът на дигиталните портфейли е ясно свързан с бързия възход на мобилната търговия, като близо 90% от потребителите на смартфони изпращат или получават пари чрез peer-to-peer (P2P) или мобилни приложения.

Това използване на дигитални портфейли не се ограничава до младите. Бумът на електронната търговия, който започна по време на глобалната пандемия, също стимулира приемането на цифрови портфейли, вкл. и сред по-възрастните потребители и потребителите, които не са толкова склонни често да променят поведението си. Сега, когато цифровото поведение е вкоренено, няма връщане назад.

Двете основни категории цифрови портфейли са тези, които директно консолидират и свързват кредитни и дебитни карти, като Apple Pay и Google Pay, и тези, които държат някаква форма на валута, като PayPal. Ключът към тези плащания е токенизацията, при която картата или банковите данни на потребителя се запазват от тях и само псевдоним или токен се споделя с търговците. Това улеснява нарастващия брой употреби във физическия свят, където множество карти могат да бъдат активирани чрез докосване на телефон или в електронната търговия чрез интегриране с почти всеки цифров процес на плащане.

Основните предимства за потребителите са простота и сигурност. Вместо да носите карти или да помните номер на банкова сметка, са необходими само отделни данни за контакт, например телефонен номер или имейл адрес. Чрез запазване на контрола върху данните и опростяване на процеса измамите с кредитни карти и грешките от неправилни данни за акаунта намаляват.

В повечето случаи тази простота се превръща в бързо и незабавно плащане с почти мигновено получаване на средствата и потвърждение.

Цифровите портфейли все повече включват и социален аспект. Например потребителите на Venmo в САЩ ползват емотикони и групови съобщения заедно с плащания към приятели. Някои портфейли позволяват разделяне на сметки за развлечения и рационализиране на плащанията.

Социалният аспект може да е специфичен за събитието, което води до разпространение на предложения и подходи за цифрови портфейли, базирани на регион, държава и технологична екосистема.

Търговците също могат да използват нарастващата социална страна на плащанията, за да се ангажират с нови демографски групи клиенти и да установят лоялност към марката.

Погрешно схващане обаче е, че дигиталните портфейли са ограничени до потребителски приложения. Застраховането, здравеопазването, медийната и развлекателна индустрия използват цифрови портфейли, за да подобрят скоростта и да улеснят плащанията.

Нарастващата стойност на данните ще увеличи привлекателността на токенизацията за трансакции между фирми. Бъдещият потенциал на дигиталните портфейли за поддържане на разплащания между фирми изобщо не трябва да се подценява.

Дигиталните портфейли, които не са интегрирани с основните банкови сметки, в момента могат да ограничат трансакциите с по-висока стойност, като се има предвид, че парите в брой не печелят лихва в цифров портфейл. Все пак подобни на PayPal решават този проблем, предоставяйки предимствата на опростените плащания с директна обработка към традиционна банкова сметка.

Интегрирането с основните банкови сметки и нарастващата стойност на данните ще повишат привлекателността на токенизацията за трансакции между фирми. Токенизирането на данни на доставчик може да намали както измамите, така и административната тежест, а това увеличава гъвкавостта на системите за плащане на доставчици.

Предвид потенциала за бъдещи разработки и все по-нишови приложения, много вероятно е броят на цифровите портфейли да продължи да расте, вместо да се консолидира. За потребителите предизвикателството е да изберат портфейл, който се интегрира с конкретна технология или социална екосистема.

Социалният елемент за други портфейли създава риск за това какъв ще бъде жизненият цикъл на всяко приложение. Историята показва, че приложенията за социални медии влизат и излизат от мода много по-бързо от традиционната платежна инфраструктура.

Какви тенденции ще определят ритейл пазара през 2025 г.? Как да повишите ефективността на кампаниите си? Как иновациите променят търговския сектор и производството? На тези и други въпроси отговори ще чуете на Retail & Manufacturing Community Day. Вижте програмата на събитието и лекторите!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.