Как добрата комуникация спасява бизнеса ви по време на криза

documents-4-Pixabay

Бизнесът изпадна в сериозна криза заради коронавируса COVID-19. Много компании изгубиха приходите си и затвориха. Фирмите, които са в състояние да продължат да работят отдалечено, губят клиенти, паузират договори и анулират услуги.

В условията на такава безпрецедентна криза емоциите ескалират. Трябва обаче внимателно да обмислите последствията от това, което казвате или не казвате, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Всичко, което казваме или правим, ще бъде вкоренено в съзнанието на онези, с които правим бизнес.

Важно е да отделим време, за да създадем план, в който да очертаем какво трябва да бъде съобщено и как ще го комуникираме както вътрешно, така и външно. Постоянството, честотата и прецизността ще бъдат ключови цели, които трябва да имате предвид. Тези добри практики ще помогнат на бранда ви да оцелее.

Комуникирайте в реално време

Незабавната комуникация е от първостепенно значение, тъй като прекъсването на новините в динамична среда води до неизяснени промени. Бъдете внимателни за актуализации, които пряко засягат вашия бизнес и достъпа на потребителите ви до него. Комуникацията с вашата аудитория трябва да бъде почти моментална, ако определени новини пречат на способността ви да работите, така че бъдете подготвени.

По-добре е да имате готова стратегия за поведение в извънредни ситуации. Много по-лесно е да направите няколко редакции, отколкото да се опитвате да изготвите цял имейл, когато сте в реактивен режим. Отделете време сега, за да организирате информацията, да създадете насоки за съобщения и комуникационни указания за вашия екип.

Избягвайте неясните изявления

Винаги бъдете откровени за затрудненията си, без значение колко ви е трудно, дори и да нямате конкретни отговори на много въпроси. Прозрачността е от ключово значение. Няма място за неясни твърдения, като  „Работим усърдно, за да намерим решение“. Обяснете конкретните стъпки, които вашият екип предприема.

Създайте структура и процедури

Организирайте контакти, графици за комуникация и планове за действие в извънредни ситуации и подгответе предварителни съобщения. Започнете със създаването на списък на всички заинтересовани страни, с които трябва да общувате през това време. След това сегментирайте вашите заинтересовани страни в отделни списъци за клиенти, партньори, служители, потребители, доставчици, търговски организации, вериги за доставки и други.

Документирайте своите комуникационни процедури и насоки, като ясно очертавате кой, какво, къде и как прави. Това трябва да е широко достъпно във вашата организация. Ясно заявете на целия персонал какво точно трябва и не трябва да комуникира външно, както и как трябва да отговарят на всякакви въпроси или притеснения от страна на контрагенти. Подгответе добре обмислени често задавани въпроси, за да помогнете на вашия екип и на партньорите ви да се ориентират.

Потърсете и насоки от експерт по комуникации и управление на кризи, дори и само за бърза корекция на плана ви. След това вземете решение за комуникационния график и се придържайте към него.

Смекчаване на предизвикателствата

Няма съмнение относно огромното количество икономическа несигурност пред вас и е естествено да искате да затегнете бюджета. Има обаче разлика между фискална отговорност и преждевременно намаляване на разходите, по-специално чрез прекъсване на връзките с изпълнители и доставчици на услуги. Тези хора са вашето племе и за да преживеете този тип криза, ще ви трябва племе, което е готово да започне битката с вас.

Преди да решите да отмените услуги или да паузирате взаимоотношения, проведете открит и честен разговор с партньорите си за това как да смекчите заедно настоящите предизвикателства. По този начин съобщавате, че цените връзката и искате  да направите всичко възможно, за да преживеете трудните времена заедно. Никога не знаете ресурсите, които те могат да имат, или неочакваните набори от умения, които притежават, които биха могли да ви помогнат да поддържате бизнеса си над водата.

Бъдете фокусирани върху положителните решения

Преместете фокуса от това, което не можете, към това, което можете да направите. Тренирайте мозъка си да обмисля възможностите, а не за най-лошите сценарии. Паникьосните мисли като „Не знам как ще успеем да останем в бизнеса“ няма да създадат типа стратегическо и креативно мислене, което е необходимо в момента.

Започнете, като изброите всички начини, по които можете да дадете стойност или да бъдете от полза предвид вашите текущи възможности и опит. Има ли допълнителни услуги или решения, които бихте могли да предложите? Потърсете стратегически или партньорски взаимоотношения, които ви позволяват а препродавате допълнителни продукти или услуги. Като преминете през това упражнение, това ви помага да идентифицирате допълнителни възможности за приходи и да държите енергията си съсредоточена върху положителни, перспективни решения, когато времената станат трудни.

Бъдете чувствителни и истински във вашия маркетинг

Да предложите безплатно вашите продукти или услуги може да бъде щедро. Припомнете си обаче ситуацията в реалния живот. Помислете за всички ресторанти, фризьорски салони и други дребни бизнеси, които трябваше да затворят.

Инвестирайте в стратегия на високо ниво

Важно е да се съсредоточим върху възможностите и да положим творчески усилия, които ще ни помогнат да изплуваме по-силни от всякога. Насърчете позитивния диалог и отворете вратата за творчески предложения от вашия екип за начините, по които вашият бизнес може да се адаптира към случващото се. Помислете за това време като благословия да отделим време за нашия бизнес, което преди не сме можели да направим.

Адаптивността, комуникацията, обслужването и прозрачността са критичните области, които бизнесът трябва да овладее в момента.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.