Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | October 1, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Китайска държавна компания предлага да инвестира 300 млн. евро в БДЖ

Китайска държавна компания предлага да инвестира 300 млн. евро в БДЖ

Китайската държавна компания China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) е предложила да инвестира 300 млн. евро в Българските държавни железници (БДЖ), съобщават от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Предложението е официално отправено към служебния министър на транспорта Христо Алексиев.

Китайският конгломерат предлага да рефинансира старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро. Предвижда се със 170 млн. евро да се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове, а отделно се предлага и инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове.

Предстои да бъде сформирана работна група с участието на представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.

Преди седмица служебният премиер Огнян Герджиков обяви, че CRRC е изявила готовност да инвестира 500 млн. лева в БДЖ, а при определени условия сумата може да достигне и 600 млн. лева. Компанията тогава е заявила, че капиталовият трансфер от държавата е достатъчен като гаранция за инвестицията.

Повече детайли за условията, при които е валидно предложението на компанията, обаче засега няма.

По принцип плановете на предишното правителство бяха БДЖ да се стабилизира с приходите от концесията на Летище София. Това беше заложено и в Закона за бюджета за 2016 г. Срокът за участие в процедурата обаче вече на няколко пъти се отлага и последно беше удължен до 19 май.

Днес обаче, на отделна пресконференция на новия директор на летището Пламен Станчев, стана ясно, че не е ясно дали изобщо ще се стигне до концесиониране на съоръжението. Станчев съобщи, че външни експерти ще правят анализ за необходимостта от концесия. Според него БДЖ не трябва да се спасява с парите от концесията на столичното летище, а аеропортът трябва да се развива със собствени средства.

На пресконференцията Станчев разкри и серия от нарушения и злоупотреби при обществени поръчки. Отделно се оказва, че ще трябва да бъдат платени 650 млн. лева за застраховката на летището без търг, тъй като полицата изтича скоро и няма да има време да се проведе нова процедура.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.