Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | March 25, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Да питаш, а не да нареждаш – в основата на успешния коучинг

Да питаш, а не да нареждаш  – в основата на успешния коучинг
ENTERPRISE

Българският бизнес, освен от развитие, се нуждае и от въвеждането на различни методи за обучение и мотивация. Станалата популярна напоследък коучинг култура все повече се налага като успешен модел за създаване на мотивация, макар у нас все още да се приема за новаторски подход.  Именно този модел и  целите, дизайна и изпълнението на една коучинг програма, по примера на Kent County Council във Великобритания,  представи в петък Карол Уилсън, водещ лидер в коучинг културата и автор на популярната в бизнес средите книга „Добрите практики в коучинга: наръчник за лидери, коучове, експерти по човешки ресурси и организации”.

Какво е коучинг?

Коучингът като силно индивидуален подход е съвкупност от модели и умения, които помагат на човек да стигне до решенията и стратегията, които са му необходими, за да усъвършенства собствените си умения и тези на своите колеги и партньори.  Този метод за мотивация цели се основава на креативен процес на партньорство, който вдъхновява човек да усъвършенства себе си и компанията да намери нови възможности в екипа и пазара като цяло, да увеличи персоналния и професионалния си капацитет, да разгърне потенциала си на лидер.

По думите на Карол Уилсън, за да може да се осъществи този креативен процес на партньорство е необходимо хората да вярват в себе си, тъй като тази вяра води до творчески решения на даден проблем. „Необходимо е хората да се поощряват и да се набляга на това, което те правят най-добре”, убедена е тя.

Тайните на успешния коучинг лидер

на първо място се основават на това човек да почерпи идеи от свой лидер, който го вдъхновява и допринася за развитието му. На второ място е необходимо да се научим да питаме, вместо да даваме нареждания. Така хората ще се чувстват специални, уверени, оценени и подкрепяни. Коучингът е поведение и отношение, не само набор от знания, съветва Карол Уилсън.

 

Автор: Кристина Николова

 

Повече за тенденциите в бизнес обученията ще можете да намерите в новия брой на сп. ENTERPRISE за м.април-май, който ще бъде на пазара в началото на май. 

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.