Какво стои в основата на успешните програми за лоялност и отличното потребителско изживяване?

Какво стои в основата на успешните програми за лоялност и отличното потребителско изживяване?

Потребителите много внимават кога, къде и колко често харчат поради продължаващата икономическа несигурност. За тези от тях, за които цената е водеща, програмите за лоялност предоставят възможности за по-комфортни разходи благодарение на различни отстъпки и сделки.

Програмите за лоялност са широко разпространени - 57% от ресторантите и 66% от супермаркетите ги предлагат, според годишния доклад за лоялността на Paytronix за 2024 г., цитиран от Emarketer.

Потребителите приемат добре тези програми заради предимствата, които предоставят. Средно потребителите участват в 17 програми за лоялност в различни индустрии, според данни на McKinsey & Co. за 2021 г.

Интегрирането на данни от първа страна с персонализирана и ефективна комуникация, насочени кампании и други може значително да засили програмата за лоялност на клиентите на дадена марка.

Данните от първа страна са в основата на ефективните и персонализирани програми за лоялност

Брандовете могат да увеличат разходите на членовете за лоялност на годишна база с 16,5% чрез включване на насочване 1 към 1 въз основа на данни от първа страна, според Paytronix.

Данните от първа страна са от съществено значение за създаването на персонализирани и ефективни програми за лоялност. Само 44% от потребителите казват, че офертите на марката, които получават, са подходящи за тях, според PYMTS Intelligence.

Използването на прозрения, базирани на данни, за персонализиране на маркетингови кампании и оферти може да повиши удовлетвореността и лоялността на клиентите и в резултат на това да доведе до по-високи приходи и по-дълбоки връзки с клиентите.

Имейлът и насочените известия могат да осигурят ефективна комуникация с членовете на програмите за лоялност

Над 80% от ресторантите и програмите на смесените магазини използват имейл, докато над 20% включват насочени известия за мобилни приложения, според Paytronix.

Ефективната комуникация е жизненоважна за успеха на всяка програма за лоялност. Използването както на имейл, така и на насочени известия гарантира, че съобщенията достигат до членовете през предпочитаните от тях канали. Това повишава ангажираността и стимулира действията.

Имейлът е ефективен канал за споделяне на отстъпки и промоционални оферти.

Сегментирането гарантира, че правилното послание достига до правилния потребител

Над 70% от брандовете сегментират потребителите, за да изпращат кампании до конкретни заинтересовани групи, според Paytronix. Персонализираните кампании с подходящи и въздействащи послания са по-ефективни при ангажирането на членовете на програмите за лоялност и подтикването към желани действия, което води до по-добри бизнес резултати.

Adobe установява, че 31% от американските и европейските потребители ценят персонализираните имейли или текстови напомняния за продукт или услуга, от които се интересуват.

Генеративният изкуствен интелект идва на помощ при персонализиране на комуникации и оферти за отделни членове на лоялните програми въз основа на история на покупките, честота и стойност. Например генеративният AI може да идентифицира сегменти въз основа на повтарящи се поведения, като например пускане на поръчки по едно и също време всяка седмица.

Мобилните приложения предоставят интегрирано изживяване за лоялност

Общо 60% от членовете на програми за лоялност предпочитат да използват мобилно приложение за достъп до програмите, докато 22% нямат предпочитания и ще използват или приложение, или физическа карта, според проучване.

Това означава, че потребителите правят повече покупки от мобилни устройства. Мобилните приложения могат да подобрят лоялността, като предлагат удобен достъп до акаунти за лоялност за проследяване и осребряване на награди, управление на точки и информиране за промоции.

Геймификацията може да увеличи посещенията и разходите на лоялните потребители

Брандовете, които използват стратегии за геймификация, отбелязват увеличение на ангажираността - например 35% увеличение на посещенията на магазина, според Paytronix.

Добавянето на забавни елементи елементи към програмата за лоялност - например награди, спечелени от предизвикателства или игри, дигитално търсене на съкровища и т.н., може да създаде по-приятно и ангажиращо изживяване. Геймификацията може да мотивира членовете на програмата за лоялност да направят покупка.

Близо половината (49%) от потребителите се интересуват от функциите за геймификация в програмите за лоялност на търговци на дребно, стига да има шанс да спечелят награди, установява проучване на Merkle от октомври 2023 г.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.