Три заплахи за рекламата, които не са свързани с бисквитките (и как да ги преодолеете)

Три заплахи за рекламата, които не са свързани с бисквитките (и как да ги преодолеете)

Най-малко 80% от потребителите в САЩ във всички възрастови групи са загрижени за поверителността на данните, когато взаимодействат с брандове онлайн, според данни на Attest от декември 2023 г.

Повече от половината потребители биха спрели да взаимодействат с компании, които имат лоша репутация по отношение на съхранението на данните или не позволяват отказ от проследяване, според други данни от второто тримесечие на 2024 г., събирани от Publishers Clearing House и цитирани от Emarketer.

Ето три заплахи за рекламата, които не са свързани с бисквитките, и информация за това какво могат да направят рекламодателите, за да останат видими.

VPN мрежи

Около 66% от хората, които използват VPN, имат съображения, свързани със защитата на личните данни, според Forbes Advisor. VPN мрежите не премахват реклами, но могат да нарушат рекламирането, базирано на местоположение, като скрият IP адреси. Това обърква измерването и насочването на рекламите и представлява потенциален проблем по-специално за свързаната телевизия (CTV), която използва IP адреси за свързване на устройства в едно домакинство.

Някои VPN се предлагат и с рекламни блокери. Въпреки че самият VPN може да не попречи на потребителите да виждат реклами, абонатите на неговата услуга могат да използват тези рекламни блокери.

Повечето от тези VPN мрежи са платени, т.е. има някаква бариера доколко биха навлезли сред потребителите, които предпочитат безплатни мрежи. Заплахата, която обаче представляват за рекламата, не е за пренебрегване, макар и да е минимална. Това означава, че поверителността на данните на потребителите и прозрачната и стриктна политика за съхранение и обработка на данни е ключова.

Private Relay на Apple

Private Relay на Apple е функция, която замъглява имейл и IP адреси в Safari. Това е друга все още неразпространена технология, която застрашава насочването на реклами.

Функцията идва с iCloud+, който струва само 0,99 долара на месец в САЩ. Ако Apple внедри Private Relay по подразбиране като актуализация на iOS, функцията ще постави предизвикателство пред модела на Conversion API (CAPI).

CAPI е жизненоважна част от стратегиите на Google и Meta след актуализациите на AppTrackingTransparency на Apple през 2021 г., така че Apple може да нанесе удар на двама от най-големите си конкуренти, ако разпространи функцията.

Рекламни блокери

Заплахата, която представляват рекламните блокери, е по-очевидна от горните два примера - те блокират потребителите да виждат реклами. Около 31% от възрастните потребители в САЩ например използват рекламни блокери, според данни от Tinuiti от март 2023 г.

Издателите предприемат мерки за преодоляване на рекламните блокери. YouTube е лидер във видеорекламирането, като тества нови начини да предпази рекламните блокери от въздействие върху съдържанието. И издателите могат да упълномощават или насърчават потребителите да поставят уебсайтовете си в белия списък и да разрешават реклами, въпреки че това често изисква от издателите да плащат на компаниите за блокиране на реклами, за да позволят рекламите да бъдат виждани.

За рекламотаделите вероятно е невъзможно да отделят рекламната си стратегия от IP и имейл адреси или изцяло от дисплейни и видеореклами. Търговците могат да се уверят, че възприемат диверсифициран подход, за да избегнат една единствена заплаха, която да събори стратегията.

В случая е ключово:

-да се възползвате от контекстното насочване, за да предоставяте реклами в подходящо съдържание;

-да се възползвате от данните за покупки от първа страна, като рекламирате с медийни мрежи на търговци на дребно или издатели с медийни партньорства на дребно;

-да потърсите възможност за местна реклама, за да интегрирате съобщения със съдържание;

-да работите с инфлуенсъри, за да достигнете до аудитории, които са избрали да следят тяхното съдържание.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.