Пет тенденции при онлайн търсенето, които се развиват и ще определят бъдещето на рекламата

Пет тенденции при онлайн търсенето, които се развиват и ще определят бъдещето на рекламата

Търсенето онлайн претърпява сеизмични промени. Google все още е предпочитано място за повечето запитвания, но генеративният изкуствен интелект (AI) променя начина, по който хората търсят, и ги насочва към изследване на алтернативни онлайн търсачки.

Междувременно парите за платено търсене се преместват в медийните мрежи на търговците на дребно - купувачите все повече започват своите търсения в Amazon и други сайтове на търговци на дребно.

Навиците за търсене онлайн на представителите на поколението Z също така са различни от навиците на предишните поколения - повечето от тях търсят в социални платформи като TikTok и използват визуално търсене и чатботове.

Emarketer обобщава пет тенденции, които доказват как търсенето се развива през 2024 г.

AI трансформира търсенето, но не и мощта на Google

Google все още е най-популярната дестинация за разходи за реклами в мрежата за търсене, въпреки че генеративните AI иновации за Microsoft и Apple привличат вниманието.

Търсачките вече са се адаптирали към изкуствения интелект. Google пусна AI Overviews в резултатите от търсенето, както и AI търсещ бот, наречен Gemini, за смесени резултати.

Microsoft работи с OpenAI за обновяване на Bing. Задвижваните от AI стартиращи компании за търсене като Perplexity набират популярност.

Специалистите по маркетинг при платено търсене все още не трябва да променят генерално стратегиите си - Google привлича повече от половината от разходите за реклама при търсене. Всички обаче трябва да са бдителни за това, което се случва с трафика, обобщаването на AI става все по-популярно и потребителите имат по-малко нужда да кликват уебсайтовете.

AI подобрява уместността на търсенето

Около 39% от специалистите по маркетинг в световен мащаб използват AI, за да подобрят уместността на търсенето и откриването на продукти, според данни за последното тримесечие на 2023 г., събрани от Dynata и Netcore. Тези подобрения се случват не само в търсачките, но и в уебсайтовете на търговците на дребно.

Тъй като уместността на резултатите от търсенето се подобрява и прегледите на AI на Google стават все по-често срещани, уебсайтовете трябва да продължат да оптимизират съдържанието, за да увеличат шансовете си да бъдат цитирани.

Оптимизираното за AI търсене ще отнеме кликванията от някои сайтове, но генеративният AI все още не може да отговори на сложни заявки, което може да бъде приятно място за SEO оптимизация.

Марките също могат да се възползват от платените реклами при търсене, за да останат на върха на резултатите от търсенето в сайтовете на търговците на дребно.

Разходите за търсене се насочват към медиите на търговците на дребно

Все по-голяма част от разходите за платено търсене отиват за медии на търговци на дребно. Шест от 10 (59,3%) маркетолози по света планират да увеличат разходите за реклама при търсене такива медийни мрежи през тази година, според проучване на Emarketer и TripleLift.

Медиите за продажба на дребно ще представляват 27,2% от разходите за реклами в мрежата за търсене в САЩ тази година и този дял ще нараства всяка година до края на 2028 г., според прогноза на Emarketer.

Марките трябва да обмислят платена реклама при търсене както в търсачките, така и в уебсайтовете на търговците на дребно, особено защото търсенията в тези уебсайтове най-често се осъществяват от хора с намерение да направят покупка.

Повече хора започват търсенето си за пазаруване в Amazon, отколкото в търсачките

Повече от половината (56%) от потребителите в САЩ започват своите търсения за пазаруване в Amazon. Това поставя сайта пред търсачките (42%), Walmart (29%) и TikTok (7%), според данни от февруари 2024 г. от Jungle Scout.

Все по-голям брой потребители на интернет в САЩ започват своето пазаруване в сайтове за социални медии, според доклад от февруари 2024 г. на Attest. TikTok, Instagram и други платформи трябва да извървят дълъг път обаче, преди да станат първата дестинация на повечето купувачи.

Маркетолозите не могат да пренебрегнат социалните медии или търсачките, особено когато става въпрос за откриване на продукти. Когато обаче се фокусират върху това къде е най-вероятно потребителите да направят покупка, Amazon би бил мъдър приоритет.

Поколението Z е по-вероятно да използва алтернатива на търсачката

Когато намират информация онлайн, търсачките се нареждат на първо място сред всички поколения по света, според данни от август 2023 г. от GWI. Поколението Z обаче е по-склонно от по-старите поколения да използва социални медии, гласово търсене, търсене на изображения и AI чатботове като ChatGPT. Това е важна тенденция за всички, които искат да достигнат потребители от поколението Z.

Повече за дигиталните тенденции и цифровото представяне на бизнеса можете да научите на конференцията Digital Community Day

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.