Ако наскоро сте посещавали ИКЕА, сигурно сте забелязали, че сътрудниците в магазина вече са оборудвани с таблети. Причината за това е новият пилотен проект в магазин ИКЕА София, насочен към подобряване на клиентското обслужване в магазина.
Системата представлява хардуерна и софтуерна инфраструктура, чрез които всеки служител в магазина може да отговори на въпрос за продукт, наличности и да създаде клиентска поръчка с услуга за доставка.
С тази промяна ИКЕА отваря нова страница в начина на продажбите в търговските си обекти. "Информационните бюра в съответния отдел досега бяха основните точки, на които клиент би могъл да намери специфична информация за даден артикул. Оборудването на експертите в магазина с таблети обаче, значително улеснява бързината и гъвкавостта на решенията, които гостите на магазина търсят и засилва удовлетворението от обслужването. Съкращава се значително време и усилия и отговорите на желанията на клиентите идват бързо и ефективно", коментира Венцислав Иванов, ръководител Мебелен салон в магазин ИКЕА София и лидер по внедряването на проекта.
Системата за динамични продажби е част от стратегията на компанията за интегриране на все повече дигитални решения, които рационализират операциите и повишават стандартите за обслужване. Въвеждането ѝ започна от София и ще продължи във всички търговски обекти на компанията в България.
Таблетната система има и още едно предимство - интеграция и с програмите за проектиране на ИКЕА. Клиентите, които са създали своите проекти у дома с помощта на уеб базираните програми на сайта на ИКЕА могат да запазят номера на своя проект и да го донесат в магазина. При предоставянето на номера на своя проект, сътрудниците имат незабавен достъп до конфигурацията на проекта. Това включва преглед на всички елементи в рамките на проекта, предоставяне на информация и наличности за всеки продукт и пристъпване към поръчка на стоките със или без допълващи услуги.
Инициативата е и важна стъпка към намаляване използването на хартия в оперативната работа на магазините. Тя подкрепя и една от целите за устойчиво развитие на компанията - прилагането на политики в посока декарбонизация и опазване на околна среда.
Въвеждането на тази нова система в ИКЕА не само трансформира начина на продажби, но и поставя нови стандарти за ефективност и удобство. Това е важна промяна, която помага в стремежа на компанията да съчетае съвременните технологии с отлично клиентско обслужване.
За ИКЕА
ИКЕА предлага добре проектирано, функционално и достъпно, висококачествено обзавеждане на дома, произведено с грижа за хората и околната среда. Има няколко компании с различни собственици, работещи под марката ИКЕА, всички споделящи една и съща визия: да се създаде по-добро всекидневие за много хора. ИКЕА е основана в Швеция през 1943 г.
За Housemarket
ИКЕА влиза на българския пазар през 2011 г. чрез българското дружество на компанията Housemarket S.A, част от Fourlis Group, която по силата на франчайз договор държи правата за търговска дейност под марката ИКЕА на териториите на Гърция и Кипър.
Относно франчайз системата на ИКЕА
Ритейл бизнесът на IKEA се управлява чрез франчайз система с франчайзополучатели, които имат право да предлагат и продават продуктовата гама на ИКЕА в рамките на определени географски територии. Inter IKEA Systems B.V. е собственик на концепцията ИКЕА и световен франчайзодател, който също така възлага на различни ИКЕА компании да разработват и предлагат продуктовата гама, както и да доставят комуникационни решения. Днес 12 различни групи компании имат право да притежават и управляват канали за продажба на ИКЕА съгласно франчайз споразумения с Inter IKEA Systems B.V.
Относно Inter IKEA Group
Inter IKEA Group включва Inter IKEA Systems B.V., IKEA of Sweden AB, IKEA Supply AG и IKEA Industry AB. Inter IKEA Holding B.V. е холдинговата компания на Inter IKEA Group.
Можете да следите всичко около ИКЕА тук: Website, Facebook, YouTube и Instagram