Девет урока за кризисния мениджмънт, които всеки лидер трябва да запомни

Девет урока за кризисния мениджмънт, които всеки лидер трябва да запомни

Бизнес лидерите, които искат да се подготвят за потенциални кризисни ситуации, трябва да обмислят и запомнят девет урока за управление на кризи от 2023 г.

Не отлагайте избора на нов лидер

Дългото закъснение при наемането на висши ръководни позиции в организации може да създаде криза за компаниите или най-малкото да обърка дългосрочното им бъдеще, пише Forbes. Това е особено вярно за публични компании, чиято стойност и доверие могат да намалеят правопропорционално на времето, в което са без постоянен лидер на пълно работно време.

Всички компании трябва да разполагат с актуални планове за приемственост и подготвена група от бъдещи лидери, които да могат да поемат неочаквано освободени позиции в организационните схеми.

Един план за управление на кризи не пасва на всички ситуации

Корпоративните ръководители могат да бъдат въведени във фалшиво чувство за сигурност относно готовността им да реагират на криза, като приемат, че тяхната компания се нуждае само от един план за управление на кризи. Това е голяма грешка.

Както например костюмите, един план няма да е подходящ за всяка криза, пред която компанията може да се изправи. Отговорът на организацията на кибератака например е различен при реакцията на съдебни спорове, стачки или смъртта на директор.

Стиловете на управление имат значение

Стиловете на управление на корпоративните ръководители могат да определят как те реагират на криза. Има различни подходи за управление на организации и хора, които могат да помогнат за създаването или да допринесат за кризи в компаниите. Списъкът с кризисни ситуации включва съдебни дела, негативна реклама, нисък морал на служителите, протести и оставки.

Съобразявайте се с времето

Подготовката за тежки метеорологични явления може да предотврати или поне смекчи скъпоструващи кризисни ситуации. Данни на Aon например показват, че зимните бури в САЩ през 2022 г. са причинили близо 6 милиарда долара застрахователни загуби.

Не пренебрегвайте известните заплахи

Най-добрата практика за управление на криза е да се подготвите за известните заплахи. Ново изследване за готовността на компаниите да реагират на опасностите, породени от изкуствения интелект, трябва да бъде сигнал за събуждане за всички компании. Само 9% от анкетираните компании заявяват, че са готови да се справят с рисковете, свързани с бързо развиващата се технология.

Въпреки че 93% от запитаните организации казват, че знаят за опасности, които пораждат риск за тях, само 17% са осигурили обучение или са информирали своите екипи за заплахи.

Бъдете внимателни, когато изразявате лично мнение публично

Пади Косгрейв, главен изпълнителен директор и основател на Web Summit, една от най-големите технологични конференции в Европа, е един пример за това как бизнес лидерите могат да си навлекат проблеми, когато изразяват лично мнение. Косгрейв подаде оставка, след като основни спонсори и оратори отпаднаха от насрочена конференция на фона на реакцията на публичната му критика към отговора на Израел на атаката на "Хамас" срещу страната.

Кризите често ще следват познат сценарий

Последствията от смъртоносните и разрушителни горски пожари на Мауи последваха сценарий, с който много корпоративни ръководители са се сблъсквали, когато са се опитвали да се възстановят от криза в своите организации. Предсказуемият характер на модела обаче не прави изображенията и новините от Хавайския остров по-малко разтърсващи.

Наистина, бизнес лидерите трябва да обмислят актуализиране на плановете за възстановяване на своята компания от криза, за да отчетат възможностите, за които не са помислили. Точно като на о. Мауи.

Междукултурните комуникации могат да бъдат критични

Има някои кризи, които могат да изискват повече внимание и чувствителност от други при изготвянето, насочването и изпращането на информация за тях. Това е особено вярно при кризи, които включват или засягат различни култури, раси и религии или пък други държави.

Разследвайте кризата по правилния начин

След всяка криза логична и необходима стъпка е да се определи причината и какво може да се направи, за да не се повтори съответната ситуация.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.