Пет начина за изграждане на силна работодателска марка за привличане на служители от поколението Z

Пет начина за изграждане на силна работодателска марка за привличане на служители от поколението Z

Това, че талантите лесно могат да намерят информация за работодателските марки е и добра, и лоша новина. Репутацията на компанията като работодател повлиява способността на организацията да привлича таланти.

Това важи особено за най-младите служители в работната сила, така че изграждането на силна работодателска марка е ключово за привличането на таланти от поколението Z, пише в изследване на Manpower.

Според ManpowerGroup това поколение таланти ще бъде 30 процента от работната сила до 2030 г., което означава, че е наложително компаниите да разберат какво кара тези служители да работят и какво искат от един работодател.

Работодателската марка трябва да отразява ценностите на таланта в началото на кариерата му. В документа се обобщават пет начина за привличане на служители от поколението Z.

Социална отговорност

По-младите служители искат да работят за работодатели, които се интересуват от общностите си и искат да им оказват положително въздействие.

Тези таланти държат на това да направят света по-добро място и предпочитат да работят за организации, които целят същото. Силният, истински ангажимент към социалната отговорност прави работодателя много по-привлекателен.

Справедливо заплащане и допълнителни ползи

Талантите от поколението Z очакват да им бъде заплатено това, което заслужават, както и да получат бонуси. Те няма да приемат по-ниско заплащане само заради възрастта си, нито ще работят за работодатели, които не предлагат бонуси към заплащането, например допълнителна здравна застраховка, грижа за психичното здраве, достъп до спорт, баланс между професионалния и личния живот и т.н.

Растеж в кариерата и учене през целия живот

Професионалистите в началото на кариерата си искат да знаят, че могат да растат и да се учат на позицията си и да получат достъп до ресурсите, от които се нуждаят, за да се придвижат нагоре в йерархията на организацията. Тези служители са жадни за трупане на опит и учене, така че работодателският бранд трябва да демонстрира, че ще ги подкрепя в това.

Това може да се получи чрез включване в различни обучения за изграждане на умения, финансова подкрепа за придобиване на допълнителни степени и сертификати, менторство и др.

Взаимоотношения на работното място

Въпреки че представителите на поколението Z са силно дигитално свързани и боравят с широк набор от технологии, те също ценят личната връзка и силните взаимоотношения на работното място. Данните показват, че 90 процента от поколението Z предпочитат да работят в среда, която има човешко отношение и връзка с колеги.

Тези служители се интересуват от наставничество, сътрудничество и комуникация. Освен това поколението Z иска да се чувства свързано във всеки от етапите на взаимодействие с организацията и да е част от общност.

Разнообразие, справедливост и приобщаване

С течение на годините работното място става все по-разнообразно - съвкупност от етноси, раси, представители на различни култури, пол, възраст. Поколението Z се интересува от разнообразието и не би започнало работа в организация, която не го подкрепя.

Работодателската марка трябва да бъде продължение на разнообразието в общността, така че набирането на таланти от недостатъчно представени среди трябва да бъде приоритет, ако ще се привличат служители от поколението Z.

Какво носи поколението Z на работното място

Въпреки че създаването на силна работодателска марка, която да се харесва на младите служители, може да изглежда обезсърчително, това ще помогне много при наемането на кадри. Една важна характеристика на служителите от поколението Z е, че те са технологично грамотни и запознати с най-модерните технологии.

В допълнение, това поколение има силен предприемачески дух и има вероятност някои от избраните от организациите служители да са управлявали бизнес в неформалната икономика, преди да бъдат наети. Това предприемачество дава на тези служители чувство за отговорност, гордост и способност да работят независимо.

Популяризирането на работодателската марка е от решаващо значение по време на кампаниите за набиране на персонал от поколението Z. Тези служители имат много конкретни изисквания към работодателите си, за да дадат най-доброто от себе си.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.