Потреблението на медиите, дигиталното поведение и отношението към рекламите на представителите на поколението Z отразява тяхното възпитание в ерата на приложенията. Да рекламирате пред представителите на това поколение изисква уникален подход - такъв, който дава приоритет на поверителността, обхваща множество канали и екрани и използва нови формати.
Emarketer обобщава пет ключови статистики, които рекламодателите да използват при насочването си към представители на поколението Z.
Те се интересуват от това как марките управляват поверителността
Ключова статистика: 82,7% от представителите на поколението Z в САЩ казват, че са загрижени за поверителността на данните, когато взаимодействат с марки онлайн, според проучване от декември 2023 г. на Attest.
В допълнение, 7 от 10 потребители от поколение Z цитират политиките за поверителност на данните като важни или изключително важни за поддържане на лоялността към марката, според доклад от юли 2023 г. на Campaign Monitor.
Експлозивното развитие на технологиите и в частност на изкуствения интелект увеличи регулациите, свързани с поверителността. Брандовете трябва да са проактивни в спазването на тези изисквания и да прилагат прозрачни политики за поверителност, които изграждат доверие и лоялност. Рекламите им освен това не трябва да се усещат като твърде инвазивни.
Удобството и уместността дава предимство на социалното търсене пред традиционното търсене
През 2023 г. повече от половината (51%) от поколението Z по света са използвали социалните медии като тяхна основна платформа за търсене на информация за марки, продукти и услуги. Използващите класически търсачки представители на това поколение са 45%, според данни на GWI.
Поколението Z предпочита повече платформи за търсене, базирани на изображения и видео - поведение, от което марките могат да се възползват чрез рекламиране в TikTok, YouTube и Instagram. На помощ на брандовете идват новите рекламни разположения и формати в платформите.
Видео и създателско съдържание подхранва откриването на продукти в социалните медии
Общо 68% от представителите на поколението Z на възраст от 15 до 26 години откриват марки и продукти в социалните медии, като гледат видеоклипове, според проучване на Emarketer. Други почти 48% откриват марки и продукти чрез съдържание на инфлуенсъри.
Това означава, че инфлуенсър маркетингът остава доходоносна стратегия за търговците. Естеството на тези сделки обаче се измества към по-дългосрочни, омниканални кампании, поради което брандовете трябва да обмислят партньорства, които надхвърлят еднократни спонсорирани публикации.
Смартфоните са постоянен спътник
Поколението Z израсна, съпътствано от технологии, със смартфон в ръка. Повечето от представителите гледат втори екран, докато гледат каквато и да е форма на телевизия, пак според данни на Emarketer.
Поколението Z е значително по-дигитално активно в сравнение с предишните поколения и разчита на смартфоните като на важен източник на комуникация и свързаност. Брандовете трябва да имат това предвид при изграждането на рекламни стратегии и кампании на множество устройства. Вниманието на представителите на поколението Z винаги ще е разделено и малкият екран на смартфона е с предимство.
Персонализирани оферти могат да бъдат доставени чрез много канали
Поколението Z и милениалите са по-възприемчиви от другите поколения към получаване на оферти за лоялност чрез текстови съобщения, известия за мобилни приложения, реклами в социални медии и изскачащи прозорци на уебсайтове, според данни от октомври 2023 г. от PYMNTS Intelligence и Amazon Web Services.
Разнообразяването на каналите е чудесен начин да се гарантира получаването (и забелязването) на сделки и промоции. Тези оферти също не трябва да намаляват маржовете - потребителите на възраст от 18 до 26 години се интересуват повече от предимства за лоялност без отстъпки, като изключителен достъп до продукти и персонализирани препоръки за продукти, според същия доклад.