TikTok и Meta съдят ЕС заради новите правила за дигиталната конкуренция

TikTok и Meta съдят ЕС заради новите правила за дигиталната конкуренция

Големите технологични компании ще се опитат да оспорят новия режим на Европейската комисия (ЕК) за дигиталната конкуренция. TikTok и Meta Platforms са завели съдебни дела тази седмица, съобщава Politico.

Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta и Microsoft се считат за компании "пазачи" съгласно Закона за дигиталните пазари (DMA). Това е новият цифров правилник на Европейския съюз за 22 основни онлайн услуги - от магазини за приложения и социални мрежи до услуги за съобщения и онлайн пазари.

Meta обяви в сряда, че е подала жалба срещу обновения режим на прилагане пред Общия съд на Европейския съюз. Компанията иска да оспори решението на служители на ЕС да включат услугите ѝ, като Marketplace и Messenger, в обхвата на новия правилник за дигитална конкуренция.

Собственикът на TikTok ByteDance в четвъртък заяви, че платформата му за споделяне на видео е погрешно обозначена като социална мрежа според новия закон. Фирмата също се противопоставя на това, че е набелязана като дигитален гигант, тъй като всъщност е конкурент на компаниите "пазачи" с огромна екосистема от цифрови услуги.

Шестте компании имаха срок до 16 ноември да подадат правните си документи. Някои вече посочиха, че не са доволни от новите етикети, които Комисията им е присъдила, според документи, публикувани онлайн през последните седмици.

Някои от тези компании решиха, че ще направят някои промени в начина, по който управляват бизнеса си в Европа. Facebook и Instagram ще предлагат платени абонаменти без реклами в ЕС. Google отвори споделянето на данни като част от германски и италиански антитръстови дела.

Другата им възможност е да убедят съдилищата да отменят решенията на Комисията. Компаниите, определени като пазачи, могат да поискат от Общия съд на ЕС да отмени отделни решения.

Комисията "уважава правото на компаниите да обжалват и ще защитава решенията си в съда", казва говорител на институцията. "Успоредно с това ще продължим работата си с всички пазачи за ефективно прилагане на DMA до 7 март", допълва говорителят.

Meta и TikTok не са единствените пазачи, недоволни от решенията на Комисията. Apple вече спори с ЕК доколко нейните услуги трябва да бъдат обхванати от новите правила. Компанията се опита неуспешно да убеди европейски служители, че нейният App Store се предлага в пет отделни версии за различни устройства и че нейният браузър Safari се предлага в три версии, което намалява броя на активните потребители за всяка услуга..

ByteDance каза на Комисията по-рано, че вирусното видео приложение, което притежава, е "за откриване на съдържание, а не за установяване или поддържане на връзки в реалния свят", както ЕС приема.

Телекомуникационните компании също са недоволни. Те казват на Комисията, че трябва да определи iMessage на Apple като основна услуга на платформата, която трябва да следва ограниченията на DMA, според писмо до комисаря по вътрешния пазар Тиери Бретон, видяно от медията.

Говорителят на Microsoft Робин Кох каза през септември, че технологичният гигант "приема определянето си като "пазач" съгласно Закона за цифровите пазари и ще продължи да работи с Европейската комисия", за да изпълни задълженията си.

Alphabet - която има осем основни платформени услуги под обхвата на DMA, включително търсачката и браузъра Chrome, заяви през септември, че "ще работи в тясно сътрудничество с Европейската комисия и други заинтересовани страни" и ще "направи промени, които отговарят на новите изисквания, като същевременно защитава потребителския опит".

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.