Шест тенденции при дигиталните плащания през 2021 г. (II част)

Шест тенденции при дигиталните плащания през 2021 г. (II част)

Миналата година беше трансформираща за плащанията. Платежните канали се развиха, за да отговорят на търсенето на клиентите и на еволюиращите заплахи от новия коронавирус.

Клиентите бързо се приспособиха към цифровите, безконтактни плащания на фона на правилата за социално дистанциране за обществена безопасност.

Според проучване на JP Morgan, публикувано през декември 2020 г., "54 процента от потребителите се съгласяват, че използват повече инструменти за цифрово банкиране поради пандемията днес, отколкото спрямо миналата година".

Появи се нуждата и очакванията за плащания в реално време.

Пандемията ускори много тенденции. Еволюцията както от страна на търговеца, така и от страна на клиента набира скорост, за да се развива с променящите се пазарни условия.

Кои ще са шестте най-важни тенденции при плащанията през тази година, които придобиха популярност през 2020 г. - вижте обобщението на онлайн изданието RetailDive.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Плащания в реално време и ACH трансакции

Когато финансите намаляха по целия свят, потребителите искаха достъп до своите средства възможно най-скоро. С нарастването на Р2Р плащанията бизнесът също започна да очаква трансферите да са по-ефективни и бързи, като PayPal или CashApp.

Все повече хора и компании очакват да получават средствата си незабавно.

Над 70,3 милиарда платежни трансакции в реално време са били обработени в световен мащаб през 2020 г., което е ръст от 41% в сравнение с предходната година, според проучване на ACI Worldwide. С близо 2 милиарда трансакции за плащане в реално време през 2020 г. Северна Америка се очаква да бъде регионът с най-висок растеж до 2025 г.

Клиентите се насочват към P2P приложения за незабавни трансакции, тъй като много финансови институции нямат инфраструктура за поддържане на плащания в реално време. Според проучване на Mercatory 70% от банковите клиенти са използвали P2P услуга поне веднъж през последната година.

Близо 60% от американския пазар очакват плащания в реално време, според проучването на JP Morgan. Много страни като Великобритания предлагат плащания в реално време от 2008 г., но "в САЩ степента на сложност е резултат от далеч по-голям брой банки, отколкото в други страни", казва се в изследване.

Плащанията в мрежата на автоматизираната клирингова къща (ACH) също отбелязват ръст през 2020 г., тъй като кредитните и дебитните трансакции се увеличават заради онлайн пазаруването. Много плащания между предприятия (B2B) също се насочват към плащания ACH, тъй като обикновено струват по-малко от долар за трансакция. Това ги прави привлекателна опция, особено за преводи с висока стойност.

Развитие на P2P плащанията

P2P плащанията започнаха да набират популярност след финансовата криза от 2008 г., като набраха значителен инерция и през пандемията през 2020 г. Това, което започна като ефективен, лесен и бърз метод за прехвърляне на средства и разделяне на сметки, се превърна в многостранна платформа, която служи почти като банка.

Приложенията Venmo, Zelle и Square Cash стават все по-популярни. Видяхме 24% увеличение на активните сметки, добавени са почти 73 милиона нетни нови сметки и близо 41 платежни транзакции на сметка, което води до общ обем на плащанията до 936 милиарда долара през 2020 г., казват от PayPal.

Преди пандемията ръстът на мобилните P2P се забавяше. С настъпването на пандемията обаче обемът рязко се увеличи, както и броят на потребителите.

Много платформи за плащане предоставиха допълнителни услуги, като инвестиции и търговия, трансакции с криптовалута и предложения за дебитни карти за задържане на клиенти.

Повечето цифрови P2P приложения търсят начини за генериране на приходи и предлагат подобни на банките продукти и услуги, които да стимулират приходите. PayPal вярва, че дигиталните валути, дигиталните валути на централната банка и сътрудничеството с централните банки и регулаторите ще отворят нови начини за обмен на стойност и сила на глобалната търговия и финансовите услуги.

P2P също помогна да се обслужват малки и средни предприятия по време на пандемията, тъй като те търсеха алтернативни безконтактни методи за приемане на плащания. PayPal и Venmo пуснаха методи за плащане с QR код, което помогна на много малки и средни предприятия да приемат безконтактни плащания с ниски разходи за хардуерна интеграция.

Трансгранични плащания

В една глобализирана икономика необходимостта от по-бързи, по-евтини и по-ефективни трансгранични трансакции се превръща в необходимост. Трансграничните плащания нарастваха стабилно на фона на нарастващата глобализация и по-лесното трансгранично пазаруване преди пандемията.

През 2020 г. обаче имаше спад на трансграничната активност заради пандемията. Сега вече обемите се възстановяват.

Намаляването на трансграничните плащания може да се отдаде на стар модел на кореспондентско банкиране, който съществува от повече от 30 години. Той има "многостепенен процес с присъщи проблеми, които създават трудности в процеса", казва се в изследване на Aite.

В сегашния остарял модел на кореспондентско банкиране бизнес изпраща инструкции за плащане до своята банка. Банката, която вероятно няма присъствие в страната на получателя, ще изпрати плащането до "банка кореспондент". Тази банка ще го изпрати на друга банка кореспондент, която ще конвертира плащането във валутата на получателя.

В трансграничния пейзаж навлизат много нововъведения, защото традиционните кореспондентски канали за плащане са тромави и могат да отнемат дни и да струват скъпо. Те обхващат и развиващите се пазари, които обикновено остават встрани от тази тромава мрежа.

Финтех компаниите и по-добрите технологични модели могат да помогнат за осигуряването на по-добър канал за плащане и достигане до развиващите се пазари. Това ще създаде пространство на пазара, което може да доведе до увеличаване на доставчиците на плащане като услуга (PaaS).

Visa, Mastercard, MoneyGram и други предлагат услуги за улесняване на трансграничните плащания. MoneyGram наскоро стартира услуга за прехвърляне на пари в цифров портфейл от почти всяко място по света, а сега компанията ще свързва и клиенти и доставчици от цял ​​свят.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.