Шест тенденции при дигиталните плащания през 2021 г. (I част)

Шест тенденции при дигиталните плащания през 2021 г. (I част)

Миналата година беше трансформираща за плащанията. Платежните канали се развиха, за да отговорят на търсенето на клиентите и на еволюиращите заплахи от новия коронавирус.

Клиентите бързо се приспособиха към цифровите, безконтактни плащания на фона на правилата за социално дистанциране за обществена безопасност.

Според проучване на JP Morgan, публикувано през декември 2020 г., "54 процента от потребителите се съгласяват, че използват повече инструменти за цифрово банкиране поради пандемията днес, отколкото спрямо миналата година".

Появи се нуждата и очакванията за плащания в реално време.

Пандемията ускори много тенденции. Еволюцията както от страна на търговеца, така и от страна на клиента набира скорост, за да се развива с променящите се пазарни условия.

Кои ще са шестте най-важни тенденции при плащанията през тази година, които придобиха популярност през 2020 г. - вижте обобщението на онлайн изданието RetailDive.

Разсрочени плащания или купете сега, платете по-късно

Цифровите отсрочени плащания придобиват популярност сред потребителите от 2019 г. насам. През 2020 г., когато портфейлите рязко отъняха, клиентите се насочиха към опцията за покупка сега, но плащане по-късно.

Клиентите искат канал за плащане без препятствия, докато бизнесът иска да задържи клиентската си база и да намали разходите за трансакции. Там двете страни трябва да се срещнат.

Търговците, приемащи такива услуги, се увеличават бързо, защото те се опитват да отговорят на изискванията на клиентите. Ако през януари 2020 г. 26% от американските търговци са предлагали тази опция, към края на 2020 г. те са вече 46%, а сред тях и традиционни търговци на дребно, като Macy's, Gap и Neiman Marcus.

Тази услуга е популярна сред представители на различните поколения, активни на пазара. Утвърдените платежни гиганти Visa, Mastercard и PayPal (Pay in 4) също започнаха да предлагат такива услуги.

Има обаче някои уловки. Много хора не разбират напълно отложеното плащане и се затрупват със скрити такси, когато пропуснат плащане. Връщането на продукт, закупен чрез такива опции за плащане, също обикновено е по-трудно за потребителя.

Дигитални плащания

Според вирусологични проучвания коронавирусът може да оцелее върху банкноти до 28 дни, което пренасочи потребителите към цифрови платежни канали, за да избегнат парите в брой.

Мобилните плащания и дигиталните портфейли са два от най-популярните видове плащания, като вече надминават дори картовите трансакции през 2020 г. Броят на транзакциите с мобилен портфейл се удвоява през месеците след март 2020 г.

Издателите на карти искат да бъдат на върха на мобилния портфейл. Те насърчават картодържателите да добавят своята карта към мобилния си портфейл.

Има много предимства за издателите на карти да предлагат цифрови карти и цифрови портфейли. По-голямата сигурност води до по-честа употреба. Потребителите на цифрови портфейли се очаква да надхвърлят 4,4 милиарда души в световен мащаб до 2025 г. спрямо 2,6 милиарда през 2020 г. Общата сума, изразходвана чрез дигитални портфейли, също се очаква да се удвои до 10 трилиона годишно до 2025 г. от 5,5 трилиона долара за 2020 г.

Въпреки че нарастват, основният риск пред мобилните трансакции са кибератаките. Увеличават се значително и опитите за измами, както и средната сума, открадната от такива трансакции.

Компании като PayPal излязоха с QR кодове, за да предоставят други цифрови канали за плащане както на клиенти, така и на търговци. QR кодовете на PayPal и Venmo се приемат в над 600 000 търговски обекта.

Според доклад на McAfee нарастващите плащания, базирани на мобилни устройства и QR кодове, не са толкова безопасни, колкото изглеждат. QR кодовете предоставят на измамниците нов път за маскиране като легитимен бизнес и разпространение на злонамерени връзки.

Набират сила и звуковите канали за плащане, тъй като могат да обработват плащания от по-далеч, с минимални нови хардуерни и софтуерни решения.

Ръст на електронната търговия и вградените плащания

Електронната търговия отбелязва силен растеж заради пандемията, тъй като все повече хора пазаруват онлайн. През 2020 г. през каналите за електронна търговия са изразходвани 794,5 млрд. долара, което е с 32,4% повече спрямо 2019 г. Електронните продажби в САЩ представляват 14,4% от всички продажби през миналата година в сравнение с 11% през 2019 г.

Според компанията за дигитални плащания Square делът на бизнеса, който приема онлайн плащания, се увеличава с 13,2% от февруари до юли 2020 г. Дори в сектори, които не са използвали много канала, като например продажби на хранителни стоки и напитки, покупките нарастват със 74% на годишна база през 2020 г., което е повече от три пъти спрямо 2019 г.

Заради пандемията дори и по-възрастните клиенти са склонни да се обърнат към електронната търговия.

Втора част на материала чожете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.